Proiect pilot Bosch – locuri libere de parcare la un click distanta
Locuri libere în parcarile de tip „park and ride” la un click distanta- Verband Region Stuttgart si Robert Bosch GmbH lanseaza proiectul pilot pentru gestionarea activa a locurilor de parcare- Senzorii Bosch identifica locurile libere în parcarile de tip „park and ride” de-a lungul liniilor de tren S2 si S3- Soferii obtin informatii privind locurile libere de parcare prin intermediul unei aplicatii sau online- Cincisprezece parcari de tip „park and ride” vor fi echipate cu senzori de ocupareAtunci când soferii stiu ca exista un loc liber într-o parcare de tipul „park and ride”, sunt mai multe sanse sa-si parcheze autovehiculele si sa foloseasca serviciile de transport pentru navetisti. Aceasta este ideea de baza din spatele proiectului pilot pentru gestionarea activa a locurilor de parcare pe care Verband Region Stuttgart (Asociatia Regionala Stuttgart) îl lanseaza în prezent în colaborare cu Robert Bosch GmbH.În cadrul a 15 parcari de tipul „park and ride” situate de-a lungul liniilor pentru navetisti S2 (Schorndorf) si S3 (Backnang), senzorii produsi de Robert Bosch GmbH vor identifica locurile de parcare libere minut cu minut si vor transmite aceste informatii în timp real, conform planurilor. Informatiile privind locurile libere de parcare vor fi apoi disponibile pe pagina de internet si aplicatia VVS Tranzit and Tariff Association Stuttgart. Unsprezece orase si comunitati din nord-estulzonei metropolitane Stuttgart au fost de acord sa sustina proiectul pilot. Acestea vor oferi conexiune la internet si electricitate pentru parcarile de tip „park and ride”, majoritatea dintre acestea fiind detinute si administrate de autoritatile locale. Verband Region Stuttgart va sustine acest proiect cu finantari dintr-un program national care are ca obiectiv transformarea orasului Stuttgart într-un model de sustenabilitate.Pentru directorul regional al Verband Region Stuttgart, Dr. Nicola Schelling, acest proiect va face mai atragatoare trecerea de la transportul cu autovehiculul personal la cel cu mijloacele publice: „Prin integrarea celor mai recente tehnologii în acest proiect, îmbunatatim serviciile din regiune.” În parcarile urbane, multi ani, standardul a fost sa numaram de câte ori se deschid portile pentru a calcula locurile de parcare disponibile din interior. „Suntem deschizatori de drumuri cu parcarile de tip „park and ride,” afirma Dr. Jürgen Wurmthaler, responsabil pentru dezvoltarea afacerii la nivel regional. Parcarile incluse în acest proiect pilot nu au porti si unele au cel putin o intrare sau iesire.„Cu ajutorul senzorilor nostri, facem locurile de parcare parte din internetul lucrurilor. Îi scutim pe soferi de grija cautarii locurilor libere în aceste parcari. Astfel, reducem aglomerarea asociata cu procesul de cautare a unui loc de parcare si minimizam impactul asupra mediului,” afirma Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.Proiectul pilot va începe în 2016, odata cu montarea senzorilor Bosch si va continua pâna în luna iunie 2018. De asemenea, va fi examinat si analizat nivelul de ocupare, pentru a vedea daca informatiile în timp real privind locurile libere din parcarile de tip „park and ride” încurajeaza într-adevar mai multi soferi sa foloseasca autobuzele sau trenurile. În regiunea Stuttgart, exista peste 100 de parcari de tip „park and ride” cu o capacitate de 50 – 700 de locuri. Cea mai mica parcare inclusa în proiectul pilot are 49 de locuri (Schorndorf), iar parcarea cea mai mare are peste 520 de locuri (Waiblingen).