PIRELLI se pregateste pentru noi surprize la Marele Premiu al Chinei 2011
PIRELLI se pregateste pentru noi surprize la Marele Premiu al Chinei 2011 Milano, 12 Aprilie 2011CARE SUNT NOUTATILE?Malaezia a oferit o cursa plina de actiune, cu multe depasiri si o lupta pentru podium care a tinut audienta cu sufletul la gura pana in ultimul tur – iar in China, Pirelli spera sa ofere acelasi dramatism.
Shanghai este un circuit creat pentru a testa limitele masinilor moderne de Formula 1, in special cand ne referim la tractiune si franare, unde anvelopele sufera cele mai profunde solicitari. Este de asteptat ca temperaturile din China sa fie considerabil mai scazute decat cele din Malaezia, iar umiditatea mai redusa. In aceste conditii combinate cu suprafata de rulare extrem de fina a circuitului din Shanghai, cel putin teroretic penurile ar trebui sa se uzeze mult mai putin, sau mai greu. Chiar si ploaia isi poate face simtita prezenta in China, astfel ca dupa etapa din Malaezia foarte de uscata, aici poate isi vor face in sfarsit debutul oficial pneurile intermediare si cele de ploaie PZero.
Pe de alta parte, va fi din nou un circuit unde pneurile de compozitie moale si dura vor constitui principalele optiuni, aceleasi care au fost alese si la primele doua etape ale sezonului, Australia si Malaezia. Anvelopele moi se portivesc, de altfel, cel mai bine circuitului de 5,451 km, dar etapa din China este intotdeauna dificil de anticipat. De cand Marele Premiu al Chinei a debutat in 2004, a avut cate un castigator diferit la fiecare editie: un semn clar al caracteristicilor extrem de diverse si complexe care definesc aceasta etapa.DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT PRECIZEAZA:Paul Hembery: “Pana acum sunt foarte multumit de modul in care anvelopele noastre au contribuit la spectacol, dar sunt din ce in ce mai impresionat de modul in care echipele si pilotii invata atat de rapid: sunt convins ca vor gasi mereu diferite solutii pentru a face pneurile sa reziste cat mai mult. Pana acum am anticipat cu acuratete cele doua orpiri la boxe din Australia si cele trei din Malaezia, dar acum va trebui sa asteptam pana la antrenamentele libere de vineri pentru a ne face o idée clara asupra a ceea ce trebuie sa ne asteptam in China.
Spre deosebire de Malaezia, unde am oferit echipelor un pneu experimental pentru antrenamentele libere, acum vom da fiecarei echipe cate un set suplimentar de anvelope hard pentru prima sesiune de antrenamente libere de Vineri – asa cum am facut si in Australia. Am observant atunci ca acesta a lucrat bine, permitand echipelor sa-si imbunatateasca timpul pe tur si sa-si pregateasca cursa cat mai bine posibil, si de aceea vrem sa le ofeim si acum aceeasi oportunitate. Primele doua etape au fost absolut incantatoare si sper sa avem parte de acelasi spectacol si in China!”OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Michael Schumacher (Mercedes): “Dupa Australia si Malaezia avem un tip diferit de circuit la Shanghai, astfel ca pentru fiecare este inca un process accelerat de invatare cu noile pneuri Pirelli. Am vazut pana acum cat de importanta este strategia ca si gestionarea pneurilor si ma astept sa fie la fel si in China. In ceea ce priveste uzura pneurilor, Shanghai ar trebui sa fie mult mai iertator decat Malaezia cu temperaturi mai mici si o suprafata mai putin abraziva. In general performantele anvelopelor Pirelli sunt bune, dar procesul de invatare a perioadei in care ele ofera potential maxim este inca o mare provocare. Misiunea mea si scopul echipei este sa gasim cele mai bune solutii pentru masina, iar acesta va fi obiectivul nostrum la Shanghai.” PRECIZARI TEHNICE SI ALEGEREA PNEURILOR * Una dintre caracteristicile circuitului del a Shanghai este franarea puternica, care supune unei solicitari foarte mari pneurile fata. In zonele de franare puternica, masina si pneurile sufera o forta de decelerare echivalenta cu 5 G* China are o semnificatie aparte pentru proaspatul campion mondial, si liderul primelor doua etape, Sebastian Vetter. In 2009, aici a fost scena unde pilotul german a obtinut primul pole-position si prima victorie pentru Red Bull Racing.* Anult trecut aici s-a inregistrat cel mai mare numar de pit-stop-uri din istoria Marelui Premiu al Chinei. Au fost in total 67: o medie de 2,79 opriri pentru fiecare pilot, in timp ce cursa s-a derulat in conditii mixte. Prin comparative, Marele Premiu al Malaeziei, a avut exact 59 de opriri la boxe.