Marele Premiu Al Principatului Monaco din punctul de vedere al pneurilor

img
Home / Stiri si noutati auto / Marele Premiu Al Principatului Monaco din punctul de vedere al pneurilor

Marele Premiu Al Principatului Monaco din punctul de vedere al pneurilor PNEURILE SUPERSOFT ISI FAC DEBUTUL IN MONACOCea mai moale compozitie a pneurilor Pirelli de Formula 1 – P Zero Rosu supersoft – isi face debutul in acest sezon in celebra cursa de la Monaco, cea mai lenta, dar si cea mai prestigioasa a anului. Tot pentru aceasta etapa mai sunt nominalizate si pneurile P Zero Galben de compozitie soft.Pe un circuit stradal, unde ai nevoie aproape exclusiv de aderenta mecanica, pneurile supersoft sunt ideale. Acestea se incalzesc foarte repede si sunt capabile sa genereze un nivel ridicat de tractiune, ceea ce este foarte important in calificari tinand cont ca posibilitatile de depasire la Monaco sunt foarte reduse. Pozitia pe grila de start joaca aici un rol mai important decat in oricare alta parte. Din acelasi motiv, strategia de cursa este mult mai eficienta aici. De cele mai multe ori este mai usor sa castigi pozitii la boxe, cu o strategie eficienta, decat sa depasesti pe pista. Uzura si degradarea pneurilor sunt cele mai mici din tot sezonul, ceea ce face perfect posibila o strategie cu o singura oprire pentru unele echipe. Monaco este un circuit stradal, ceea ce inseamna ca nivelul de aderenta a asfaltului se schimba pe parcursul weekend-ului de curse, un weekend care incepe practic de joi, ziua cand sunt programate primele sesiuni de antrenamente libere. Vineri circuitul este deschis traficului normal ceea ce are un efect asupra cauciucului depus inaintea calificarilor de sambta. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Monaco este evenimentul anului si locul unde pneurile noastre de compozitie soft si supersoft au facut spectacol in trecut. In 2011 au fost trei piloti, cu trei strategii diferite, care aveau sanse la victorie cand steagul rosu le-a incurcat planurile. Compozitia supersoft este singura care a ramas neschimbata, in comparatie cu sezonul trecut, pentru ca si-a demonstrat eficienta pe circuite precum cel din Monaco, dar, desigur, profilul a fost redesenat pentru a corespunde regulamentului din actualul sezon. Tinand cont ca gradul de uzura este mic la Monaco, pilotii vor putea merge la limita de la start la sosire. Strategia schimburilor de pneuri este foarte importanta aici pentru ca posibilitatile de depasire sunt mai mici decat in oricare alta parte. Cursele din Principat au avut deseori un final surpriza, iar anul acesta, cu monoposturi atat de apropiate, cel mai mic avantaj, sau cea mai mica greseala pot avea un impact major asupra deznodamantului acestei etape. Asa cum s-a mai intamplat si pana acum in primele curse ale sezonului.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Jenson Button: „Monaco este un loc special. Este probabil circuitul unde senzatia de viteza este incredibila, in special joi dimineata cand pare ireal sa poti controla cei 750 CP pe strazile inguste din Principat. Este insa si locul unde ai un ritm pe care nu-l mai intalnesti nicaieri. Este foarte confortabil sa parcurgi tur dupa tur si sa mergi mereu la limita. La Monaco vom folosi in premiera pneurile Pirelli de compozitie supersoft si abia astept sa le incerc. Cel mai probabil vom incepe prin a folosi pneurile soft in antrenamentele libere, dupa care vom trece pe cele supersoft. Stiu ca masina va avea un comportament diferit, dar, ca de obicei, este fascinant sa descoperi cum se comporta pneurile pe acest circuit. Stiu ca aici calificarile sunt mai importante decat in oricare alta parte, dar de abia astept aceasta provocare.”CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Lucas di Grassi: „La fel ca multi alti piloti, eu locuiesc in Monaco, dar acest lucru nu te avantajeaza atunci cand trebuie sa gasesti cel mai bun set-up la masina de curse. Monaco este una dintre cele mai complexe curse ale anului si trebuie sa mergi foarte precis in fiecare tur. Multi nu realizeaza cat de denivelat este circuitul si trebuie sa iei in calcul foarte multe aspecte atunci cand setezi masina. Tinand cont de pneurile nominalizate de Pirelli, exista numeroase oportunitati in ceea ce priveste strategia de cursa, asa cum s-a vazut si anul trecut. Pana acum am avut parte de un sezon fantastic, dar cred si ca sunt unii piloti care ar fi trebuit sa castige pana acum, dar nu au facut-o. Aici la Monaco se poate intampla insa orice. Tocmai de aceea aceasta cursa este fascinanta.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: •     Suprafata circuitului este cea mai putin abraziva din calendarul competitional. Daca mai adaugam si viteza medie mica (inclusiv cel mai lent ac de par care se abordeaza la 47 km/h), avem aici cel mai scazut nivel de uzura al pneurilor. Pneurile de compozitie soft sunt capabile sa reziste peste 50 de tururi, ceea ce inseamna ca o strategie cu o singura oprire la boxe este foarte realista. Totusi, Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a folosit anul trecut o strategie cu trei opriri la boxe si a terminat pe podium. •     Circuitul foarte ingust si virajat, fara zone de siguranta, are un efect important asupra strategiei. Cu un risc major de accidente, care duce la iesirea pe circuit a masinii de siguranta, echipele au nevoie de strategii cat mai flexibile pe care sa le poata adapta si schimba in functie de ceea ce se intampla pe pista. •     Franele sunt folosite la maximum in Monaco ceea ce poate duce la supra incalizrea pneurilor. Inainte de virajul Sainte Devote, de exemplu, se pierd 160 km/h in doar 100 metri. Pneurile sunt solicitate la maximum si in virajele 13 – 14 – 15. Aici se trece peste vibratoare la peste 200 km/h, ceea ce genereaza o forta laterala de 3,65 g.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *