Dezvoltarea BMW M3 DTM

img
Home / Stiri si noutati auto / Dezvoltarea BMW M3 DTM

Dezvoltarea BMW M3 DTMCând a demarat faza de concept pentru BMW M3 DTM în 2010, inginerii BMW Motorsport s-au vazut pusi în fata unei provocari pe cât de interesanta, pe atât de neobisnuita. Pe de-o parte, trebuiau sa înceapa dezvoltarea masinii pentru revenirea BMW în DTM cu obiectivul de a face fata unei concurente mult mai experimentata în aceasta competitie. Pe de alta parte, au trebuit sa colaboreze cu ceilalti constructori reprezentati în campionat pentru a stabili regulamentul tehnic ce va duce DTM în viitor. Dupa aproape doi ani, rezultatul este cel pe care îl poate vedea toata lumea: ambele obiective au fost realizate. Noile reguli DTM au ca scop asigurarea sigurantei, sanse egale si o eficienta a costurilor. În acelasi timp, acestea garanteaza utilizarea solutiilor tehnice creative de catre constructori pentru a pune bazele avantajelor de performanta, fara ca masinile sa-si piarda identitatea.BMW M3 DTM este un exemplu clar al activitatii de dezvoltare intensa desfasurata la BMW Motorsport, în strânsa colaborare cu colegii de la BMW M GmbH si BMW pe parte de dezvoltare a productiei. Inginerii au realizat mii de schite CAD, au simulat dezvoltarea durabila a nenumarate idei si inovatii, au testat motorul si masina pe bancul de încercari, în tunelul aerodinamic si pe circuit. Omologarea BMW M3 DTM de catre Deutscher Motor Sport Bund (DMSB / Federatia Sporturilor cu Motor din Germania) la 1 martie 2012 a fost un moment important, care a fost unul dintre obiectivele activitatii echipei.Dupa aceasta data, dezvoltarea viitoare a masinii este restrictionata de reguli si regulamente. În consecinta, a fost foarte important ca inginerii BMW Motorsport sa utilizeze libertatea oferita de perioada initiala de dezvoltare pentru a încorpora cât se poate de bine – în designul masinii – informatiile si cunostintele tehnice pe care BMW Group le detine. De exemplu, motorul BMW P66 este un design complet nou. Pe cât posibil, specialistilor li s-a dat libertate deplina în realizarea designului si a geometriei sasiului. Aerodinamica modelului BMW M3 DTM a fost subiectul unui reglaj fin si meticulos în domeniile specificate în regulamente. Fiecare minut este un avantaj important – si ar putea înclina balanta la cele 11 etape din sezonul 2012.Din acest motiv, BMW M3 DTM a trebuit sa treaca testele din tunelul aerodinamic la Centrul de Teste Aerodinamice (AVZ) al BMW Group, asa-numitul „Aero Lab”. Initial ca model la scara 1:2, apoi testat la scara 1:1. De la instalatia de testare a dinamicii (cu sapte montanti) si cele mai noi metode de testare si simulare de la Centrul de Inovatii si Cercetari BMW (FIZ) la experienta turnatoriei high-tech pe care BMW o are la Landshut: schimbul de idei, concepte si metode dintre BMW Motorsport si inginerii în dezvoltarea productiei a existat în ambele directii de-a lungul ultimelor luni.Mai bine de 50 dintre cele peste 4.000 de repere din care este compus BMW M3 DTM sunt componente standard, care sunt utilizate la generatia 2012 a masinilor DTM. Una dintre acestea este monococa din fibra de carbon, care impune noi standarde atunci când vine vorba de siguranta în motorsport. Rezervorul integrat, structura de otel pentru protectie la rasturnare si elementele suplimentare de protectie la impact furnizeaza pilotului o protectie eficienta în cazul unui accident. Din acest sezon, componente precum cutia de viteze, ambreiajul, suspensia si eleronul spate sunt identice la toate masinile din DTM. Acestea asigura pastrarea costurilor de dezvoltare la un nivel decent. Cu 40 de victorii obtinute în anii ’80 si ’90, BMW M3 a demonstrat de ce este capabil în DTM. BMW M3 DTM are toate atuurile pentru a încânta fanii BMW M în 2012 si dupa aceea.BMW M3 DTM în detaliu: specificatii tehnice.SasiuMonococa din fibra de carbon cu rezervor integrat si structura roll-bar; elemente de protectie la impact pe partile laterale realizare din fibra de carbon, în fata si în spateLungime/latime/înaltime4.775 mm/1.950 mm/aprox. 1.200 mmCapacitate rezervor120 litriMasa standard (inclusiv pilotul)1.200 kgMotorV8 atmosferic, deschidere V 90°, patru supape pe cilindru, 2 restrictoare de aer, diametru 28,0 mm (în conformitate cu regulamentul)Capacitate4.000 cmcPutereaprox. 480 CP (cu restrictoare de aer, în conformitate cu regulamentul)Cuplu maximaprox. 500 NmSistem de gestiune a motoruluiUnitate de control a motorului Bosch MS 5.1, fara sigurante, afisaj centralTransmisieCutie de viteze sport, secventiala, cu sase trepte, operata prin clapete pneumatice dispuse pe volan; ambreiaj ZF Sachs – din fibra de carbon, cu 4 discuri; diferential multidisc reglabil, cu patinare limitataPunte fata/punte spateSuspensie cu brat dublu, cu tije de împingere si amortizoare reglabile pe sase niveluri; arcuri elicoidale H&RFrâneSistem hidraulic de frânare, cu circuit dublu; etriere monobloc, din aliaj usor; discuri de frâna ventilate interior în fata si în spate; distributia fortei de frânare poate fi ajustata continuu de catre pilot; supapa electromagnetica de demarajRotiJante din aluminiu forjat; fata 18″ x 12″, spate 18″ x 13″PneuriHankook; fata: 300-680-18, spate: 320-710-18Adevarata forta de propulsie: motorul BMW P66.Când inginerii BMW Motorsport au început dezvoltarea motorului BMW P66, activitatea acestora a început de la o simpla coala de hârtie. Primul concept brut al noului motor V8 destinat revenirii BMW în DTM a fost realizat relativ repede. Specificatiile în regulamentul tehnic, precum utilizarea a doua restrictoare de aer cu diametrul de 28 mm, au facut ca viteza asteptata sa necesite un timp redus. Designerii au avut posibilitatea de a deriva date de baza precum configuratia pâlniilor de aspiratie si a sistemului de evacuare.Dupa ce s-a realizat un proces intens de reglare împreuna cu inginerii în masinii, specialistii în motoare au demarat o activitate mult mai complexa si mai detaliata. Pas cu pas, acestia au dezvoltat conceptul optim. La fiecare schita noua s-a întocmit o noua lista de repere provizorii cu toate componentele motorului. În formula finala, propulsorul BMW V8 dispunea de aproape 800 de componente diferite. Per total, motorul este compus din aproximativ 3.900 de repere individuale.Când au conceput noul propulsor DTM, BMW Motorsport a profitat de toate avantajele oferite de cunostintele tehnologice detinute de BMW Group în diferite domenii. Turnatoria high-tech pe care BMW o detine la uzina din Landshut a fost responsabila pentru piesele turnate mari, precum chiulasa sau carterul. Reperele turnate au fost procesate, captusite si au primit tratamentul termic necesar la departamentele respective din München. Motorul BMW P66 a avut prima aparitie pe bancul de teste la 25 mai 2011 si a trecut-o cu brio. Nenumarate teste au urmat dupa aceea, nu doar în laboratorul de teste, ci si cu BMW M3 DTM pe circuite – din nou, cu succes.Cu restrictoarele de aer montate, V8 genereaza aproximativ 480 CP si este sursa de putere a noului BMW M3 DTM. Deopotriva, modelul este un sprinter si un maratonist. De-a lungul unui sezon, fiecare echipa BMW poate utiliza doar trei motoare pentru cele doua masini ale sale. Transmisia puterii se face printr-o cutie de viteze sport secventiala, cu sase trepte, care este operata prin intermediul clapetelor pneumatice de pe volan. Transmisia ofera 11 setari posibile ale cutiei, cu ajutorul carora inginerii si pilotii pot reactiona la diferitele circuite

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *