Marele Premiu de F1 al Malaeziei SEPANG 22 – 24 martie 2013

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu de F1 al Malaeziei SEPANG 22 – 24 martie 2013

Marele Premiu de F1 al Malaeziei SEPANG 22 – 24 MARTIE 2013NOILE PNEURI P ZERO ORANGE DEBUTEAZA IN MALAEZIA Milano, 18 martie 2013 – Cea mai dura compozitie a pneurilor Pirelli din 2011 isi va face debutul in Marele Premiu al Malaeziei. Pneurile P Zero Orange, de compozitie hard, au fost nominalizate pentru Sepang impreuna cu cele P Zero Alb, de compozitie medium, care au fost deja folosite in cursa din Australia. Cele mai dure compozitii din gama Pirelli sunt ideale penru conditiile din Malaezia: temperaturi extreme si o suprafata abraziva a circuitului. In cursa de la Sepang sunt sanse foarte mari, datorita caracteristicilor meteorologice ale zonei, sa fie folosite si pneurile Cinturato Verde (intermediare) si Cinturato Albastru (de ploaie).CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Eu as descrie cursa de la Sepang ca fiind una extrema, atat din punctul de vedere al vremii, cat si din punctul de vedere al suprafetei circuitului. Acesta este unul dintre cele mai solicitante weekenduri din calendarul competitional. Vom vedea pentru prima oara in competitie pneurile P Zero Orange, o culoare aleasa pentru a le face mai usor de recunoscut in transmisiunile de televiziune. Pneurile nominalizate pentru Malaezia sunt aceleasi ca anul trecut, dar compozitiile sunt diferite, ofera performante mai bune, dar au si un grad mai mare de degradare. Anul trecut o strategie cu trei opriri s-a dovedit castigatoare intr-o cursa mixta, pe uscat si ploaie, cu un final electrizant intre Fernando Alonso si Sergio Perez. Ne asteptam sa vedem trei opriri si anul acesta, dar mai mult ca sigur ca vremea va influenta totul. Chiar daca nu va ploua, umiditatea in aer va fi de aproximativ 80%, iar temperatura ambientala de peste 30 grade Celsius.”CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:Jean Alesi: „Am participat in Marele Premiu al Malaeziei de doua ori: prima oara in 1999, anul inaugural, si a doua oara in 2000, ultimul meu sezon in Formula 1. Am terminat ambele curse si imi aduc aminte ca a fost o etapa extrem de solicitanta atat pentru pilot, cat si pentru masina. Din punct de vedere fizic este una dintre cele mai solicitante curse din calendar. La fel ca Albert Park, Sepang nu este un circuit tipic, deci ceea ce vom vedea in acest weekend nu este neaparat reprezentativ pentru restul sezonului. Oricum, vom vedea cine are o masina puternica si cine stie cum sa-si gestioneze pneurile. Cu o degradare mai mare anul acesta, pilotii care stiu sa-si gestioneze pneurile au un avantaj, iar in Malaezia se va vedea acest lucru. In cazul in care ploua nu mai poti sa faci nimic. Trebuie doar sa incerci sa supravietuiesti. Cu siguranta va fi insa o cursa interesanta, iar rezultatul va depinde si de alegerea corecta a pneurilor.”MARELE PREMIU DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:• Circuitul din Malaezia are una dintre cele mai abrazive suprafete din calendarul competitional si de aceea pentru aceasta etapa au fost nominalizate cele mai dure compozitii din gama Pirelli. • Pneurile P Zero Orange (hard) lucreaza mai bine la temperaturi ridicate, iar pneurile P Zero Alb (medium) la temperaturi mai scazute. Aceasta este combinatia ideala pentru cursa din Malaezia. In ceea ce proveste durabilitatea, noile pneuri de compozitie hard sunt oarecum similare ca si caracteristici cu cele medium de anul trecut. In aceste conditii, timpii pe tur vor fi mai rapizi cu 0.4 – 0,5 secunde.• Circuitul de la Sepang a fost construit pe o fosta mlastina si este cunoscut pentru suprafata denivelata. Totusi, in 2007 circuitul a fost reasfaltat, dar unele denivelari au ramas.• Si anul trecut au fost nominalizate compoztiile hard si medium pentru Marele Premiu al Malaeziei. Pilotii din top 5 au avut o strategie cu trei opriri la boxe: intermediare-ploaie-intermediare-slick-uri. Bruno Senna a fost unul dintre pilotii care au oprit de patru ori.DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:• In Malaezia, pneurile sunt supuse unor forte laterale uriase, dupa Barcelona acesta fiind cel mai solicitant circuit din acest punct de vedere. Acest lucru poate duce la supraincalzirea pneurilor pana la 130 grade Celsius.• Ploaia a dus deseori la intreruperea cursei sau a sesiunilor de antrenamente si calificarilor. In 2009 cursa a fost oprita si s-au acordat doar jumatate de puncte. Pneurile Pirelli Cinturato Verde (intermediare) si Cinturato Albastru (ploaie) au fost imbunatatite si ofera o tractiune mai buna si previn supravirarea.• Chiar daca nivelul de aderenta este mare in Malaezia, ploaia poate spala asfaltul de cauciucul depus pe pista. Linia ideala se usuca destul de repede, dar drenajul pistei nu este cel mai bun, ceea ce inseamna ca in unele locuri se vor forma balti.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *