SKODA castiga primele trei locuri la Raliul Barum Zlin
SKODA castiga primele trei locuri la Raliul Barum Zlin- Clasamentul final: Kopecký locul 1, Loix locul doi, Hänninen locul 3 – Kopecký sarbatoreste prima sa victorie de anul acesta în IRC – ŠKODA a repetat hat-trick-ul de la editia de anul trecut a Raliului Barum si a obtinut aceleasi rezultate ca si la editia de anul acesta a Raliului Azore – Al saselea hat-trick ŠKODA în istoria IRC – Clasamentul actual din IRC, dupa raliul Barum: 1. Hänninen – 98 de puncte, 2. Kopecký – 95 de puncte, 3. Loix – 88 de puncte.Zlín, august 2011 – Condimentata cu o lupta apriga pentru fiecare zecime de secunda, între doi coechipieri, editia 2011 a Raliului Barum Zlín din Cehia a fost dramatica pâna în ultimul moment. La finalul zilei, Jan Kopecký de la SKODA Motorsport (echipa producatorului) a obtinut prima sa victorie de anul acesta la o întrecere din IRC de anul acesta, cu numai 1,2 secunde în fata celui de-al doilea clasat, Loix! Juho Hänninen a ajuns pe locul trei, pentru a completa podiumul pentru SKODA, care celebreaza al doilea hat-trick consecutiv si al saselea din întreaga istorie a campionatului IRC, repetând rezultatul de anul trecut de la Raliul Barum. Primele trei locuri din actualul clasament IRC ramân ocupate de pilotii modelului Fabia Super 2000 – Hänninen locul 1, Kopecký locul 2 si Loix locul 3.Raliul a început cu etapa super-speciala de vineri, desfasurata pe strazile din Zlín. Priviti de aproape de 40 de mii de oameni adunati în jurul traseului, pilotii au trebuit sa faca fata unui circuit de opt kilometri, prin oras. Cel mai rapid a fost Juho Hänninen, urmat de Andreas Mikkelsen (- 0,5 s) si Jan Kopecký (- 0,6 s), toti cu masini Fabia Super 2000.Programul de sâmbata a inclus opt etape (133 kilometri). Dupa un start relativ lent, care a avut loc de dimineata, Juho Hänninen s-a dovedit mult mai rapid în a doua jumatate a zilei, când a urcat de pe pozitia 6, pe care o ocupa în etapa a doua, pe pozitia secunda, la finalul primei zile. Rapid a fost si Freddy Loix, care a obtinut exact acelasi timp si a împartit pozitia secunda, cu Hänninen, înainte de ultima zi. Andreas Mikkelsen a dovedit performante excelente si s-a situat chiar în spatele liderului, Kopecký, pâna la etapa 7, când a avut parte de o defectiune a unei anvelope, un ghinion care a avut ca si consecinta retrogradarea de pe a doua pozitie pe cea de-a sasea. Kopecký a urcat în pozitia de lider dupa etapa 3 si apoi a continuat sa mareasca, cu rabdare, distanta fata de urmaritori, etapa dupa etapa.Sâmbata noaptea, împrejurimile localitatii Zlín au fost lovite de caderi masive de precipitatii, dupa care temperatura a scazut dramatic, iar mare parte din traseu, în special zonele care treceau prin paduri, s-au udat înainte de programul de duminica, care includea ultimele sase etape. Liderul, Kopecký, a început ziua cu un defect la mecanismul servodirectiei, care l-a costat 15 secunde în etapa 10 si distanta confortabila fata de urmaritorii sai, pe care o câstigase în ziua 1. În consecinta, toti cei trei piloti Fabia Super 2000, aflati în fruntea cursei, adica Kopecký, Loix si Hänninen, s-au regasit dintr-o data înghesuiti într-un interval de numai câteva secunde. Andreas Mikkelsen a dat, din nou, dovada de performante excelente în lupta sa pentru locul patru, la general, cu Neuville, dupa abandonul lui Bouffier. Venind la sase secunde în spatele lui Neville, Mikkelsen a terminat pe locul cinci la final. Evenimentul a înregistrat o batalie apriga, dar fair-play, pentru victorie, între Kopecký si Loix, doi piloti de Fabia de uzina, în care fiecare zecime de secunda a fost cruciala. Dupa 15 etape, Jan Kopecký si Petr Starý au câstigat raliul, la numai 1,2 secunde în fata lui Freddy Loix si a coechipierului lui Kopecký, Hänninen, care a venit pe locul trei– ŠKODA a repetat podiumul de la editia de anul trecut a Raliului Barum si celebreaza al doilea hat-trick de anul acesta si al saselea din istoria IRC. Jan Kopecký: “Ne-am recuperat greseala de anul trecut de la Raliul Barum. Am asteptat o victorie în IRC de ceva vreme, asa ca suntem mai mult decât fericiti sa câstigam chiar în raliul de acasa si sa-i învingem pe toti competitorii nostri de aici. Este pur si simplu minunat, iar cuvintele nu vin foarte usor, dar vreau sa le multumesc tuturor celor care s-au aflat lânga mine – Petr (copilotul lui Kopecký), întregii echipe, fanilor… suntem în continuare pregatiti sa ne luptam pentru titlul în IRC, iar acesta a fost un pas important în acest sens. Multumirile noastre se îndreapta catre fanii fantastici de aici, atmosfera îti taie respiratia.”Freddy Loix: “Evident ca am vrut sa învingem deoarece si noi luptam pentru titlul în IRC, dar trebuie sa fim corecti si sa-l felicitam pe Jan pentru victoria de aici. Sa mergem si mai rapid decât am facut-o ar fi fost mult prea riscant, dar totusi am facut tot ceea ce am putut, pâna la final”. Juho Hänninen: “Acest Raliu Barum a fost la fel de dificil, ca de fiecare data, iar rezultatul este cu siguranta unul bun pentru campionat si excelent pentru întreaga echipa. Masina a mers perfect. Felicitari colegilor nostri.”Michal Hrabánek, seful echipei ŠKODA Motorsport: “Trebuie sa fim, si chiar suntem, mai mult decât fericiti. Câstigarea raliului de acasa si ocuparea completa a podiumului este rezultatul maxim, care poate fi obtinut – rezultatul nu ar mai putea fi îmbunatatit în vreun fel. Doresc sa le multumesc tuturor membrilor echipei noastre pentru munca excelenta depusa pe parcursul acestui eveniment, precum si echipelor Fabia pentru performantele extraordinare si pentru duelurile spectaculoase.”