Mazda CX-5 tehnologie de fabricatie

img
Home / Stiri si noutati auto / Mazda CX-5 tehnologie de fabricatie

Mazda CX-5 tehnologie de fabricatieMazda CX-5 este primul autovehicul care va utiliza otel cu limita înalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 MPa Bucuresti, 10 octombrie 2011 – Mazda Motor Corporation, în colaborare cu Sumitomo Metal Industries Ltd. si Aisin Takaoka Co. Ltd., a devenit primul producator auto care a dezvoltat cu succes componente auto folosind otel cu limita înalta de elasticitate cu rezistenta la rupere de 1.800 Mpa. Acest otel, foarte rezistent, va fi utilizat pentru prima data pentru noul crossover Mazda CX-5, ce va fi lansat pe plan mondial la începutul anului 2012.   Noua tehnologie de productie Mazda foloseste otel cu limita înalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 Mpa pentru a fabrica barele metalice de protectie, ce sunt montate în spoilerul frontal si cel din spate, care protejeaza în cazul unei coliziuni. Barele de protectie sunt cu 20% mai dure si cu 4,8 kg mai usoare fata de versiunea anterioara si sunt o componenta cheie a arhitecturii Mazda de generatie viitoare, mai usoare si mai rigide. Noua arhitectura a caroseriei a fost dezvoltata ca parte a programului tehnologiilor inovatoare SKYACTIV si încorporeaza o noua structura de abosorbtie a energiei si de utilizare extinsa a otelului cu limita înalta de elasticitate pentru reducerea greutatii. Folosirea otelului cu limita înalta de elasticitate permite componentelor autovehiculului sa fie mai subtiri si sa pastreze acelasi nivel ridicat de rezistenta. Acest lucru determina scaderi semnificative ale greutatii autovehiculului. Reducerea greutatii barelor de protectie este importanta întrucât, acestea fiind încoporate în structura caroseriei la distanta cea mai îndepartata de centrul de gravitatie al autovehiculului, greutatea lor are un efect considerabil pentru performantele de dinamica si de reactie. Acestea trebuie sa fie rezistente pentru a oferi protectie optima în cazul unei coliziuni. Din aceste motive, a fost cercetata metoda producerii în masa a componentelor folosind otelul cu limita înalta de elasticitate. Cu toate acestea, materialele mai rezistente sunt mai putin maleabile, astfel ca absorb mai putina energie în cazul unei coliziuni. Pentru a depasi acesta imperfectiune, Mazda a realizat o cercetare ampla despre cum barele de protectie se deformeaza în cazul unei coliziuni si a realizat un nou design care absoarbe mai eficient energia. În plus, pentru a se asigura ca barele de protectie ofera rezistenta maxima pentru CX-5, Mazda a colaborat cu Futuba Kogyo Co. Ltd. pentru a optimiza tehnica de sudura si pentru a stabili un proces eficient de productie. Totodata, Mazda ramâne dedicata reducerii greutatii autovehiculelor si îmbunatatirii performantelor dinamice, pastrând în acelasi timp un nivel ridicat al rigiditatii caroseriei si al rezistentei la coliziune, pentru a oferi clientilor sai atât placerea de a conduce cât si performante remarcabile de mediu si de siguranta.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *