Hamilton al saptelea castigator diferit cu Pirelli in primele sapte curse F1

img
Home / Stiri si noutati auto / Hamilton al saptelea castigator diferit cu Pirelli in primele sapte curse F1

Hamilton este al saptelea castigator diferit cu Pirelli in primele sapte curse ale sezonuluiAvand o strategie cu doua opriri la boxe, Lewis Hamilton a devenit cel de-al sapteala castigator diferit in primele sapte etape ale sezonului. Pilotul echipei McLaren i-a depasit pe Sebastian Vettel (Red Bull) si Fernando Alonso (Ferrari) in ultimele opt tururi si a obtinut o victorie spectaculoasa, cu un avans de 2,5 secunde fata de urmatorul clasat. Hamilton este acum lider si in clasamentul general, cu un total de 88 de puncte, cu doua mai multe decat Fernando Alonso.Romain Grosjean, pilotul echipei Lotus, a terminat cursa pe locul secund, acesta fiind cel mai bun rezultat din cariera, cu o singura oprire la boxe. Tinand cont ca Sebastian Vettel a intrat pentru a doua oara la boxe cu sapte tururi inainte de final, iar Alonso a pierdut pozitii importante – chiar daca a avut aceeasi strategie ca si Grosjean oprind la boxe cu doua tururi mai devreme – Sergio Perez a reusit sa urce, pentru a doua oara in acest sezon, pe podium. Pilotul echipei Sauber a avut si el o strategie cu o singura oprire, dar spre deosebire de Grosjean, care a inceput cursa cu pneuri supersoft dupa care a trecut pe cele soft, mexicanul a procedat invers. Pilotii din top patru au fost despartiti de doar sapte secunde, ceea ce demonstreaza inca o data cat de stransa este lupta din Formula 1 in acest sezon.Hamilton, plecat de pe pozitia a doua a grilei, a fost in avantaj fata de Vettel dupa prima oprire, in turul  17, germanul intrand la boxe cu un tur mai devreme. Oricum, Hamilton a fost depasit intr-un mod similar de Alonso, ceea ce scoate in evidenta inca o data importanta strategiei opririrlor la boxe. Dupa ce l-a depasit pe pilotul echipei Ferrari, Hamilton a mai oprit o data la boxe si a trecut pe pneuri de compozitie soft, o decizie care i-a adus prima victorie din acest sezon, dupa un final de cursa extrem de palpitant.Temperaturile au fost mult mai ridicate in timpul cursei decat au fost in antrenamentele libere si in calificari. Temperatura ambientala a fost de 27 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a depasit 40 grade Celsius, ceea ce a insemnat ca echipele nu au avut la dispozitie prea multe informatii despre cum ar putea sa se comporte pneurile, in aceste conditii, in timpul cursei, mai ales ca anul trecut etapa din Canada a fost marcata de ploaie. Pe masura ce cursa se apropia de final, temperatura ambientala si cea a asfaltului a ramas aceeasi, dar cantitatea de combustibil din rezervor era mai mica, ceea ce a adaugat inca o variabila in ceea ce priveste strategia de cursa. In plus, pe circuit nu a iesit niciodata masina de siguranta, ceea ce se intampla destul de rar in Canada, fapt care a influentat cu siguranta strategia de cursa a unor echipe pentru ca, in mod normal, aici se ia in calcul si acest lucru. Toti pilotii, cu exceptia lui Jenson Button (McLaren), Kimi Raikkonen (Lotus), Nico Hulkenberg (Force India), Sergio Perez (Sauber), Pastor Maldonado (Williams) si Pedro de la Rosa (HRT), au plecat in cursa cu pneurile supersoft. Raikkonen a parcurs cele mai multe tururi cu pneurile supersoft, 30, iar Alonso a parcurs 51 de tururi cu pneurile de compozitie soft.„Cu trei campioni mondiali plecand de pe primele trei pozitii ale grilei, era foarte clar ca vom avea parte de o cursa extrem de interesanta. Pe final am vazut cum Lewis Hamilton a profitat de strategia sa cu doua opriri la boxe si a trecut in fata rivalilor sai. As vrea sa-l felicit si pe Romain Grosjean, fostul nostru pilot de teste, care a terminat cursa la doar 2,5 secunde in spatele liderului avand o strategie cu o singura oprire la boxe, dar si pe Sergio Perez, care a demonstrat inca o data ca stie cum sa gestioneze pneurile in acest sezon. Rezultatul a fost ca am vazut un podium cu piloti foarte tineri, ceea ce ne arata ca viitorul acestui sport este pe maini bune. Cu temperaturi mai ridicate si fara interventia unui safety car, uzura pneurilor a fost poate putin mai mare decat se asteptau unii. Acest lucru a facut ca Alonso si Vettel sa piarda teren, pe final, dupa ce au parcurs mai multe tururi cu acelasi set de pneuri. Cu strategii diferite, dar cu o lupta palpitanta pana la final, am avut parte de inca o cursa senzationala si in Canada. Nu cred ca ne puteam dori ceva mai mult”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *