MINI WRC Team pe locul doi in Raliul Frantei
MINI WRC Team pe locul doi in Raliul FranteiLocul al doilea în Raliul Frantei-Alsacia este un rezultat remarcabil pentru MINI WRC Team dupa numai patru participari în etapele de mondial. Pilotul Dani Sordo (Spania) si copilotul sau Carlos del Barrio (Spania) au purtat duelul pâna la finalul întrecerii, doar 6,3 secunde separând modelul MINI John Cooper Works WRC cu numarul de concurs 37 si masina Citroën a lui Sébastien Ogier (Franta) la sosirea în Strasbourg.Raliul din Franta a adus si primele probe speciale adjudecate de MINI. Dupa un început spectaculos, Dani Sordo încheia prima zi pe locul întâi în clasamentul general. De-a lungul celor trei zile ale raliului, care a masurat 340 kilometri de probe speciale, Sordo nu a cedat nici un moment în batalia pentru prima pozitie pe care a detinut-o la finalul primei etape. A fost o competitie deosebit de strânsa, cu multe rasturnari de lider si niciodata un ecart mai mare de 10 secunde între primele doua pozitii.Dani Sordo lua startul în cea de-a treia zi cu un deficit de 9,5 secunde fata de adversarul de la Citroën si încerca sa recupereze acest ecart înca din prima proba speciala, din totalul de sase programate duminica. Alegerea pneurilor a fost importanta, compozitia moale a cauciucurilor Michelin utilizata de Sordo dovedindu-se imediat alegerea potrivita. În prima speciala a zilei (PS18), Sordo a recuperat 3,1 secunde din avantajul lui Ogier, care pastra un avans de 6,4 secunde. Tendinta a continuat si în PS19, în care Sordo a fost cel mai rapid si a redus avantajul adversarului la 4,9 secunde. În PS20 Ogier se dovedea mai rapid, adaugând o secunda la ecart. Dupa penultima speciala, diferenta dintre cei doi a fost de 6,7 secunde, pentru ca Sordo sa reuseasca al doilea timp în Power Stage, în urma pilotului Ford, Jari-Matti Latvala (Finlanda) si sa termine raliul la 6,3 secunde de prima pozitie.Al doilea MINI înscris în competitie, pilotat Chris Meeke (Marea Britanie), se afla, de asemenea, în lupta pentru podium. Din pacate echipajul a trebuit sa abandoneze dupa un accident la sfârsitul zilei a doua, în timpul probei speciale cu numarul 13.David Richards, Team Principal:”Fara îndoiala, ieri am fi putut sa alegem strategia care sa ne asigure locul al doilea, dar nu este stilul nostru si sunt mândru ca Dani a fost capabil sa lupte pentru victorie pâna la final. De aceasta data, sarbatorim locul al doilea, care este o recompensa pentru întreaga echipa, în special pentru Dani Sordo. A stiut sa mentina presiunea asupra lui Sébastien Ogier de-a lungul întregului raliu si, fara îndoiala, îsi va pune amprenta si în raliul sau de casa, în Spania.”Dave Wilcock, director tehnic:”Locul al doilea este un rezultat absolut impresionant pentru MINI John Cooper Works WRC. Sa fi la numai 6,3 secunde în urma lui Sébastien Ogier demonstreaza clar ca suntem în ritmul dorit si, dupa doar al patrulea raliu al echipei, suntem multumiti ca ne aflam în aceasta postura. A fost un efort remarcabil pentru întreaga echipa si în special pentru echipaj. Dani a avut o evolutie fara greseala de-a lungul raliului. Nu a înregistrat nici o pana, pneurile Michelin au functionat perfect si nici macar o data nu am avut probleme cu degradarea cauciucurilor. În aceasta dimineata am luat o decizie tactica de a utiliza compozitia moale din cauza cetii si a umiditatii de pe traseu, dar si pentru ca stiam ca prima proba, care se si repeta, avea doi kilometri de macadam. A fost cea mai buna alegere. Apoi am acumulat un bonus de doua puncte în Power Stage si l-am devansat pe Ogier, ceva fantastic pentru MINI. Este o situatie pozitiva cea în care ne aflam, mai ales înaintea raliului de casa pentru Dani, pe asfaltul din Spania. Avem mult de lucru înainte etapei iberice, dar vom face tot ce este posibil pentru a repeta aceasta performanta si, de ce nu, poate înca un pas pe podium!”Dani Sordo:”Asa cum va imaginati, sunt extrem de fericit ca am încheiat pe locul al doilea. A fost un rezultat incredibil pentru echipa, asa ca trebuie sa le multumesc, dar si lui Carlos care a fost la înaltime de-a lungul întregului raliu. Cred ca nimeni din echipa nu s-ar fi asteptat la asa ceva înainte de raliu, dar ne-am luptat pentru victorie si în final am fost la doar 6,3 secunde în urma lui Sébastien Ogier. Când stabilesti timpi buni asa cum am reusit în Franta, ai numai motive de bucurie. Înainte de primul nostru raliu, nu ne asteptam sa obtinem rezultate asa bune prea curând. Sunt foarte fericit ca ne aflam în aceasta postura înainte de raliul meu de casa. Masina a fost foarte bine reglata aici, asa ca sunt încrezator ca va fi la fel si în Spania.”