Opel in topul testarii flotelor in proiectul de cercetare simTD

img
Home / Stiri si noutati auto / Opel in topul testarii flotelor in proiectul de cercetare simTD

Opel in topul testarii flotelor in proiectul de cercetare simTD   – simTD: unul dintre cele mai mari teste pe teren din lume pentru comunicarea Autovehicul-X va debuta în Hessa   – Moment de referinta pentru implementarea comunicarii între autovehicule   – Functie de avertizare privind conditiile meteo: cercetare pentru sporirea sigurantei în traficRüsselsheim. Îmbunatatirea mobilitatii individuale pentru sporirea sigurantei si eficientei si a protectiei mediului înconjurator reprezinta una dintre cele mai mari provocari pentru societate. În acest proces, conectarea participantilor la trafic între ei (Autovehicul-Autovehicul) si a lor cu mediul (Autovehicul-X) devine din ce în ce mai importanta. Începutul fazei de testare a proiectului simTD (Safe Intelligent Mobility – Mobilitate inteligenta si sigura, cu teste pe teren în Germania) în landul Hessa este un punct de referinta pentru implementarea acestui tip de tehnologie de comunicare între autovehicule. „Rezultatele proiectului comun simTD vor impune tendintele în întreaga Europa. Odata cu lansarea proiectului pilot simTD, este demarat unul dintre cele mai mari teste pe teren la nivel global în ceea ce priveste comunicarea Autovehicul-X”, a declarat Dr. Burkhard Milke, Director Opel Inginerie Electrica/Electronica, adaugând: „Autovehiculele învata sa faca schimb de informatii în functie de un set de reguli standardizate. Ele învata, de asemenea, sa proceseze datele transmise astfel încât sa filtreze si sa afiseze în mod rapid si sigur informatiile relevante pentru sofer. În trecut, Opel a reusit sa puna bazele tehnologiilor de comunicare Autovehicul-X prin proiecte precum DIAMANT. Aceste descoperiri vor fi utilizate cu ocazia preluarii stafetei de la Continental, dupa pregatirea cu succes a testarilor si asumarea statutului de lider în materie de testare a flotelor în cadrul simTD.”Dupa mai multi ani de pregatire intensiva, faza de testare va începe în zona metropolitana a orasului Frankfurt am Main, cu o flota de 120 de autovehicule oferite de producatorii germani. Testul pe teren va dura pâna la sfârsitul anului si include mai multe studii referitoare la tehnologia de comunicare între autovehicule si la impactul acesteia asupra sigurantei si eficientei sporite în trafic. Vor participa aproximativ 450 de soferi de teste. În timpul testelor pe teren, vor fi create o multime de situatii de comunicare în vederea favorizarii schimbului de date. Flota de testare cuprinde 20 de autovehicule Insignia Sports Tourer, dotate cu echipamente de ultima generatie pentru comunicare între autovehicule. Datele rezultate în urma testelor vor fi analizate în strânsa colaborare cu Universitatea din Würzburg si cu Universitatea Tehnica din München, cu ajutorul carora universitatile vor asigura si o statistica a soferilor si a rutelor de testare. Rutele au fost selectate în strânsa colaborare cu orasul Frankfurt am Main si compania Hessen Mobil. Baza principala pentru toate autovehiculele de testare este o baza pentru flotele de testare amplasata într-un complex industrial din districtul Höchst al orasului Frankfurt. Flota este controlata de un Centru Rutier amplasat în vecinatatea Centrului de Control al Traficului din landul Hessa. În fruntea listei de prioritati: avertizarea privind conditiile meteo la drumPrintre numeroasele aspecte testate în cadrul proiectului simTD, dezvoltarea functiei de avertizare privind conditiile meteo la drum, de care se ocupa Opel, are un rol central. Conform studiilor, aceasta informatie se afla în fruntea listei de prioritati a soferilor. Avertizarile privind conditiile meteo la drum combina date primite în timp real despre conditiile rutiere si raportul meteorologic cu avertizari în legatura cu conditiile meteo periculoase, precum ploi torentiale, ceata sau vânt puternic. Aceste date sunt foarte valoroase pentru soferi si conduc la o crestere semnificativa a sigurantei în trafic. Cele patru statii de informare privind conditiile meteo la drum, amplasate în vecinatatea terenului de testare, care furnizeaza deja informatii detaliate, de exemplu privind camioanele de împrastiat piatra concasata, reprezinta o piatra de temelie pentru acest test.  Parametrii critici monitorizati sunt temperatura punctului de roua si temperatura suprafetei drumului. În functie de aceste date, în autovehicul sunt generate si afisate o serie de semnale de avertizare în functie de pozitie. Interfata HMI (Interfata Om-Masina) utilizata de toti partenerii pentru testele pe teren a fost dezvoltata de DFKI, Centrul de Cercetare German pentru Inteligenta Artificiala. Ministerul Federal al Economiei si Tehnologiei (BMWi), Ministerul Federal al Educatiei si Cercetarii (BMBF) si Ministrul Federal al Transporturilor, Constructiilor si Dezvoltarii Urbane (BMVBS) finanteaza proiectul simTD, deoarece acest consortiu are potentialul de a promova o noua dimensiune în ceea ce priveste conducerea preventiva, controlul traficului si evitarea accidentelor. Reprezentantii ministerelor sunt convinsi ca, pentru implementarea comerciala a acestei tehnologii revolutionare, este esentiala crearea unui standard stabilit de comun acord. simTD este un proiect comun initiat de importanti producatori auto germani, furnizori de componente auto, companii de comunicatii si institute de cercetare, cu sprijinul sectorului public. Partenerii acestui proiect sunt, dupa cum urmeaza: Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental, Deutsche Telekom AG, Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e.V., Deutsches Forschungszentrum fu¨r Ku¨nstliche Intelligenz GmbH (DFKI), Technische Universität Berlin, Technische Universität Mu¨nchen, Hochschule fu¨r Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Universität Wu¨rzburg, Hessisches Landesamt fu¨r Straßen- und Verkehrswesen, Stadt Frankfurt am Main. Proiectul este promovat si sprijinit de Ministerul Federal al Economiei si Tehnologiei (BMWi), Ministerul Federal al Educatiei si Cercetarii (BMBF), Ministerul Federal al Transporturilor, Constructiilor si Dezvoltarii Urbane (BMVBS) si, de asemenea, de statul federal Hessa, de Asociatia Industriei Auto din Germania si de Consortiul pentru Tehnologia de Comunicare Autovehicul-Autovehicul. BMWi, BMBF si BMVBS sprijina proiectul simTD cu aproximativ 40 de milioane de euro, ceilalti parteneri ai proiectului contribuind cu circa 31 de milioane de euro.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *