Pirelli a incheiat testele de la Mugello

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli a incheiat testele de la Mugello

Pirelli a incheiat testele de la MugelloEchipele implicate in Campionatul Mondial de Formula 1 au beneficiat de o oportunitate suplimentara de a testa pneurile Pirelli, cu specificatia 2012, la primul test inter-sezon din 2008. Cele trei zile de teste s-au desfasurat pe circuitul Mugello, din Italia, acelasi pe care Pirelli a testat prima versiune a pneurilor pentru Formula 1 in august 2010. Echipele au avut posibilitatea sa testeze orice compozitie, din totalul de 100 de seturi alocate pentru fiecare masina, si au profitat din plin de cele trei zile de teste. Alocatia de 100 de pneuri include si testele dedicate tinerilor piloti programate la sfarsitul anului. Ploaia puternica din prima zi de teste a insemnat ca echipele au avut sansa de a testa si pneurile Cinturato Verde, intermediare, si Cinturato Albastru, de ploaie. In urmatoarele doua zile, miercuri si joi, conditiile meteorologice au fost mult mai bune, permitand echipelor sa parcurga programe complete de test in ceea ce priveste elementele aerodinamice si alte imbunatatiri aduse monoposturilor, dar si pentru a intelege mai bine comportamentul gamei de pneuri Pirelli pentru sezonul 2012.  Unele echipe au adus la Mugello si un al treilea pilot, acestia avand posibilitatea sa testeze, in premiera, pneurile Pirelli. Circuitul de la Mugello este unul unde fiecare parametru de performanta al pneurilor este solicitat la maximum, datorita varietatii de viraje si de viteze atinse intr-un tur de circuit: suprafata este destul de abraziva, exista viraje lungi de viteza medie si de viteza mare, ca un ac de par, dar si portiuni unde este necesara schimbarea rapida de directie. Cel mai bun timp a fost stabilit de Sebastian Vettel, joi dimineata, cu pneurile Pirelli P Zero Galben, de compozitie soft. Pilotul echipei Red Bull Racing a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:21,267 secunde. Pentru comparatie, recordul pe tur la Mugello, care dateaza din 2004, este de 1m:18,704 secunde, dar atunci exista un regulament diferit si alte tipuri de pneuri. „Cu atat de putine oportunitati de teste pe parcursul unui sezon, sesiunea de la Mugello a dat echipelor posibilitatea sa inteleaga mai bine caracteristicile gamei noastre de pneuri, dar si de a testa diversele imbunatatiri aduse monoposturilor inaintea startului de sezon european de saptamana viitoare. In mod traditional, acesta este momentul in care echipele aduc componente noi si tinand cont ca, pana acum, lupta a fost mai stransa ca niciodata, este extrem de important pentru fiecare echipa sa inteleaga exact comportamentul noilor pneuri in combinatie cu ultimele modificari aduse monoposturilor. In prima zi de la Mugello a plouat, dar in urmatoarele doua zile echipele au putut parcurge mai multe tururi in regim de cursa cu pneurile de compozitie medium si hard si sunt sigur ca au adunat informatii importante. Aceste date vor juca un rol crucial in stabilirea strategiei pentru cursele viitoare”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.TESTELE DE LA MUGELLO PE SCURT •        Echipele au parcurs 405 tururi in prima zi, 1005 tururi in ziua a doua si 1134 tururi in ziua a treia. Acesta este aproximativ echivalentul a 43 de curse. •        Temperaturile ambientale, pe parcursul celor trei zile de teste au fost cuprinse intre 13 si 24 grade Celsius, iar temperatura asfaltului intre 15 si 37 grade Celsius.  TESTELE DE LA MUGELLO IN CIFRE: •      Numar total de seturi de pneuri adus la Mugello: 366 seturi       – dintre care de compozitie supersoft: 25 seturi       – dintre care de compozitie soft: 50 seturi       – dintre care de compozitie medium: 107 seturi       – dintre care de compozitie hard: 118 seturi       – dintre care intermediare: 35 seturi       – dintre care de ploaie: 31 seturi •      Numarul total de seturi de pneuri folosite: 207 seturi       – dintre care de compozitie supersoft: 3 seturi       – dintre care de compozitie soft: 20 seturi       – dintre care de compozitie medium: 69 seturi       – dintre care de compozitie hard: 92 seturi       – dintre care intermediare: 15 seturi       – dintre care de ploaie: 8 seturi •      Cel mai mare numar de tururi parcurse cu acelasi set:  –    16 tururi cu pneuri de compozitie hard-    14 tururi cu pneuri de compozitie medium-    13 tururi cu pneuri de compozitie soft-    6 tururi cu pneuri de compozitie super soft

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *