Pneurile PIRELLI au parcurs 14949 km in cele patru zile de teste
Pneurile PIRELLI au parcurs 14949 km in cele patru zile de testeJerez, 12 februarie 2012 – Pirelli a furnizat echipelor din Formula 1 un numar de 1.176 de pneuri cu ocazia primei sesiuni oficiale de teste din sezonul 2012 desfasurata, timp de patru zile, pe circuitul de la Jerez, in sudul Spaniei. In total s-au parcurs 3.380 de tururi de cei 23 de piloti care au participat la aceste teste – totalizand 14.949 kilometri.Noile pneuri P Zero Albe, de compozitie medium, au parcurs cele mai multe tururi, 1.776 (91 cu seturi de pneuri folosite), pe circuitul spaniol. Pe locul doi, in acest top, au fost noile pneuri P Zero Galbene, de compozitie soft, cu 1.010 tururi (57 cu seturi de pneuri folosite) si pneurile P Zero Silver, de compozitie hard, cu 594 tururi (33 cu seturi de pneuri folosite). Chiar daca Pirelli a adus in Spania si noile anvelope Cinturato Verzi (intermediare) si Cinturato Albastre (de ploaie), acestea nu au fost folosite. Vremea a ramas uscata in Spania, chiar daca temperatura ambientala a scazut pana la -2°Celsius.Noile pneuri pentru sezonul 2012 s-au comportat conform asteptarilor pe circuitul de la Jerez, dar tinand cont ca majoritatea echipelor a folosit masini complet noi, aflate in diferite faze de dezvoltare, a fost greu sa se traga o concluzie reala asupra performantelor efective.„Pneurile noastre s-au comportat conform asteptarilor la Jerez, iar reactia pilotilor si a echipelor a fost una pozitiva. Toti au spus ca aderenta pe spate a fost mai buna, diferenta dintre compozitii a fost mai mica, iar pneurile au fost mai performante – adica exact ceea ce si-a dorit toata lumea. Suntem multumiti de gradul de uzura si nu am avut nicio problema din acest punct de vedere, asa cum a fost de altfel si pe tot parcursul sezonului trecut. Tinand insa cont de faptul ca temperaturile au fost foarte scazute la Jerez, iar echipele s-au concentrat mai mult pe alte aspecte decat asupra pneurilor, este mult prea devreme sa tragem concluzii precise. Vom afla mai multe cu ocazia urmatoarei sesiuni de teste, programata la Barcelona, unde echipele vor testa mai mult pneurile. Sunt sigur ca acolo vom intelege exact influentele schimbarilor de regulament. Oricum, faptul ca toate cele trei compozitii de slick-uri disponibile au stabilit timpi foarte rapizi arata clar ca ne-am atins toate obiectivele”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Pilotul echipei Lotus, Kimi Räikkonen, care a mers cu pneuri Pirelli ultima oara in Campionatul Mondial de Raliuri 2010, a impus ritmul in prima zi a testelor de la Jerez, facandu-si astfel o revenire spectaculoasa in Formula 1. Finlandezul a parcurs un tur de circuit, cu pneurile P Zero Albe (de compozitie medium), cu timpul de 1m:19,670 secunde.Apoi a fost randul celor de la Mercedes sa obtina cei mai buni timpi cu monopostul folosit in sezonul 2011. Michael Schumacher a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:18,561 secunde cu pneurile P Zero Argintii, de compozitie hard, iar Nico Rosberg a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:17,631 secunde, in ziua a treia, cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft. Acesta a fost si cel mai bun timp inregistrat pe parcursul sesiunii de teste de patru zile de la Jerez.In ultima zi de teste din Spania, Fernando Alonso, a fost cel mai rapid folosind tot pneurile de compozitie soft. Pilotul echipei Ferrari a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:18,877 secunde.TESTELE DE LA JEREZ PE SCURT- Facand o comparatie intre pneurile de compozitie medium si cele hard, din prima zi, diferentele pe tur au fost de 0,4-0,5 secunde, cu o aderenta mai buna si un grad de uzura mai mic, in special pe pneurile spate. – Pilotul care a parcurs cele mai multe tururi, la Jerez, a fost Kimi Räikkonen. In total, in primele doua zile, finlandezul a parcurs 192 de tururi cu pneurile de compozitie soft, medium si hard, ceea ce inseamna aproape echivalentul a trei curse. – Majoritatea echipelor au parcurs mai putine tururi la inceput, dupa care au simulat situatii de cursa pe masura ce si-au extins programul de dezvoltare a monoposturilor.- Cei mai buni timpi inregistrati in cele patru zile de teste au fost mai buni decat cei realizati cu un an in urma pe acelasi circuit cu ocazia sesiunii de teste din 2011. Atunci, Rubens Barrichello (Williams) a fost cel mai rapid cu timpul de 1m:19,832 secunde.PRIMUL TEST DIN 2012 IN CIFRE:- Pirelli a adus, in total, 294 de seturi de anvelope la Jerez. Adica 1.176 de pneuri – Pneuri de compozitie soft: 71 seturi- Pneuri de compozitie medium: 105 seturi- Pneuri de compozitie hard: 43 seturi- Pneuri intermediare: 38 seturi- Pneuri de ploaie: 37 seturi – Numarul total de seturi folosite: 181 seturi- Dintre care pneuri de compozite soft: 57 seturi- Dintre care pneuri de compozite medium: 91 seturi- Dintre care pneuri de compozite hard 33 seturi- Dintre care pneuri intermediare: 0 seturi- Dintre care pneuri de ploaie: 0 seturi – Cele mai multe tururi parcurse cu acelasi set de pneuri: – 26 tururi cu pneurile de compozitie hard- 27 tururi cu pneurile de compozitie medium- 20 tururi cu pneurile de compozitie soft- Temperaturile ambientale, cea mai ridicata si cea mai scazuta, pe parcursul celor patru zile de teste: 20 °C / -2 °C- Temperaturile, cea mai ridicata si cea mai scazuta, ale asfaltului pe parcursul celor patru zile de teste:: 26 °C / 0 °C