Daimler Trucks – ascensiune si excelenta la nivel global
Daimler Trucks – ascensiune si excelenta la nivel global• În 2010: Cresteri ale vânzarilor, profitului si profitabilitatii în toate regiunile• Începând cu 2011: Crestere la nivel regional, concentrata pe pietele în ascensiune• Sistemul modular asigura produsele adecvate fiecarei piete• Obiectivul strategic pentru 2013: „Sa atingem 8!”
Stuttgart – Economia globala si-a revenit în anul 2010, desi ritmul acestei dezvoltari pozitive a variat în mare masura de la regiune la regiune. Acest progres economic a condus catre o crestere semnificativa în ceea ce priveste cererea de servicii de transport si, deci, si de autovehicule comerciale. În timp ce piata europeana a camioanelor s-a dezvoltat moderat în anul 2010, piata braziliana a camioanelor s-a extins cu mai mult de 50 de procente, comparativ cu anul precedent. Cererea de camioane în America de Nord si Japonia s-a majorat substantial. Daimler Trucks a profitat considerabil de redresarea pietei de autovehicule comerciale din 2010.În 2010, Daimler Trucks a vândut 355.263 de autovehicule la nivel mondial, aceste cifre constituind o crestere de 37% fata de situatia anului precedent. Pentru divizie, aceste vânzari au generat un profit de 24,024 miliarde de euro (+ 31%), permitându-i sa îsi apere cu success pozitia de lider în fabricatia de camioane de mare si mediu tonaj. La o cifra de 1,323 miliarde de euro, EBIT-ul diviziei a fost unul pozitiv, semnificativ mai mare decât cel înregistrat anul precedent, de 1,001 miliarde de euro.Andreas Renschler, membru al Consiliului de Conducere al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, a analizat evolutia afacerilor Daimler Trucks, la Stuttgart, odata cu prezentarea strategiei diviziei pentru viitorii ani:„Atunci când economia se dezvolta, nevoia de servicii de transport creste si ea. Ne numaram printre primii trei producatori în ceea ce priveste cota de piata pentru toate pietele noastre nucleu si toate unitatile noastre de business au redevenit profitabile.”În 2010: Crestere a vânzarilor, profitului si profitabilitate în toate regiunileStrategia „Global Excellence” a permis Daimler Trucks sa fie pregatita cu mult înainte pentru schimbarile ciclice din industria autovehiculelor comerciale si, deci, sa iasa din criza în buna forma.Cresterea se va restabili în 2011. Pietele globale pentru camioane sunt în crestere, iar strategia Global Excellence a Daimler Trucks a pus bazele cresterii diviziei pentru anii care urmeaza. Anul trecut, preocuparea majora a ramas administrarea ciclurilor pietei si atingerea excelentei operationale. Cresterea nivelului de eficienta s-a realizat printr-o administrare mai riguroasa a costurilor, implementarea a numeroase instrumente de flexibilitate în locurile de productie si a unor programe ample în unitatile individuale de business.Ca urmare, toate unitatile operationale au înregistrat cresteri ale vânzarilor, profitului si profitabilitatii. Daimler Trucks începe, deci, noul an de afaceri într-o pozitie complet noua de forta concurentiala.Începând cu 2011: Crestere la nivel regional, concentrata pe pietele în cresterePrioritatea pentru anul 2011 si pe viitor va fi dezvoltarea profitabila din toate punctele de vedere – cantitativa si calitativa, pentru pietele traditionale, dar si pentru cele emergente, cu produse si servicii noi.Alaturi de extinderea constanta a activitatilor sale în pietele-nucleu, Daimler Trucks face progrese semnificative în tarile recent industrializate si în alte piete în crestere. „Turcia este o piata-nucleu pentru camioanele Mercedes-Benz, având o crestere economica spectaculoasa,” a declarat Renschler. „Aceasta tara a ocupat deja locul al cincisprezecelea în topul mondial al celor mai puternice economii, situându-se pentru noi pe locul al treilea în ceea ce priveste vânzarile de camioane Mercedes-Benz.” Brazilia este cea mai importanta piata pentru camioanele Mercedes-Benz. În momentul de fata, Rusia este cea mai mare piata în crestere din Europa iar din iunie 2010 Fuso Kamaz Trucks Rus produce si distribuie cu succes în Rusia modelul Fuso Canter, aproximativ opt sute de unitati din acest model de camion comercial usor fiind vândute în Rusia pe parcursul anului trecut. Mai mult decât atât, la mijlocul lunii martie, 2011, Mercedes-Benz Trucks Vostok a deschis în mod oficial o noua uzina în Chelny, unde acum se asambleaza primele modele Mercedes-Benz Actros. În luna februarie 2011, s-a inaugurat în India cel de al cincilea model al Daimler Trucks – BharatBenz. În urmatorii cinci ani, Daimler Trucks va investi în India un total de aproximativ 700 de milioane de euro, tara în care, în anul 2012, divizia va demara si productia de camioane de 6-49 tone GVW, la noua uzina din Chennai.Un reper important s-a realizat în China anul trecut, odata cu semnarea alaturi de Foton a unui nou acord de tip joint-venture. „Suntem foarte încrezatori ca vom primi licenta de afaceri pentru aceasta întreprindere mixta în vara anului 2011″, a spus Renschler. „Avem totodata, în Foton, si partenerul potrivit, care fabrica deja 100.000 de camioane. În momentul de fata, se afla în constructie o a doua uzina, ceea ce înseamna ca, în viitor, întreprinderea noastra mixta va avea o capacitate totala anuala de productie de 160.000 camioane.”În plus fata de operatiunile pe pietele sale traditionale si cele din Rusia, India si China, Daimler Trucks se concentreaza si pe noile piete în crestere care vor aparea.”Am identificat zece Piete Viitoare de Focalizare pentru Daimler Trucks,” a explicat Renschler. „În esenta, selectiile noastre s-au bazat pe trei criterii: perspectivele economice globale, volumul pietei locale de camioane si conditiile initiale de afaceri pe pietele respective”. Cele zece Piete Viitoare de Focalizare sunt: Algeria, Argentina, Columbia, Malaezia, Coreea de Sud, Siria, Thailanda, Ucraina, Venezuela si Vietnam.Sistemul modular asigura produsele adecvate fiecarei pieteIndiferent de situatia economica predominanta, Daimler Trucks investeste constant în noi produse, cercetare si dezvoltare. De fapt, în urmatoarele 24 de luni, divizia îsi va reînnoi practic întregul portofoliu de produse. Accentul se va pune aici pe îmbunatatirea în continuare a consumului de combustibil, pe siguranta si durabilitate precum si pe extinderea operatiunilor post-comercializare si servicii orientate catre client.Reteaua globala de dezvoltare a Daimler Trucks precum si deceniile de experienta ale diviziei în proiecte cross-brand au condus la crearea unui sistem modular care genereaza sinergii permitând în acelasi timp dezvoltarea de produse adaptate precis la anumiti clienti si la cerinte specifice ale pietei.În aceasta luna, DTNA prezinta doua noi camioane: Western Star 4700 si un nou camion Freightliner pentru segmentul profesional. În plus, la mijlocul lunii martie, s-a început comercializarea noului model Fuso Canter în Statele Unite si Canada.În prezent, se genereaza sinergii si cu componente de propulsie. Noua generatie de motoare pentru camioane grele a simplificat portofoliul anterior, alcatuit din patru familii de motoare produse la patru uzine, ajungându-se la o singura familie de motoare, fabricata în doua locuri. Aceasta Generatie de Motoare Heavy Duty este folosita acum cu succes la Fuso în Japonia si la DTNA din SUA, versiunea europeana a Generatiei de Motoare Heavy Duty fiind prezentata deja la fabrica de motoare Mercedes-Benz din Mannheim. Aceasta este noua generatie de motoare Mercedes-Benz, care respecta deja standardele Euro 6 de emisii, programate sa intre în vigoare în 2014.Obiectivul strategic pentru 2013: „Sa atingem 8!”Daimler Trucks si-a fixat obiectivul realizarii, începând cu 2013, a unei rentabilitati comerciale de 8 la suta pe întregul ciclu de afaceri. Renschler a explicat modul în care va atinge divizia acest deziderat: „Am stabilit o foaie clara de parcurs, sub forma abordarii noastre de „Campion regional”, reducând costurile fixe si deci pragul de rentabilitate, si investind substantial în noi produse si tehnologii.”În cadrul abordarii „Campionului regional”, toate unitatile de afaceri ale diviziei îsi propun fie mentinerea, fie dobândirea pozitiei de vârf pe pietele respective.În plus, masurile sistematice de gestionare a costurilor, îmbunatatirea în continuare la toate unitatile, exploatarea potentialului sinergic, lansarea noilor generatii de produse, patrunderea pe noi piete aflate în crestere si succesul în continuare pe pietele traditionale vor contribui la realizarea obiectivelor Daimler Trucks „. „Pasim în anul 2011 de pe o pozitie de forta”, a spus Renschler. „Anticipam o crestere semnificativa pe piata de camioane, în special pentru camioanele de tonaj mediu si greu. În prezent, nivelul noilor noastre contracte în Europa si America de Nord ne depaseste asteptarile si, daca aceasta tendinta exceptional de pozitiva va continua, s-ar putea sa fim nevoiti sa ne ajustam previziunile de piata.”Renschler a adaugat, „Nici un alt producator de camioane din ziua de astazi nu ofera un portofoliu atât de amplu, cu produse si tehnologii personalizate ca Daimler – si nici un alt fabricant de vehicule comerciale nu are o retea globala de servicii al caror domeniu de aplicare si densitate sa se apropie de a noastra. Deci, cine altcineva decât inventatorul camionului este mai bine pozitionat pentru modelarea activa a viitorului industriei de transport? „