Pirelli in Marele Premiu al Marii Britanii
Pirelli in Marele Premiu al Marii BritaniiSilverstone, 8 iulie 2011 – Silverstone este unul dintre cele mai rapide si solicitante circuite din calendarul competitional. In acelasi timp este si unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri datorita suprafetei abrazive si a lungimii circuitului, singurul circuit mai lung decat cel de la Silverstone fiind cel de la Spa-Francorchamps in Belgia. Pneurile PZero Argintii, de compozitie hard, si pneurile PZero Galbene, de compozite soft, au fost nominalizate pentru Grand Prix-ul Marii Britanii, dar cu temperaturi care se anunta destul de scazute, cer noros si o incertitudine in ceea ce priveste prognoza meteo sunt sanse mari ca aici sa fie folosite si pneurile PZero Albastre (intermediare) si PZero Portocalii (de ploaie). Circuitul de la Silverstone a suferit numeroase modificari, cea mai notabila fiind noul Complex din paddock dupa virajul Club – ceea ce inseamna ca toate numerele virajelor s-au schimbat. Iata care sunt cele mai solicitante dintre ele… CIRCUITUL Prima parte a circuitului este foarte rapida, cu cateva schimbari rapide de directie, pneurile fata fiind cele mai solicitate in cautarea unei aderente bune.Virajul trei este unul mai lent unde aderenta mecanica este mai importanta decat aderenta aerodinamica. Pneurile spate trebuie sa aiba o suprafata de contact cat mai mare cu asfaltul pentru a obtine un maximum de tractiune. Modul in care vireaza monopostul este foarte important aici, pneurile de compozitie moale oferind aici pilotului cel mai bun si precis feedback pe aceasta portiune dificila a circuitului. Cea mai buna aderenta in virajul Luffield este pe apex. Apoi pilotul iese gradual spre marginea pistei unde trebuie sa puna toata puterea jos pentru scurta linie dreapta care inainte era linia de start-sosire. Copse este bine-cunoscut pentru ca are o denivelare chiar in mijlocul virajului care este absorbit de flancul pneurilor. Pneul trebuie sa asigure o amprenta de contact optima cu asfaltul.Becketts este un complex foarte solicitant de viraje care se abordeaza cu o viteza medie de 200 km/h. Forta de apasare aerodinamica si accelerarile laterale de 4G duc la supraincalzirea pneurilor, temperatura acestora depasind 120 grade Celsius.Dupa virajul Vale exista o schimbare rapida de directie stanga-dreapta, dupa care pilotii ajung din nou in virajul Club. Aici ating apex-ul, dupa care apasa pedala de acceleratie pentru inca un tur …DIDCOTCursa din Marea Britanie este, de fapt, a doua cursa de casa pentru Pirelli, deorece compania italiana are o unitate logistica si de distributie la Didcot, la 45 de minute distanta de Silversone cu masina. Aproximativ 40 de oameni lucreaza aici, inclusiv cei 12 ingineri desemnati echipelor si cei 19 oameni care se ocupa de montarea pneurilor pe jante. Tot aici sunt si cele 12 camioane Pirelli in culoarea negru carbon, precum si cele doua camioane de asistenta, cele sapte transportoare de pneuri si cele trei camioane care formeaza unitatea de hospitaliy.„A fost foarte important pentru noi sa avem un cartier general si in Marea Britanie, tinand cont ca opt dintre cele 12 echipe de Formula 1 au sediul aici. In acest fel putem sa le oferim un service prompt si eficient. De asemenea am vrut sa stabilim un centru de competente in Marea Britanie, pentru a beneficia de know-how in aceasta tara si pentru a atrage alaturi de noi pe cei mai buni ingineri care lucreaza deja aici”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport. La Didcot este deja o comunitate internationala: sunt angajati de opt nationalitati diferite si in total se vorbesc zece limbi diferite. Pirelli a analizat peste 50 de locatii diferite din Marea Britanie, la inceputul anului, inainte sa se stabileasca la Didcot in Oxfordshire, unde au gasit combinatia ideala de spatiu interior si exterior. La acestea se adauga si legaturile bune de transport rutiere si aeriene.Pirelli produce cele 50.000 de pneuri destinate echipelor din Formula 1 la Izmit in Turcia si apoi sunt transportate la Didcot cu o saptamana sau doua inaintea fiecarei curse din Europa. Aici la Didcot se pun codurile de bare si pneurile sunt alocate fiecarei echipe in parte, in functie de codurile aleatorii furnizate de FIA.Dupa fiecare cursa, pneurile folosite se intorc la Didcot pentru a fi reciclate. De la Didcot nu se repartizeaza doar pneurle pentru echipele din Formula 1, GP2 si GP3 ci si pneurile de serie de care au nevoie echipele, precum si pneurile pentru testele in tunelul de vant si pneurile pentru masinile de demonstratii.Pentru soferii camioanelor Pirelli drumul spre Silverstone este cel mai scurt din acest an: 70 kilometri. In comparatie, cel mai lung drum a fost cel spre Istanbul, in Turcia, de 3.100 kilometri.