La Opel testele dificile au traditie indelungata

img
Home / Stiri si noutati auto / La Opel testele dificile au traditie indelungata

La Opel testele dificile au traditie indelungata   – Primul centru de testare complet echipat a fost inaugurat în urma cu 60 de ani    – Perimetru privat de testare în apropierea uzinei din Rüsselsheim   – Predecesor al modernei piste de testare din prezent situata în Dudenhofen   – Prima pista de testare a existat pe teritoriul fabricii înca din 1903Rüsselsheim.  În prezent, înainte de lansarea unor modele noi de autovehicule, prototipurile acestora parcurg mii de kilometri în conditii extrem de dificile, multe dintre aceste teste având loc pe piste de testare construite special în acest scop. Opel dispune de mai multe unitati de acest tip, cea mai mare dintre acestea fiind situata în Dudenhofen, la aproximativ 50 de kilometri distanta de uzina principala si de Centrul International de Dezvoltare Tehnologica Opel din Rüsselsheim.În urma cu 60 de ani, în 1951, compania a început sa utilizeze primul sau centru de testare complet echipat, situat în imediata apropiere a uzinei din Rüsselsheim. Astfel, Opel a devenit unul dintre primii producatori auto din Germania cu o astfel de unitate de testare moderna. Ridicarea unitatii cu o suprafata de 150.000 m2 a durat cinci luni. Dupa terminarea lucrarilor, Opel a mutat în aceasta unitate o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, protejând astfel prototipurile de o atentie nedorita si privirile iscoditoare.Pe lânga o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1500 de metri si un carosabil „obisnuit”, era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. În acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. În zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de înclinare de pâna la 30% – importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare în rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de frânare – reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea în viraje strânse.1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionaleOpel a început testarea autovehiculelor în Rüsselsheim în anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni în forma de oval situata în perimetrul uzinei, utilizata în special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit în curând prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat în 1920 pista de curse cu o lungime de 1,5 km, de la „Schönauer Hof”, în partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate în acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pâna la 32 de grade) de pe pista de curse în forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformând motodromul într-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si în prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse într-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de „Laubfrosch” (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si în prezent, reprezentând o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.Din 1966 pâna în prezent: centrul Dudenhofen de testare de înalta performantaÎn 1966, Opel a construit un nou centru de testare în Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel în 1951 – acolo unde în prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. În Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor în conditii extreme.În ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel încât în prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de „tortura”, trasee montane si pâna la circuitul de mare viteza.Inovatiile în materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, în prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de încarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului înconjurator joaca un rol important în ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate în centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata în spalatoria auto.Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni îl reprezinta sistemul „Electronic Proving Ground Management”. De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului în zona. Si face acest lucru cu un mare succes: în prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pâna la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.Dezvoltarea sasiurilor în perimetrul centrului de testare PferdsfeldDin 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat în apropiere de Bad Sobernheim, în Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. În timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc în Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza în special la dezvoltarea sasiurilor.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *