Pirelli in Marele Premiu al Italiei Monza 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu al Italiei Monza 2012

Pirelli in Marele Premiu al Italiei Monza 2012Lewis Hamilton a dominat Marele Premiu al Italiei si a obtinut a treia victorie consecutiva pentru McLaren din acest sezon. Hamilton a avut o strategie cu o singura oprire la boxe si s-a impus in fata lui Sergio Perez, plecat in cursa de pe pozitia a 12-a. Pilotul echipei Sauber a oprit tot o singura data la boxe, dar a avut o strategie diferita fata de cea a lui Hamilton.Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Argintiu (hard) si P Zero Alb (medium), cele mai dure compozitii din gama pentru Formula 1, pentru circuitul de la Monza. Pneurile nominalizate si-au demonstrat perfomanta si durabilitatea in cursa. Hamilton a castigat dupa ce a parcurs 30 de tururi cu pneurile de compozitie hard in finalul cursei, in timp ce Perez, care a parcurs ultimele 24 de tururi cu pneurile de compozitie medium, a reusit sa fie mai rapid cu doua secunde pe tur decat rivalii sai. La startul cursei temperatura ambientala a fost de 27 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a fost de 39 grade Celsius, temperaturi putin mai ridicate decat cele inregistrate vineri si sambata. Pilotii de pe primele zece pozitii ale grilei au plecat in cursa cu pneurile de compozitie medie. Perez, locul 12 pe grila, Jerome d’Ambrosio (Lotus), Pastor Maldonado (Williams) si Nico Hulkenberg (Force India)  au fost pilotii care au luat startul cu pneurile de compozitie medium. Perez a ajuns pe sase pana in turul 18, iar in turul 25 a preluat conducerea. In turul 29 a intrat la boxe si a schimbat pe pneuri de compozitie medium. Apoi l-a depasit, in turul 46, pe Alonso in lupta pentru locul secund, reusind sa-si egaleze cel mai bun rezultat din cariera obtinut anul acesta in cursa din Malaezia. Hamilton, care a castigat cu un avans de patru secunde, a oprit pentru prima oara in turul 23 si a trecut de pe medium pe hard. Si cei de la Ferrari au avut o strategie cu o singura oprire. Fernando Alonso a parcurs in final 33 de tururi cu pneurile de compozitie hard si a terminat pe trei dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a zecea a grilei de start. Cel mai bine clasat pilot care a avut o strategie cu doua opriri la standuri a fost Michael Schumacher. Pilotul de la Mercedes a terminat pe 6, fiind urmat de colegul sau Nico Rosberg care a avut aceeasi strategie: start cu pneuri de compozitie medium, dupa care s-a trecut pe pneuri hard la fiecare dintre cele doua opriri. Rosberg a stabilit cel mai bun timp pe tur cu cea mai dura compozitie nominalizata pentru aceasta cursa.„Am vazut astazi performantele si rezistenta pneurilor P Zero: performanta din partea lui Sergio Perez de la Sauber cu pneurile de compozitie medium, si rezistenta pneurilor hard pe final de cursa din partea pilotilor din top 5 care au oprit o singura data la standuri pe cel mai rapid circuit din calendar. Inainte de cursa, echipele au fost nevoite sa adopte o strategie flexibila, cu una sau doua opriri, in functie de ceea ce se intampla pe circuit. Chiar daca degradarea pneurilor este scazuta la Monza, exista une locuri, cum ar fi virajul Parabolica, unde pneurile, in special cele din fata, sunt solicitate la maximum. Cei de la McLaren s-au descurcat excelent, la fel si cei de la Ferrari, cu Alonso care a urcat opt locuri in clasament, si, desigur, Perez care a exploatat la maximum pneurile in aceasta cursa. As vrea sa multumesc tuturor fanilor ale caror pasiune si entuziasm au transformat etapa de la Monza intr-o cursa unica. Suntem mandri ca Marele Premiu al Italiei este cursa noastra de casa”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *