Noul Porsche Cayenne in premiera mondiala la Geneva
Noul Porsche Cayenne in premiera mondiala la Geneva
Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, prezinta la începutul lunii martie în cadrul Salonului Auto de la Geneva noua generatie a masinilor sport de teren Cayenne.
Punctul culminant al acestei noi generatii este premiera mondiala a modelului Cayenne S, înzestrat cu un sistem extrem de sofisticat de actionare paralela complet hibrida si caracterizat de un consum de combustibil conform NEDC (New European Driving Cycle) de numai 8,2 litri/100 kilometri, ceea ce înseamna o valoare a emisiilor de CO2 de numai 193 g/km. Modelul Cayenne S Hybrid îmbina astfel performanta unui motor de opt cilindri cu economia specifica unui motor de sase cilindri, consumul de combustibil fiind redus considerabil.
Având în frunte Cayenne S Hybrid, toate modelele acestei generatii impun noi standarde în materie de eficienta si performanta în segmentele din care fac parte. Consumul de combustibil este cu 23 % mai scazut în comparatie cu modelele anterioare, noul Cayenne fiind dezvoltat, ca orice Porsche de altfel, conform principiului „Porsche Intelligent Performance”: mai multa putere la un consum redus de combustibil, eficienta sporita si emisii scazute de CO2.
Aceste obiective au putut fi atinse, printre altele, prin introducerea noii cutii de viteze automate cu opt trepte Tiptronic S echipata cu functia Auto Start Stop si caracterizata de o etalare ampla a raporturilor de viteza, prin managementul termic al circuitului de racire a motorului si a transmisiei, prin recuperarea energiei si stocarea acesteia în sistemul electric al autovehiculului, prin întreruperea variabila a alimentarii cu combustibil la mers liber si, nu în ultimul rând, prin constructia usoara.
Gratie combinatiei speciale de materiale optimizate pentru o greutate redusa, precum si modificarilor operate în conceptul general al autovehiculului, cum ar fi noua tractiune integrala activa si extrem de usoara prezenta pe Cayenne, greutatea este redusa cu 180 kg pe modelul Cayenne S, de exemplu, în ciuda îmbunatatirilor aduse în materie de functionare si siguranta. Efectele pozitive se observa astfel atât în ceea ce priveste consumul si emisiile de CO2, cât si la nivel de performanta, agilitate si manevrabilitate.
Înzestrat cu aceste caracteristici si tehnologii de ultima ora, noul Cayenne ofera o si mai mare placere la condus atât pe sosea cât si pe teren, într-un cadru de eficienta constanta, confort îmbunatatit si eleganta suprema. Prin designul complet nou, sportiv si elegant, generatia Cayenne a anului 2010 se apropie si mai mult la aspect de marea familie a automobilelor Porsche. Modelul Cayenne îsi dezvaluie caracterul de masina sport din toate unghiurile, iar elementele de forma si design tipice unui Porsche sunt mai clare ca niciodata.
Ampatamentul mai lung cu 40 mm asigura un plus de spatiu în interior si o variabilitate crescuta. În total, noul Cayenne este cu 48 mm mai lung decât predecesorul sau. În ciuda dimensiunilor marite ale caroseriei, noua generatia Cayenne este însa mult mai compacta si mai dinamica. În habitaclul nou-nout si de înalta calitate privirea este captata imediat de consola centrala, pe care este amplasat selectorul sau maneta de viteze si care confera interiorului aspectul specific unui cockpit. În spate, bancheta poate fi deplasata longitudinal cu 160 mm, iar unghiul spatarului poate fi reglat în trei pozitii diferite.
Vânzarile Cayenne în Europa încep pe 8 mai. Porsche are pregatit pentru fiecare client modelul potrivit de la bun început, gama începând cu modelul Cayenne cu motor V6 de 3,6 litri. În pofida cresterii la 300 CP a puterii motorului, consumul de combustibil conform NEDC este redus cu nu mai putin de 20 %, atingând valoarea de 9,9 litri/100 km, în cazul echiparii optionale cu transmisia în opt trepte Tiptronic S.
Tot o reducere cu 20 % a consumului de combustibil, adica o scadere de la 9,3 la 7,4 litri/100 km, se observa si pe modelul Cayenne Diesel echipat cu un motor V6 de trei litri, care genereaza o putere de 240 CP (176 kW) si dezvolta un cuplu de 550 Nm.
Consumul de combustibil este redus considerabil si pe puternicul model Cayenne S echipat cu un motor V8 de 4,8 litri. În acest caz, reducerea este de 23 %, consumul fiind de 10,5 litri/100 kilometri. În acelasi timp, noul motor genereaza o putere maxima de 400 CP în loc de 385 CP, oferind o performanta îmbunatatita, la fel ca toate modelele noii generatii Cayenne.
Acelasi lucru este valabil si pentru modelul Cayenne Turbo. Echipat cu un motor biturbo V8 de 4,8 litri, care asigura o putere de 500 CP (368 kW), acesta are un consum de numai 11,5 litri/100 km conform NEDC, cu 23 % mai scazut decât predecesorul sau (14,9 litri/100 km).
Punând la socoteala modelul Cayenne S Hybrid, nu mai putin de trei din cele cinci variante Cayenne consuma sub zece litri de combustibil la suta de kilometri conform NEDC. De asemenea, doua dintre modelele Cayenne emit sub 200 grame de CO2 pe kilometru. Cu o valoare a emisiilor de 193 g/km, modelul Cayenne S Hybrid constituie nu doar cea mai curata varianta a gamei Cayenne, caracterizata de cel mai redus nivel de emisii, ci si cel mai ecologic Porsche din istoria companiei.
Gratie interactiunii inteligente dintre motorul cu compresor V6 de trei litri si motorul electric, modelul Cayenne S Hybrid beneficiaza de o eficienta maxima din partea întregului sistem. În functie de conditiile de condus, acest obiectiv este atins fie prin functionarea autonoma a unuia dintre motoare, fie prin cooperarea ambelor motoare. În acest context, motorul electric de 34 kW (47 CP) este cu siguranta partenerul ideal pentru motorul supraalimentat de 333 CP si pentru cuplul ridicat al acestuia la turatii mici. Cele doua motoare genereaza împreuna o putere maxima de 380 CP si un cuplu de 580 Nm la numai 1000 rpm, atingând aceeasi performanta precum modelul Cayenne S echipat cu motor V8.
Cele doua grupuri motopropulsoare sunt conectate unul la altul prin intermediul unui debreiaj comandat de asa-numitul Hybrid Manager. Gratie acestui debreiaj, modelul Cayenne S Hybrid poate fi actionat fie cu un singur motor, cel electric sau cel cu ardere interna, fie cu ambele motoare în functiune. În zonele rezidentiale, de exemplu, care impun un stil de condus rezervat, soferul poate opta pe distante scurte numai pentru motorul electric, evitând astfel emisiile si zgomotul si putând atinge o viteza de pâna la 60 km/h.
În plus, motorul electric poate furniza o tractiune suplimentara gratie efectului sau de boosting, asigurând astfel o accelerare rapida la demarare. Trecerea între diferitele regimuri specific hibride are loc discret si în mod confortabil si rapid pentru sofer, gratie managementului inteligent al debreiajului. În acelasi timp, motorul cu ardere interna poate fi complet oprit la viteze de pâna la 156 km/h si decuplat de la grupul motopropulsor atunci când nu mai este nevoie de putere de antrenare. În acest asa-numit mod de navigare, adica de plutire fara putere, sunt eliminate fortele de antrenare exercitate de motorul cu ardere interna si efectul de frânare al acestora, ceea ce determina reducerea rezistentei specifice si a consumului de combustibil.