Istoria Bosch a inceput acum 125 de ani cu domeniul auto
Istoria Bosch a inceput acum 125 de ani cu domeniul autoÎn urma cu 125 de ani, la 15 noiembrie 1886, Robert Bosch a înfiintat la Stuttgart „Atelierul de mecanica fina si inginerie electrica”, punând astfel temelia firmei care a devenit unul dintre principalii producatori mondiali de sisteme de injectie pentru motoare diesel si cu aprindere prin scânteie si de sisteme de siguranta pentru autovehicule, cum sunt sistemul de antiblocare la frânare (ABS) si programul electronic de stabilitate ESP®. Înca de la început, Bosch a jucat un rol decisiv în transformarea autovehiculului în mijlocul de transport de masa al secolului XX. Fabricarea în 1897 a unui dispozitiv de aprindere de joasa tensiune, cu magnetou, pentru motoarele autovehiculelor, a reprezentat începutul unui lung sir de inovatii Bosch. A urmat în 1902 sistemul de aprindere cu magnetou de înalta tensiune. Acesta a fost o reusita comerciala esentiala pentru ascensiunea companiei catre pozitia de furnizor major de tehnologie auto. Anul 1913 a adus lansarea sistemului de iluminare Bosch pentru autovehicule, cu propria sa sursa de alimentare, formata din generator si baterie. Au urmat alte inovatii: demaroare, claxoane, stergatoare de parbriz, frâne, etc. Aceste produse Bosch au facut ca autovehiculele din acea perioada sa fie mai bine adaptate utilizarii cotidiene si au adus o mare contributie la sporirea confortului si sigurantei. Între 1910 si 1925, numarul de autovehicule produse în Germania a crescut de la 14.000 la peste 70.000 de unitati pe an. Odata cu cresterea numarului de motorizari s-au diversificat si metodele de reparare. Bosch a recunoscut înca de la începutul anilor ‘20 necesitatea de a crea o retea de service-uri auto pentru montarea produselor sale si repararea autovehiculelor. Bazele pentru crearea unei astfel de retele au fost puse la 1 ianuarie 1921. Astfel, atelierul de service auto din Hamburg Max Eisenmann & Co. a devenit primul atelier oficial de montare si reparatii al Robert Bosch A.G.”. Asa a început era Bosch Service. În ultima jumatate a secolului XX, semiconductoarele au devenit componente-cheie ale noilor sisteme electronice, prezente peste tot, de la sistemele de gestionare a motorului la cele de asistare a soferului. Fara inovatoarea tehnologie Bosch, senzorul lambda (1976), care permitea reglarea gazelor de esapament prin utilizarea unui convertizor catalitic, nu ar fi putut aparea, la fel ca si sistemul de antiblocare la frânare ABS (1978) sau programul electronic de stabilitate ESP® (1995). De la introducerea acestora, ABS si ESP® au contribuit în mod semnificativ la cresterea sigurantei rutiere si la reducerea numarului de accidente grave. Exploatarea oportunitatilor viitoareCompania continua sa se concentreze pe aceste tehnologii de viitor. Alte noi sisteme create de Bosch ajuta la reducerea consumului de carburant si a emisiilor poluante ale autovehiculelor propulsate de motoare cu ardere interna. În acelasi timp, compania avanseaza în directia electrificarii sistemului de propulsie al autovehiculelor. Sistemul complet hibrid paralel dezvoltat de companie, care permite autovehiculului sa functioneze doar cu energie electrica, a intrat deja în productia de serie pentru VW si Porsche, iar în acest moment sunt în faza de dezvoltare sisteme de propulsie exclusiv electrice.Repere cronologice din istoria auto Bosch:1887 Dispozitivul de aprindere cu magnetou pentru motoare stationare1897 Dispozitivul de aprindere cu magnetou de joasa tensiune pentru motoare de autovehicule 1902 Dispozitivul de aprindere cu magnetou de înalta tensiune, având bujie cu scânteie1909 Gresor Bosch (pompa de ungere pentru motoare)1913 Sistemul Bosch pentru iluminare auto 1927 Pompa de injectie Diesel pentru autovehicule comerciale 1932 Primul aparat de radio pentru autovehicule produs în serie în Europa1936 Pompa de injectie Diesel pentru automobile1937 Pompa de injectie de benzina pentru motoare de aeronave 1951 Sistemul de injectie directa de benzina pentru autovehicule cu motor în 2 timpi 1954 Sistemul de injectie directa de benzina pentru motoare în 4 timpi 1960 Pompa de injectie motorina cu distribuitor, VM 1967 Sistemul electric de injectie de benzina (D-Jetronic)1975 Pompa de injectie motorina cu distribuitor, VE 1976 Sonda Lambda (de oxigen) pentru convertoare catalitice cu trei cai 1978 Sistemul de antiblocare la frânare, ABS1979 Sistemul electronic de gestionare a motorului (Motronic)1980 Unitatea electronica de comanda a airbagului 1983 Sistemul electronic de comanda pentru cutii automate de viteza 1986 Sistemul electronic de comanda diesel EDC 1986 Sistemul de control al tractiunii TCS 1989 Sistemul de navigatie pentru autovehicule TravelPilot IDS 1991 Sistemul Motronic cu retea CAN1995 ESP® – Programul electronic de control al stabilitatii Sistemul de navigatie prin satelit Travelpilot cu instructiuni verbale1995 Senzorul microelectromecanic (MEMS)1997 Sistemul de injectie de motorina common-rail 2000 Sistemul de injectie directa de benzina DI-Motronic 2002 Sistemul de management electronic al acumulatorului (EBM)2003 Sistemul de injectie diesel common-rail cu injectoare piezoelectrice 2004 Denoxtronic – sistemul de tratare a gazelor de esapament pentru autovehicule diesel comerciale 2005 Sistemul pentru vederea pe timp de noapte pentru autovehicule 2006 Sistemul de injectie directa de benzina cu injectoare piezoelectrice 2007 Sistemul Start-stop2008 Sistemul semi-autonom de asistenta la parcare 2009 Asistentul pentru vederea pe timp de noapte cu capacitate de detectare a pietonilor 2010 Sistem de propulsie paralel complet hibrid pentru autovehicule Sistem de frânare de urgenta pe baza de senzori radar si camera video