Pirelli in Marele Premiu al Ungariei 2011
Pirelli in Marele Premiu al Ungariei 2011Dupa virajele rapide si temperaturile scazute de la Silverstone si Nurburgring, circuitul maghiar ingust si virajat situat la periferia Budapestei – si care in mod normal este caracterizat de temperaturi inalte in aceasta perioada a anului – reprezinta un contrast puternic pentru anvelopele Pirelli P Zero. Hungaroring a fost inaugurat in 1986, dupa doar opt luni de la demararea constructiei, pentru primul Grand Prix al Europei de Est.De atunci s-a dovedit a fi extrem de popular, desi este utilizat destul de sporadic in afara curselor de Grand Prix. De aici rezulta si principala trasatura a circuitului: o suparafata de rulare acoperita adeseori cu praf, alunecoasa, si pe care guma se depune progresiv pe parcursul weekendului de cursa. Aderenta devine astfel cruciala, motiv pentru care Pirelli aduce la Hungaroring pneurile soft PZero Galben si supersoft PZero Rosu. Cele 16 viraje sunt inguste si stranse, similar cu cele de la Monte Carlo, de viteza medie scazuta. Din aceste motive circuitul este ideal pentru pneurile de compozitie moale din gama Pirelli P Zero, desi este pentru prima data in acest sezon cand supersofturile vor fi utilizate in cursa pe o vreme foarte calda.Se asteapta ca pe parcursul weekendului, temperaturile sa creasca pana la 26 sau 27 de grade Celsius in regiune, ceea ce inseamna ca pilotii vor trebui sa se gandeasca si cum sa-si conserve pneurile. Pe un circuit precum Hungaroring, recunoscut pentru dificultatea de a depasi, precum Monaco, echipele vor trebui sa gaseasca strategiile corecte pentru a castiga pozitii – iar asta va fi cu siguranta elementul central al intregului weekend.Spectatorii vor putea urmari din plin actiunea in primul rand datorita faptului ca peste 80% din circuit este vizibil, datorita asezarii sale intr-o vale naturala. De asemenea suprafata pistei este destul de neregulata, atingerea limitelor tractiunii fiind de asemenea o alta probelema cu care se vor confrunta pilotii.Pentru aceasta cursa, nu se vor aloca seturi suplimentare de pneuri pentru antrenamente, fiecare echipa primind doar ratia normala de 11 seturi de anvelope pentru tot weekendul.DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT DECLARA:Paul Hembery: “Ungaria va fi cu siguranta o cursa mult diferita de ceea ce am vazut pana acum, asa cum am descoperit anul trecut cand am concurat aici in GP3. Oricum, asa cum anvelopele de GP3 sunt complet diferite fata de cele din Formula 1, nu putem spune ca am invatat mai mult decat sa ne facem o idée asupra a ceea ce ne asteapta: temperaturi ridicate si o pista alunecoasa.Cea mai mare incercare pentru echipe si piloti va fi pastrarea uzurii penurilor sub control pe termperaturi ridicate, dar noi am mai utilizat anvelopele soft P Zero Galben pe vreme claduroasa, iar acestea au dovedit ca sunt performante. Pneul supersoft este cu siguranta varianta cea mai buna in calificari, dar nu va avea aceeasi rezistenta la uzura. Cum vor jongla echipele cu parametrii vitezei si fiabilitatii va reprezenta si acum cheia diferitelor strategiiHungaroring a fost scena unor lupte dramatice si in sezoanele trecute, iar cu atat de multe elemente noi anul acesta, sper ca vom avea un alt grand prix senzational. CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUIVitaly Petrov (Lotus Renault GP): “Am dat dovada de un mare potential la Monaco si Canada, ambele circuite avand caracteristici similare cu Hungaroring, asa ca sper la o alta cursa buna in Ungaria. Canada a fost usor diferita, deoarece am utilizat pneurile de ud si cele intermediare, ceea ce nu va fi cazul in Ungaria, dar performanta noastra pe acest tip de circuit este buna. Una dintre cele mai mari incercari pentru noi pana acum de-a lungul acestui sezon a fost sa ne acomodam cu anvelopele inca din antrenamentele libere si sa fim astfel pregatiti pentru calificari. Aceasta va fi insa si mai importanta in Ungaria decat de obicei, unde este usor sa gresesti, mai ales prin subvirare si unde este imposibil sa depasesti. Va trebui de asemenea sa intelegem cat de mult vom putea rula pe supersofturi, ceea ce va reprezenta partea cruciala din strategia tuturor. Pana acum anvelopele Pirelli au fost performante, iar noi am obtinut maximum din utilizarea lor – ca si atunci cand am facut podium in Australia la inceputul anului – dar in general cred ca avem nevoie de ceva mai multa constanta”