MINI in Raliul Sardiniei

img
Home / Stiri si noutati auto / MINI in Raliul Sardiniei

MINI in Raliul SardinieiCampionatul Mondial de Raliuri 2011Etapa 5 / Raliul SardinieiCu circa un an în urma era dezvaluit secretul revenirii MINI pe scena Campionatului Mondial de Raliuri. Anuntul avea sa fie urmat de prezentarea unui prim prototip la Salonul din Paris în septembrie 2010, pentru ca în aprilie 2011 sa asistam la prezentarea oficiala organizata chiar în fabrica MINI din Oxfordshire.Ultimul episod din epopeea revenirii a fost facut la finalul saptamânii trecute, când noul MINI Countryman John Cooper Works WRC a primit botezul focului pe specialele din Raliul Sardiniei, etapa a cincea a Campionatului Mondial. Dintre cele doua masini oficiale aliniate la start, una a terminat pe pozitia a cincea iar ce-a de-a doua a fost constrânsa sa abandoneze. Sigur, unii se vor întreba de ce ar fi lumea atât de impresionata de performanta care se traduce sec printr-o clasare în puncte si un abandon? Rezultatul în sine reprezinta doar prima jumatate a unei povesti aflate departe de conventional.Echipa coordonata de Prodrive va mai fi prezenta în alte cinci etape din 2011, programul restrâns având ca obiectiv dezvoltarea modelului John Cooper Works WRC într-un ritm mult mai rapid decât cel oferit de testele traditionale.Acest lucru face ca balanta sa încline mai mult spre performanta si mai putin pe rezultate, favorizând dezvoltarea în raport cu acumularea unor puncte în campionat. Si au fost momente în weekendul sardinian când MINI WRC a jucat de la egal la egal cu rivalii de la Ford si Citroën.Kris Meeke a stabilit cel de-al treilea timp în speciala a doua, când MINI-ul sau a oprit acele cronometrului mai rapid decât Sebastien Ogier, învingatorul etapelor din Mexic si Iordania. Din pacate, nord-irlandezul a iesit în decor pe speciala imediat urmatoare, când blocarea acceleratiei l-a facut sa nu mai poata încetini la intrarea într-un viraj. “Sunt totusi multumit de faptul ca masina s-a dovedit foarte rapida,” spunea Meeke la finalul zilei.Daca viteza are o importanta aparte, fiabilitatea reprezinta la rândul ei un factor esential. “Problema de acceleratie de pe masina lui Kris se poate remedia usor,” spune directorul tehnic David Lapworth. “În câteva zile va fi o problema rezolvata.” În afara unei conducte de apa care avea sa-l opreasca pe Meeke pentru a doua oara, echipa nu s-a confruntat cu alte probleme.Îmbinarea vitezei cu fiabilitatea reprezinta secretul în realizarea unui bolid de raliuri. Împreuna, cei doi factori sunt cei care netezesc drumul spre victorie. “Este mai usor atunci când esti rapid de la început si nu-ti mai ramâne decât sa îmbunatatesti fiabilitatea,” continua Lapworth. “Spre acest ultim element ne vom îndrepta atentia acum.”“Cred ca am reusit sa aratam ca noul MINI este performant. Am demonstrat ce putem face si cred ca am plasat primele jaloane din evolutia noastra. Mi-as fi dorit ca Meeke sa poata evolua în ritmul cu care a început raliul. Putea sa obtina un rezultat excelent. Dar asta este viata si nu ne ramâne decât sa învatam din fiecare experienta. Semnele sunt încurajatoare si nu am avut probleme care sa ne îngrijoreze. Un alt câstig important al acestui weekend îl reprezinta coeziunea echipei, care s-a dovedit a fi la înaltime. Si ma bucur ca acest lucru a fost rasplatit prin atribuirea trofeului «Abu Dhabi Spirit of the Rally».”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *