HAMILTON a castigat la NURBURGRING
HAMILTON a castigat la NURBURGRINGNürburgring, 24 iulie 2011 – Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren, a castigat Marele Premiu al Germaniei, a doua sa victorie din acest sezon si a 16-a din cariera. Britanicul a obtinut primele puncte pe circuitul de la Nürburgring dupa 60 de tururi in care mai multi piloti au emis pretentii la victorie. Fernando Alonso, pilotul echipei Ferrari, a terminat pe doi, urmat de Mark Webber, pilotul Red Bull Racing, care a plecat din pole position.Hamilton a trecut de Webber imediat dupa start in conditiile in care toti pilotii au inceput cursa cu pneurile P Zero Galbene de compozitie moale. Webber a preluat conducerea dupa ce a intrat la boxe, foarte devreme, in turul 14 anticipand astfel schimbarea pneurile pe care si Hamilton si Alonso, aveau sa o faca imediat. Pilotul echipei Red Bull a fost primul, din plutonul fruntas, care a intrat din nou la boxe in turul 30. Hamilton a intrat si el un tur mai tarziu iesind imediat in spatele australianului si preluand apoi conducerea dupa o lupta stransa in primul viraj. Alonso a incercat aceeasi tactica in turul 32 si s-a implicat in lupta pentru victorie, dar in final a fost nevoit sa se recunoasca invins de Hamilton.Primii trei piloti au intrat de trei ori la boxe, toti avand aceeasi strategie: la primele doua opriri au folosit pneurile de compozitie soft, iar dupa ultima oprire au schimbat pe pneurile P Zero Albe de compozitie medie. Tinand cont ca la o temperatura ambientala de 13 grade Celsius pneurile de compozitie moale erau considerate a fi mai rapide cu peste o secunda decat cele de compozitie medie si ca a existat un risc permanent de ploaie, pilotii au incercat sa ramana pe circuit cat mai mult timp cu pneurile P Zero Galbene, scotand in evidenta importanta tacticii in aceata cursa.Hamilton a fost primul care a trecut pe pneurile de compozitie medie cu noua tururi inainte de final. Alonso a intrat la boxe doua tururi mai tarziu si a iesit pe circuit chiar in spatele lui Hamilton, pilotul echipei McLaren reusind sa aduca foarte repede pneurile P Zero Albe la temperatura optima. Adrian Sutil a fost cel mai bine clasat pilot care a ales o strategie cu doua opriri la boxe. Germanul a terminat pe locul sase, obtinand cel mai bun rezultat din acest sezon chiar in cursa de casa. „Toata cursa s-a bazat pe strategia schimbului de pneuri. Dupa cum s-a vazut, Hamilton, Alonso si Webber au incercat sa-si creeze un avantaj in urma opririlor la boxe. Chiar daca multi au crezut ca diferenta pe tur intre anvelopele de compozitie moale si cele de compozitie medie este mare, Lewis Hamilton a castigat cursa cu stil dupa ce a fost primul dintre pilotii fruntasi care a trecut pe pneurile P Zero Albe de compozitie medie. Am vazut din nou strategii diferite, doi dintre piloti optand sa faca ultima oprire chiar la finalul cursei. Datorita temperaturilor scazute si a asfaltului mai putin abraziv, pneurile au rezistat foarte mult, ceea ce este intr-un contrast interesant cu prima parte a sezonului cand unii piloti spuneau ca pneurile noastre nu rezista suficient de mult. Acest lucru scoate in evidenta nu doar cat de rapid se obisnuiesc pilotii si echipele cu schimbarile de regulament din Formula 1, dar si cat de repede ne-am adaptat si noi, ca furnizor de pneuri, la cerintele lor. Astazi am vazut ca strategia cu trei opriri la boxe a functionat cel mai bine. Adica exact asa cum ne-am asteptat si noi’, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.