Pirelli in Marele Premiu al Indiei de Formula 1

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu al Indiei de Formula 1

Pirelli in Marele Premiu al Indiei de Formula 1 NEW DELHI, 26-28 OCTOMBRIE 2012PNEURILE P ZERO ARGINTIU SI P ZERO GALBEN NOMINALIZATE PENTRU CALDURA DIN INDIAFormula 1 va fi prezenta pentru a doua oara in India in acest weekend si, la fel ca anul trecut, Pirelli aduce aici pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, si P Zero Galben, de compozitie soft. Oricum, aceste compozitii sunt mai moi comparative cu cele echivalente de anul trecut, iar cu o mai profunda cunoastere a pistei circuitului Buddh, plus alte informatii suplimentare, Pirelli isi permite sa fie mai putin conservator anul acesta – ceea ce ar putea duce la o cursa si mai stransa.Comparativ cu ultimul Grand Prix, derulat in Coreea, unde Pirelli a adus cele mai moi compozitii ale sale, India solicita din plin pneurile. Si aceasta din cauza unei serii de factori, incepand cu temperaturile ambientale ridicate, ce depasesc adeseori 30 de grade Celsius. Desenul pistei include cateva viraje foarte rapide care solicita foarte tare pneurile in momentul acceleratiilor laterale: in special virajul 10, care este foarte asemanator cu virajul 8 din Turcia. Pneul stanga-fata suporta o acceleratie de 4G la iesirea din viraj, in timp ce aderenta maxima este necesara pentru a mentine trasa, dar practic pneurile sunt supuse unei apasari laterale maxime pentru mai bine de sase secunde pe parcursul virajului, ceea ce amplifica uzura.Dupa inceputul turului in mod particular, exista cateva diferente notabile de nivel care exercita forte verticale asupra pneurilor, combinate cu o forta de franare de 3,6 g in virajul 4. Cea mai lunga linie dreapta, care are peste un kilometru, este una dintre cele mai lungi din calendarul competitional: in timp ce suprafata de rulare a pneurilor atinge o temperatura de 100 grade Celsius pe durata unui tur, tinde sa se raceasca considerabil la finalul liniei drepte.Cum circuitul nu este utilizat excesiv pe parcursul anului, este de asteptat ca aderenta pistei sa evolueze foarte mult pe parcursul weekendului. O suprafata murdara duce la numeroase derapaje ale rotilor pe masura ce masinile se lupta sa gaseasca aderenta: aceasta creste desigur uzura pneurilor. Desi in general, pista dela Buddh este destul de neteda, degradarea pneurilor este mare.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery:  „Anul trecut la Marele Premiu al Indiei am avut parte de o atmosfera uimitoare si extrem de primitoare, asa ca de abia asteptam sa revenim aici. Anul acesta stim ceva mai multe despre pista asa ca am facut o alegere mai putin conservatoare, cu pneurile hard si soft oferind echilibrul exact dintre performanta si fiabilitate. Layout-ul pistei este unul dintre cele mai solicitante cu care pneurile noastre se vor confrunta in cea de-a doua parte a sezonului si este ultima oara cand vom avea aceasta combinatie de hard si soft anul acesta, utilizata pana acum in Barcelona, Marea Britanie si Japonia – ceea ce va da o idee despre solicitarile aceastui circuit. Circuitul de la Buddh a fost special conceput pentru a facilita depasirile, acesta fiind si unul dintre obiectivele noastre in privinta nominalizarii pneurilor, asa ca suntem pregatiti pentru o cursa plina de actiune, intr-un moment crucial pentru soarta titlului.”CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Narain Karthikeyan (HRT): „Anul trecut nominalizarea pneurilor a fost putin cam prea conservatoare, dar cum in 2012 toate compozitiile pneurilor sunt mai moi iar pista este intr-o forma excelenta, ar putea fi o alta poveste. Desenul circuitului ofera un cocktail interesant, care il face si mai stresant pentru pneuri, fiind foarte putine viraje conventionale, in special primul si ultimul. Iesirea in treapta a treia din virajul 3 chinuie pneurile spate daca esti violent cu acceleratia. In virajele 5-6 virezi si pierzi simultan foarte multa viteza asa ca este usor sa testezi limita aderentei pistei la iesirea din viraj. Exista de asemenea, cateva schimbari de directie in treapta a cincea, cu “S”-urile din virajele 8-9 si 13-14 negociate la peste 200km/h. In final, virajul 10 pare nesfarsit, si unde trebuie sa virezi continuu 6 secunde in timp ce viteza minima in acest viraj este de 200km/h, punand o foarte mare energie in pneul stanga-fata. Per total, este un tur de circuit curat, pista nefiind foarte abraziva, uzura nefiind principala preocupare. Va trebui sa asteptam insa pana la sesiunile de antrenamente de vineri pentru a sti exact la ce sa ne asteptam de la cele doua compozitii nominalizate. Scopul va fi sa vedem cum se comporta soft-urile cu plinurile facute la masina. Aceasta este cea mai asteptata cursa din calendar pentru mine, astfel ca este deja o mare agitatie in jurul aceastui eveniment, mai ales ca si lupta din campionat este inca deschisa si toti cei implicati in Formula 1 asteapta experienta Indiana”.CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Jaime Alguersuari: „Cred ca desenul circuitului Buddh este unul dintre cele mai bune din F1 si intamplator si unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri. De aici am insa cateva amintiri extrem de placute: anul trecut am incheiat pe 8 dupa o sesiune de calificari foarte buna. Ai o interesanta combinatie de viraje de viteza mica, medie si mare precum si linii drepte lungi. Multe dintre viraje sunt neobisnuite: spre exemplu avem o sicana chiar la finalul turului pe care o abordam in treapta a cincea, ceea ce nu se intampla prea des!. Dar ceea ce pune cea mai mare presiune pe pneuri in India este faptul ca multe dintre viraje sunt foarte lungi, astfel ca exista permanent o mare incarcare laterala cu cateva schimbari rapide de directie. Este nevoie de toata aderenta pe care o poti obtine si exista pericolul de granulare, daca nu ai grija de pneuri – dar cred ca o strategie cu o singura oprire poate fi posibila daca stii cum sa-ti menajezi pneurile.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:•    Anul trecut exista o diferenta de doua secunde pe tur intre cele doua compozitii nominalizate, dar anul acesta diferenta ar trebui sa fie mai mica, permitand majoritatii pilotilor din fata sa inceapa Q1 cu pneurile hard.•     Asfaltul circuitului de la Buddh a fost nou anul trecut, dar in acest interval carcateristicile pistei au evoluat. Un nou circuit elibereaza treptat ulei din asfalt, ceea ce formeaza un strat alunecos la suprafata. Oricum, dupa o perioada de timp aceasta pelicula dispare treptat, pista devenind mai abraziva.•    Linia boxelor din India este una dintre cele mai lungi din Formula 1 avand aproape 600 metri. Aceasta duce la o pierdere de timp destul de mare pe durata schimburilor de pneuri, ceea ce reprezinta un factor important in privinta strategiei.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *