Pirelli in Marele Premiu al Marii Britanii 2011
Pirelli in Marele Premiu al Marii Britanii 2011La fel ca etapa de casa de la Monza, Silvestone este unul dintre circuitele emblematice din calendarul acestui sezon, faimos pentru liniile drepte lungi si virajele rapide. In acest an, circuitul britanic are un aspect usor schimbat, cu anumite portiuni ale pistei reasfaltate si un paddock nou, modificari care au urmat schimbarilor majore facute inca de anul trecut intregului complex. Caracteristica fundamentala a circuitului de la Silverstone ramane duritatea nealterata, cu tururi de circuit rapide si cursive, care scot in evidenta mai mult caracteristicile aerodinamice decat aderenta obtinuta “mecanic”.Pirelli a nominalizat anvelopele cu compozitie dura PZero Argintii ca prima optiune si anvelopa de compozitie moale sau soft ca optiunea a doua – cea mai utilizata combinatie anul acesta, care a dus la curse incitante si dueluri memorabile pe parcursul celor opt etape de pana acum (pentru primele cinci dintre acestea fiind nominalizata combinatia hard-soft).Cu opt dintre cele 12 echipe prezente in Formula 1 avand carteirul general in Anglia, aceasta este o etapa cu un puternic filon national si cu multe orgoliil la mijloc. La fel este si in cazul Pirelli, care are centrul logistic si de distributie al programului din Formula 1 la Didcot, localitate situata la aproximativ o ora distanta de Silverstone.Modificarile recente aduse circuitului britanic au avut ca rezultat lungirea pistei la 5.891 kilometri. Astfel, Silverstone este, in acest moment, al doilea circuit ca si lungime din calendarul mondial, dupa circuitul belgian de la Spa Francorchamps. Vitezele medii ridicate si vremea imprevizibila, fac din cursa de 52 de tururi, cu trei sau chiar patru opriri la boxe, una dintre cele mai dure pentru pneuri, dar si pentru piloti. Pe parcursul sesiunii de antrenamente libere de vineri, echipele vor avea la dispozitie cate doua seturi suplimentare de pneuri medii PZero Albe, pentru a reusi sa compenseze “aviditatea” de guma a acestei piste.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Silverstone ofera mereu curse fabuloase si se creeaza aici o atmosfera fantastica pe durata intregului eveniment, motiv pentru care circuitul este supranumit si “Casa motorsportului Britanic”. Nominalizarea noastra pentru pneurile acestei curse va da fiecarei echipe fiabilitatea necesara pentru a raspunde solicitarilor pistei, datorita pneurilor dure, si, de asemenea, viteza prin care isi vor putea demostra performantele, gratie penurilor de compozitie moale. Cum vor utiliza acesta combinatie va fi cheia strategiei fiecarei echipe: cele care simt ca au un avantaj important la capitolul performante ar putea alege sa faca o serie de sprinturi cu pneurile PZero Galbene (soft), in timp ce restul echipelor ar putea sa ramana mai mult pe pista, folosind pneurile PZero Argintii. Alegerea strategiei va influenta, bineinteles, atat comportamentul din calificari, cat si pe cel din cursa, astfel ca sambata vom avea o idee exacta asupra strategiei fiecarei echipe. Oricum, indiferent de tactica aleasa, chiar daca se opteaza pentru mai multe opriri sau o cursa de anduranta, echipele ar trebui sa aiba la final rezultate destul de apropiate, element care reprezinta cheia intregului sezon pana acum. Dar este, desigur, foarte greu sa facem o predictie corecta, Silvertone fiind unul dintre circuitele pe care nu am testat pana acum niciodata. In plus, in Marea Britanie poate sa ploua din moment in moment, ceea ce, clar, va da peste cap orice strategie.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Paul di Resta (Force India F1 Team): „Va fi un moment foarte special sa ma intorc la Silverstone pentru primul meu Grand Prix al Marii Britanii ca pilot de Formula 1. Va fi probabil cea mai importanta cursa din cariera mea pana acum si stiu ca ma asteapta un weekend plin. Imi amintesc ca am rulat aici in antrenamentele libere de anul trecut, iar atmosfera era incredibila. Tribunele sunt mereu pline, iar britanicii sunt extreme de pasionati de Formula 1. Este un circuit unde intr-adevar poti simti cum masina de Formula 1 exceleaza cand trece prin virajele rapide Copse, Maggots si Becketts. Anul acesta, in noua configuratie, viteza la finalul turului va fi si mai mare, asa ca va fi interesant de vazut cum se vor comporta anvelopele pe parcursul calificarilor. Orice circuit de viteza este solicitant pentru pneuri, datorita incarcarii mari pe viraje. Asadar, daca vorbim din punctul de vedere al pneurilor, acestea vor fi punctul critic al intregii startegii pe parcursul weekendului. Intelegerea mai buna a comportamentului anvelopelor pe durata schimburilor mai lungi va reprezenta o prioritate pe parcursul antrenamentelor.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:- Forta aerodinamica la Silverstone este mare, pentru a oferi suficienta apasare aerodinamica in virajele rapide, din prima jumatate a turului. Configuratia plata si rapida a pistei se datoreaza faptului ca aici a fost un aeroport militar. Aceasta il expune, de asemenea, schimbarilor de vant, care pot afecta echilibrul aerodinamic si uzura pneurilor.- Noul complex de la Silvertone, care a fost mutat pe linia dreapta dintre virajele Club si Abbey, a necesitat 54 de saptamani pentru a fi construit, fiind consumate 260.000 de ore de munca si 575 de camioane incarcate cu beton. Acum sunt 41 de boxe si un nou centru media ce acopera 2.780 metri patrati.- Pirelli a reusit aici o serie de cinci victorii consecutive intre 1950 si 1954, incepand cu Nino Farina pe Alfa 158 si terminand cu Froilan Gonzales pe Ferrari 625