Record de vanzari pentru SKODA AUTO in anul 2009
Record de vanzari pentru SKODA AUTO in anul 2009
Vânzarile Škoda Auto în anul 2009 au crescut cu 1,4 % la un total de 684.226 unitati, atingând astfel cel mai înalt nivel din istoria companiei. Nivelul vânzarilor a crescut datorita pietei din China, precum si datorita pietelor din Vestul Europei, unde vânzarile au fost stimulate de programul “Rabla”.
Ín China, Škoda Auto a depasit în acest an nivelul de 100.000 unitati vândute. Totalul anului 2009 pe aceasta piata este de 122.556 unitati vândute, cu 107 % mai mult decât în anul 2008.
Cea mai puternica piata vest-europeana a fost în continuare Germania, cu 190.717 unitati noi înmatriculate (+ 57,3 %). Marca Skoda a reusit sa-si mareasca cota de piata de la aproximativ 3,9 % în 2008 la cca. 5 % în 2009. Piata germana de automobile a crescut în anul 2009 cu 3,2 %.
Printre pietele cu cel mai mare succes în 2009 s-a numarat si Finlanda. Cota de piata a marcii a crescut în aceasta tara la 6,8 %, cel mai înalt nivel de cota de piata atins de catre compania ceha în toata Europa de Vest. Automobilele Škoda au ocupat astfel locul patru în topul celor mai vândute marci.
Comparativ cu anul trecut, cifrele de vânzari au crescut si în Franta (+4,3 %), Austria (+4,8 %), Elvetia (+3,0 %) sau Polonia (+12,7 %). Europa de Est, în concordanta cu piata totala, a cunoscut o scadere în vânzari.
Cel mai iubit model Škoda în anul 2009 a fost Octavia (273.590 unitati; asta înseamna cu 2,4 % mai mult fata de anul precedent), al doilea model de succes fiind Škoda Fabia (264.173 unitati; + 7,1 %). Cel mai mult însa au crescut vânzarile în cazul modelului Superb (44.548 unitati; + 73,7 %). Un interes mare a fost si pentru noile modele Škoda, Škoda Yeti (11.018 unitati) – disponibil spre vânzare de la mijlocul lunii iulie – si Škoda Superb Combi (735 unitati) – disponibil din luna decembrie numai pentru anumite piete. Compania a mai vândut 47.152 unitati din modelul Roomster si 43.745 unitati Octavia Tour.
“Ín aceste vremuri grele pentru economia mondiala, am reusit sa stabilizam nivelul vânzarilor. Am reusit, de asemenea, sa depasim rezultatele anului 2008, ajutati în acest sens de dezvoltarea strategica si dinamica a pietei din China si, concomitent, de interesul clientilor Europei de Vest stimulati prin programul „Rabla“. Ne bazam pe nivelul înalt de calitate al produselor noastre, pe inovatiile aduse si pe dezvoltarea paletei de modele. Astfel, anul trecut a fost plin de evenimente: am prezentat primul SUV al marcii Škoda, noua Škoda Yeti, versiunea Combi a modelului Škoda Superb, variantele modernizate Scout si RS ale modelului Octavia, precum si modelul Fabia Combi Scout. De asemenea am început producerea completa a automobilelor Škoda în Kaluga, Rusia, si Pune, India. Anul 2010 va fi astfel un examen dur pentru marca noastra. Ne punem însa mari sperante în modelele nou lansate si cele ce urmeaza sa fie lansate anul acesta, precum si pe pietele în curs de dezvoltare“, Reinhard Fleger, Director Škoda Auto pentru Distributie si Marketing.