Pirelli in Marele Premiu al Canadei

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu al Canadei

Pirelli in Marele Premiu al CanadeiDupa debutul spectaculos al pneurilor PZero de compozitie supersoft la Monaco, Pirelli a nominalizat pentru Marele Premiu al Canadei aceleasi tipuri de anvelope: PZero Rosii (supersoft) si PZero Galbene (soft).La fel ca în Monaco, circuitul din Canada este unul semi-permanent. Diferenta majora este însa ca circuitul Gilles Villeneuve este mult mai rapid, iar suprafata are o aderenta scazuta: doi parametri care influenteaza la maximum uzura pneurilor. Dar în Canada sunt si zone unde se frâneaza violent sau cu maximum de tractiune, alti parametri importanti atunci când vine vorba de comportamentul pneurilor.Este putin probabil sa fie parcurse peste 50 de tururi cu acelasi set de anvelope PZero, asa cum a fost cazul la Monaco si, cu siguranta, vom vedea mai multe opriri la boxe si curse de sprint.Uzura pneurilor este un factor critic pe circuitul din Montreal, locul unde de-a lungul timpului s-au desfasurat unele dintre cele mai interesante curse ale sezonului. De la inauguarea din 1978, circuitul a suferit mai multe modificari, notabile fiind reasfaltarea de dinaintea cursei din 2010 si implementarea unor vibratoare mai înalte în 2005, ambele cu influente majore în ceea ce priveste comportamentul pneurilor. Tinând cont ca acest circuit nu gazduieste decât doua evenimente majore pe sezon, Formula 1 si NASCAR, aderenta creste direct proportional cu numarul de tururi parcurse si, implicit, cu cantitatea de cauciuc depusa pe asfalt. Pentru sesiunile de antrenamente libere de vineri, fiecare pilot va avea la dispozitie doua seturi suplimentare de pneuri Pirelli de compozitie medium pentru a putea aduna informatii pentru urmatoarele curse din acest sezon, unde va fi folosita aceasta noua compozitie.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „La Monaco a fost o cursa fantastica, cu trei piloti care s-au luptat pentru victorie pâna pe ultimii metri, fiecare având o strategie diferita. Analizând datele primite, am constatat ca pneurile lui Sebastian Vettel ar fi rezistat pe toata durata cursei, chiar daca aceasta nu ar fi fost oprita. Acest lucru înseamna ca Vettel ar fi putut parcurge cu pneurile PZero Galbene de compozitie soft 62 de tururi, echivalentul a peste 200 kilometri. Finalul a fost, oricum, unul foarte strâns. Tinând cont de caracteristicile circuitului din Canada, nu cred ca vom vedea o strategie cu o singura oprire la boxe. Speram însa ca vom avea parte de o cursa la fel de strânsa ca cea din Monaco si ca numeroasele locuri unde se poate depasi le vor oferi echipelor mai multe optiuni în ceea ce priveste alegerea strategiei de cursa. Performanta pura a anvelopelor PZero a fost demonstrata înca din calificarile de la Monte Carlo, când am reusst sa stabilim cel mai bun timp înregistrat vreodata în sesiunea decisiva de stabilire a pozitiei pe grila de start. În plus, am ajuns acum la peste 50 de victorii obtinute de-a lungul implicarii Pirelli în Formula 1.”CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Rubens Barrichello (Williams): „Circuitul din Montreal solicita foarte mult pneurile pentru ca forta de apasare este mica si asfaltul are o aderenta scazuta. De asemenea, exista unele zone unde trebuie sa frânezi puternic si sa schimbi directia, plus cele doua ace de par unde o tractiune bunaaeste foarte importantaa Primul viraj este un exemplu bun. Intri în acest viraj cu o viteza foarte mare si apoi trebuie sa frânezi violent pentru a aborda acul de par în prima treapta a cutiei de viteze. Viteza este mica aici, dar tractiunea de care este nevoie pentru a iesi din viraj este foarte mare. Mai sunt însa multe alte zone unde se frâneaza puternic ceea ce înfluenteaza comportamentul pneurilor. Îmi place mult acest circuit si întotdeauna am vazut curse interesante aici. Tocmai de aceea astept cu nerabdare sa concurez cu pneurile Pirelli PZero în Canada.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:* Din punctul de vedere al predictibilitatii, Canada este unul dintre cele mai complexe circuite din acest an, datorita variatiei nivelului de aderenta si a suprafetelor diferite. De aici rezulta o uzura ridicata sau de multe ori o uzura neuniforma a pneurilor, punându-se accent pe anduranta si strategie.* Michael Schumacher a dominat Marele Premiu al Canadei în trecut, câstigând de 7 ori pe circuitul din Montreal. Cel mai de succes pilot în activitate pe acest circuit este Lewis Hamilton, care a triumfat de doua ori in Canada. Tot aici, pilotul echipei McLaren a obtinut primul pole position si prima victorie din cariera.* Anul trecut au fost 61 de opriri la boxe în Canada, ceea ce înseamna o medie de 2,5 opriri pentru fiecare monopost.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *