Noua generatie de motoare Mercedes Benz este lansata la uzina din Mannheim
Noua generatie de motoare Mercedes Benz este lansata la uzina din Mannheim • Noua familie de motoare pentru autovehicule comerciale BlueEFFICIENCY Power respecta limitele de emisii Euro VI• Noi standarde pentru consumul de combustibil, robustete si longevitate• Primul arbore cu came „asamblat” pentru motoarele camioanelor de mare tonaj• Perfectiune absoluta pe întreg parcursul procesului de productie• Sute de milioane de euro investite în „fabrica sincronica”MANNHEIM – Daimler Trucks a prezentat pentru prima data, la uzina de motoare pentru autovehicule comerciale, în Mannheim, o generatie cu totul noua de motoare destinate camioanelor de mare tonaj. Dezvaluirea noii familii de motoare Mercedes-Benz „BlueEFFICIENCY Power” marcheaza simultan lansarea productiei de serie a noilor unitati. Productia în Mannheim este lansata cu motorul Mercedes Benz OM 471 de 12.8 litri care, asemenea tuturor celelorlalte variante de motorizari este conceput ca o unitate de sase cilindri in linie.Familia de motoare utilizeaza un concept tehnic de baza. Seria este considerata a fi un nou standard în ceea ce priveste consumul de combustibil – datorita, printre altele, unicitatii sistemului de injectie X-PULSE care prezinta un amplificator de presiune.Noua generatie de motoare este certificata conform standardului de emisii Euro VIMercedes-Benz OM 471 este primul motor disponibil din clasa sa care este omologat în concordanta cu viitorul standard de emisii Euro VI. Acesta va conduce catre noi reduceri drastice ale emisiilor de gaze de esapament, în special în ceea ce priveste macroparticulele si oxizii de nitrogen. Pentru a corespunde standardului Euro VI, motoarele sunt echipate cu un sistem sofisticat de tratare a gazului de esapament. Tehnologia motoarelor BlueTec a fost folosita cu succes în ultimii sase ani de catre Mercedes Benz. BlueTec este un sistem de purificare a gazului de esapament, care utilizeaza tehnologia SCR (reductie catalitica selectiva) într-un proces în care AdBlue (acum disponibil pe piata pretutideni) este adaugat sistemului de evacuare a gazelor. Acest fluid transforma oxizii daunatori de hidrogen în apa si nitrogen inofensiv într-un sistem SCR descendent. Tehnologia BlueTec permite combustia optima si s-a dovedit a avea ca rezultat o economie remarcabila de combustibil. Inginerii Mercedes-Benz dezvolta un sistem common-rail aparte Combustia curata si eficienta a combustibilului este asigurata, în cazul OM 471 de catre un sistem flexibil de injectie common-rail controlat în totalitate electronic. Flexibilitatea sa se datoreaza noului sistem de injectie X-PULSE care a fost dezvoltat în întregime de catre Daimler Trucks. Acest sistem asigura ca rata de injectie a combustibilului este variabila în aceeasi masura în care este si presiunea de injectie, timpul de injectie si volumul de injectie. Injectia la presiune înalta, însotita de un sistem common-rail conduc în general catre functionarea lina si relativ silentioasa a motoarelor.Motor de sase cilindri in linie, cu un design compact si robustNoul OM 471 este un motor vertical de sase cilindri in linie. O asemenea platforma de design asigura operarea lina a motorului. Mai mult, datorita dimensiunilor sale compacte (lungimea sa este de 1.531 de milimetri), motorul îsi gaseste perfect locul sub cabina camioanelor care o au amplasata deasupra motorului. Conform cerintelor pentru segmentul camioanelor de mare tonaj si putere, acest motor se mândreste cu un nivel scazut de consum al combustibilului, o robustete exceptionala si longevitate – printre alte caracteristici remarcabile. Toate acestea sunt clar vizibile în designul de baza al unitatii.Perfectiune absoluta pe întreg parcursul procesului de productieÎn noua unitate din Mannheim au fost investite câteva sute de milioane de euro, astfel încât fiecare detaliu de fabricatie sa fie optimizat pentru productia noii familii de motoare. Sistemul operational din Mannheim este denumit de catre Mercedes-Benz „fabrica sincronica”. Aceasta înseamna ca cele trei sectii de productie – turnatoria, prelucrarea si asamblarea – opereaza unitar, într-un flux continuu de productie.Acest sistem exclude erorile, datorita angajatilor înalt calificati, sistemului sofisticat de productie, instalatiilor de înalta calitate si unei game largi de controale calitative statistice. Toate unitatile de productie coopereaza îndeaproape în ceea ce priveste continutul. Ele sunt de asemenea localizate una în proximitatea celeilalte, iar liniile interne de aprovizionare cu componente sunt extrem de scurte. Calitate de top, atinsa prin cele mai înalte nivele de precizieÎnalta precizie a procesului de productie este vizibila înca de la începutul lantului de procesare. Turnatoria din Mannheim este considerata cea mai avansata din lume si se bucura deopotriva de cea mai înalta productivitate si de cea mai joasa rata de respingere. De exemplu, pentru prima data în industrie, pachetele de baza sunt produse din nuclee de nisip de catre roboti, printr-un proces extrem de solicitant din punct de vedere tehnologic. Uzina din Mannheim este punctul central al unei retele globaleUzina din Mannheim se afla în centrul unei retele mondiale de productie a motoarelor autovehiculelor comerciale de mare tonaj de la Daimler Trucks. Unitatea gestioneaza întreaga logistica si toate procesele de calitate din cadrul acestei retele de productie, asigurând astfel de asemenea calitatea si disponibilitatea pieselor si componentelor la nivel mondial. La Mannheim se stabliesc standardele de productie si de calitate si se definesc procesele de fabricatie si echipamentul utilizat. Uzina coordoneaza de asemenea activitatea de management a furnizorilor regionali.