Opel Kadett Strolch roadster redescoperit dupa 70 de ani
· Documentele prezinta un model unic din prima clasa compacta Opel · Expertii Opel reconstruiesc prototipul autovehiculului decapotabil cu doua locuri din 1938 · Kadett Strolch este expus la saloanele auto clasice
Rüsselsheim. Cu o experienta de 110 ani pe piata auto, Opel este una din marcile cu cea mai bogata traditie în domeniu. Pe parcursul unui numar atât de mare de ani, unele inovatii sunt uitate si reapar mult mai târziu. În timp ce compania se pregatea pentru lansarea celei de-a zecea generatii a clasei compacte odata cu debutul noului Astra, într-o veche baza de date au fost descoperite fotografii cu un Opel roadster necunoscut. Studiile expertilor Opel în autovehicule clasice au aratat faptul ca inginerii Opel au construit prototipul unui autovehicul decapotabil cu doua locuri în 1938, având la baza, în mod evident, prima generatie a clasei compacte Opel, modelul Kadett din anii ?30. Denumirea autovehiculului este înscrisa pe fotografiile gasite: Kadett „Strolch” cu doua locuri, „Strolch” însemnând „hoinar”.
Roadster-ul sic si fermecator nu a intrat niciodata în productia de serie. Procesele verbale vechi ale unei sedinte a conducerii indica faptul ca acest proiect nu a fost demarat din cauza penuriei de otel înainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial si a numarului relativ redus de unitati din acest segment. Însa, bineînteles ca Opel se pregatise deja corespunzator pentru lansarea pe piata, asa cum reiese dintr-o brosura gasita în niste arhive vechi. Fiind gata pentru a fi tiparita, brosura prezenta cu mândrie detaliile tehnice aferente trenului de rulare al modelului Strolch: capacitate cilindrica de 1,1 litri, putere de 23 cp, transmisie cu trei trepte de viteza, viteza maxima de 98 km/h. Însa prototipurile modelului roadster nu au fost pastrate.
Expertii Opel Classic au fost atât de fascinati de prototipul cu o lungime de 3,62 m încât le-a venit ideea de a produce un alt autovehicul Strolch la 70 de ani de la dezvoltarea primului model. Astfel, acestia ar fi putut demonstra de asemenea ca inginerii Opel au dat dovada de multa imaginatie si pasiune în dezvoltarea noilor modele, înca de la lansarea primei generatii a clasei compacte.
Un Kadett obisnuit din 1938 din colectia de autovehicule clasice, care a servit ca sursa de piese de schimb, urma sa fie utilizat ca model de baza. Specialistii în tehnologie din cadrul echipei Classic au început imediat sa lucreze la noul proiect. Cele mai mari provocari au fost designul partii aerodinamice din spate si lucrul la alte piese ale caroseriei care nu au facut parte din seria Kadett. Construirea plafonului rabatabil din material textil fara planuri detaliate a necesitat multa imaginatie si abilitati tehnice, în special deoarece singurele materiale de referinta erau fotografiile vechi.
Însa inginerii au reusit sa descopere chiar si unele secrete ale fotografiilor vechi. Pentru a stabili culoarea vechiului prototip, vechile fotografii alb-negru au fost supuse unei analize minutioase a scarii de cenusiu. Aceasta analiza a indicat faptul ca modelul Strolch original avea culoarea rosu aprins.
„Noul” Strolch vechi va fi expus acum la evenimente dedicate autovehiculelor clasice, de exemplu, la Oldtimer Grand Prix desfasurat între 7 – 9 august la Nürburgring. Prin intermediul acestui model, Opel prezinta o alta fateta a primului Kadett de succes din anii 30, care a fost oferit de asemenea în varianta de berlina decapotabila.