MINI Roadster

img
Home / Stiri si noutati auto / MINI Roadster

MINI RoadsterPlacerea condusului, transpusa în productia fiecarui model MINI, nu înceteaza sa aduca un zâmbet pe chipul celui care conduce automobilul. Acum, de aceasta calitate va puteti bucura – cu acoperisul deschis sau închis – alaturi de primul model al marcii care a fost conceput numai pentru doua persoane. Noul MINI Roadster va avea debutul mondial, la fel ca si în România, în prima parte a anului viitor.MINI Roadster, cel de-al saselea model din gama constructorului britanic de automobile premium, transforma înca o data segmentul masinilor mici. Interpretarea specifica MINI a modelului roadster compact întruchipeaza sportivitatea veritabila si placerea condusului urban sub cerul liber. Motoarele puternice si tehnologia sofisticata a sasiului cu reglaje individuale în functie de model arata ca sentimentul de karting specific MINI ramâne o caracteristica definitorie a marcii. Iar clasicul acoperis soft top de care dispune MINI Roadster, ce poate fi deschis si închis cu usurinta în mod manual, asigura acea placere spontana a condusului sub cerul liber.Reproducerea fidela a limbajului de design emblematic pentru MINI, dar pastrând proportiile unui roadster, face ca primul model decapotabil cu doua locuri din istoria MINI sa dispuna de o charisma inconfundabila si irezistibila. Chiar si cu acoperisul închis, MINI Roadster afiseaza o silueta eleganta, astfel ca tranzitia de la soft top spre partea din spate evidentiaza clar designul specific în trei volume. Acest concept cuprinde o separare clara a portbagajului automobilului (capacitate: 240 litri) de compartimentul pasagerilor, în timp ce sistemul lat de încarcare din spatele scaunelor sporeste caracterul practic.Înca de la lansare, modelul MINI Roadster va fi disponibil cu patru motoare pe benzina si diesel. Gama de modele este compusa din MINI Cooper Roadster (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 CP) si MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 CP), în timp ce vârful de lance este superperformantul MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 CP). Tehnologia sasiului este unul element distinctiv important pentru MINI. Aceasta include Electric Power Steering (servodirectie electrica), Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilitatii) alaturi de caroseria cu rigiditate torsionala ridicata (completata de elemente speciale de consolidare), centrul coborât de greutate al automobilului si cel mai elaborat sistem de suspensie din segment (MacPherson pentru puntea fata si multibrat pentru puntea spate). La acestea se adauga sisteme precum Hill Start Assistent sau EDLC (Electronic Differential Lock Control / gestiune electronica a diferentialului) pentru puntea fata.Totodata, airbagurile frontale si cele pentru cap si torace, cadrul foarte rigid al parbrizului si barele de protectie în caz de rasturnare – din otel inoxidabil lustruit – fixate pe caroserie contribuie la protectia pasagerilor. Echilibrul aerodinamic al modelului MINI Roadster este optimizat prin intermediul spoilerului spate activ, acelasi prezentat si la MINI Coupe.Nivelul de confort si personalizare poate fi extins si mai mult printr-o serie de optiuni atractive cum ar fi faruri adaptive cu xenon, carcasa neagra pentru faruri, Comfort Access si Always Open Timer (prezentat prima data pe MINI Cabriolet). De asemenea, MINI Roadster ofera si posibilitatea utilizarii în automobil a functiilor inovatoare MINI Connected pentru infotainment si comunicare. Cu ajutorul telefonului mobil al utilizatorului, MINI a fost prima marca care a oferit acces  la internet în automobil si în România si ofera în continuare o serie de aplicatii unice, inovatoare, în stilul sau caracteristic.Stilul roadster MINI: unic si inconfundabil.MINI Roadster nu este numai singurul model premium de acest gen din segmentul masinilor mici, ci este si singurul decapotabil cu doua locuri din istoria marci. Principiile limbajului de design MINI sunt reflectate cu fidelitate în designul caroseriei noului concept, asa cum sunt consolele scurte, conturul hexagonal al grilei de radiator, conturul negru al partii inferioare a caroseriei, benzile si contururile cromate, farurile mari rotunde, benzile si contururile cromate sau stopurile verticale pozitionate spre extremitatile partii spate. Se remarca cadrul parbrizului – înclinat cu înca 13 grade fata de MINI Cabriolet -, compartimentul scurt al pasagerilor (concentrat în jurul celor doua scaune) si capota plata a portbagajului.Cu o lungime exterioara de 3.734 milimetri pentru MINI Cooper S Roadster (MINI Cooper Roadster: 3.728 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 3.758 milimetri), un ampatament de 2.467 milimetri si o latime de 1.683 milimetri, dimensiunile modelului MINI Roadster preiau proportiile MINI Cabriolet, cu o usoara crestere în lungime. La o înaltime de numai 1.390 milimetri (MINI Cooper Roadster: 1.384 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 1.391 milimetri), adica o reducere de peste 20 de milimetri fata de versiunea cu patru locuri, noul model cu doua locuri este o aparitie distinctiva, coborâta si totusi eleganta atunci când îl privesti din lateral. Cadrul parbrizului, mai înclinat si mai subtiat spre partea superioara întareste imaginea de sportivitate..Deschidere si închidere simple, dintr-o singura miscare: soft top operat manual.Un alt exemplu al transpunerii fidele a designului MINI în conceptul de roadster compact este acoperisul tip soft top, robust si rezistent în orice anotimp. Când este închis, acoperisul – care împartaseste stilul simplu al modelelor roadster clasice din Marea Britanie – coboara în „cascada”, se extinde când se apropie de caroserie si subliniaza efectul subtil tipic MINI, o pozitie de forta deasupra rotilor. Când este deschis, acoperisul se strânge în spatele scaunelor, astfel ca liniile cursive si elegante ale masinii se pastreaza intacte. Din moment ce partea exterioara a acoperisului este orientata în sus, nu este nevoie de o protectie suplimentara.Mecanismul de deschidere/închidere manuala a acoperisului soft-top permite o operare facila si rapida. Acoperisul se deschide prin rotirea cu 130 de grade a manetei de pe cadrul parbrizului si prin pivotarea soft topului în spatele scaunelor dintr-o singura miscare. Procesul de închidere este declansat prin apasarea butonului pozitionat între barele sistemului de protectie în caz de rasturnare, care permite extinderea soft topului din punctele de prindere cu ajutorul unor arcuri asistate pneumatic. Acoperisul poate fi tras spre în fata cu ajutorul manetei de deschidere, dupa care este fixat de cadrul parbrizului.Gama vasta de culori exterioare, benzile Sport si elementele de design interior sunt cheia personalizarii.Doua culori mate si sase metalizate sunt disponibile pentru exteriorul caroseriei MINI Roadster. Pentru a pastra traditia modelelor roadster britanice, acoperisul ramâne negru. Benzile Sport, disponibile în trei culori pentru capota fata, cea a portbagajului si bara spate, permit proprietarului sa adauge o amprenta personala. Jantele din aliaj usor, disponibile standard la MINI Roadster, sunt de trei dimensiuni – 15, 16 sau 17 toli -, în functie de varianta de model. Pe lista de optionale se afla si alte jante din aliaj, cu aceleasi dimensiuni.Obisnuita varietate MINI pentru scaune si tapiterii include scaune sport exclusive în nuanta Toffy. Alaturi de acestea, scaunele sport de culoare neagra sunt disponibile si cu piele Punch, cu perforatii de culoare bej. Benzile ornamentale pot fi comandate dintr-o selectie de sase variante de culoare, la care se adauga si o optiune Chili Red disponibila pentru MINI John Cooper Works Roadster. Clientul poate opta pentru una dintre cele cinci Colour Lines disponibile, dar poate explora si solutiile optionale de design interior, exclusive în gama MINI Yours.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *