Cursa de 24 de ore de la Nurburgring – Avancronica
Cursa de 24 de ore de la Nurburgring – AvancronicaDe la Sarthe în Eifel: BMW Motorsport vrea sa obtina cea de-a 20-a victorie în clasamentul general al întrecerii de la Nürburgring.München, 20 iunie 2011. La doar doua saptamâni dupa ce a participat în cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franta), echipa BMW Motorsport se va afla în acest week-end în fata unei alte întreceri clasice în anduranta: la Nürburgring (Germania), pe varianta de circuit Nordschleife. Învingatorii de anul trecut vor avea de înfruntat o opozitie redutabila în cursa din regiunea Eifel, astfel ca fanilor le este promisa una dintre cele mai atractive dispute din ultimii ani.BMW a triumfat de 19 ori în cursa de 24 de ore de la Nurburgring, primul succes fiind reusit chiar la editia inaugurala din 1970, atunci când un model BMW 2002 ti a încheiat primul maratonul de o zi. În 1998, un model BMW 320d a reusit prima victorie în clasamentul general pentru un automobil cu motor diesel. Anul trecut Team BMW Motorsport s-a întors pe Nordschleife dupa o absenta de cinci ani – si a obtinut înca de la început cea de-a 19 victorie pentru BMW. În cea de-a 39-a editia a legendarei curse, mai bine de 50 de modele BMW se vor afla pe lista de start.Masina BMW M3 GT cu numarul de concurs 1 va fi pilotata de cvartetul care a câstigat anul trecut. Augusto Farfus (Brazilia), Jörg Müller (Germania), Uwe Alzen (Germania) si Pedro Lamy (Portugalia) se vor succeda la comenzile masinii de curse din categoria GT. Modulul cu numarul de concurs 7 va fi pilotat de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) si Dirk Adorf (Germania), cel de-al patrulea pilot nominalizat fiind Lamy. În etapa ILMC de la Imola, Priaulx va fi înlocuit de Werner. Andy Priaulx (Marea Britanie) nu va face parte din cele doua echipaje BMW Motorsport dupa ce a fost supus unui interventii chirurgicale la finalul saptamânii trecute. Desi operatia a fost încununata de succes, cursa de la Nürburgring si etapa de la Imola (Italia), din Intercontinental Le Mans Cup (ILMC), care are loc week-endul urmator, au loc prea devreme pentru ca triplul campion mondial în Campionatul Mondial de Turisme sa urce în cockpitul puternicului BMW M3 GT. Recuperarea sa va dura mai multe saptamâni si va putea reveni în competitii imediat ce medicii îi vor da acceptul.Mario Theissen, director BMW Motorsport: „Pentru echipa noastra, cursele se succed cu repeziciune. Dupa locul al treilea reusit la categoria GTE în cursa de 24 de ore de la Le Mans, ne aflam în fata întrecerii de pe teren propriu, la Nürburgring. Ca urmare a victoriei pe care am reusit-o anul trecut, modelele BMW M3 GT ale echipei noastre sunt masinile pe care concurenta vrea sa le învinga, dar este o provocare pe care o acceptam cu placere. Ne asteapta o cursa foarte interesanta. Este pacat ca Andy Priaulx nu poate face parte din echipa. Totusi, sanatatea lui este grija prioritara, pentru ca el este un membru important al familiei BMW Motorsport. Toti cei de la BMW îi ureaza însanatosire grabnica si speram sa-l revedem curând printre învingatori. Sunt convins ca echipajele noastre au capacitatea de a se lupta pentru victorie.”Charly Lamm (Team Manager): „Fara îndoiala, este ceva special sa concurezi la Le Mans, apoi sa te îndrepti spre varianta Nordschleife de la Nürburgring pentru a lua startul într-o alta cursa de 24 de ore în mai putin de 14 zile. Pentru fiecare membru al echipei este o perioada foarte intensa si cu totii suntem extrem de motivati. Le Mans ne-a oferit experiente diverse, iar toate acestea ne ofera un plus de cunostinte pentru întrecerea din regiunea Eifel. Campania în campionatul de anduranta VLN a fost una pozitiva si am avut posibilitatea de a ne adapta cu Nordschleife, asa ca încrederea noastra este la cote maxime pentru week-endul care urmeaza. Toti cei din echipa si mai ales ceilalti piloti BMW traiesc un sentiment ciudat ca Andy nu face parte din cele doua formule din cockpit. Totusi sanatatea este mereu pe primul plan. Îi dorim sanatate si îl vom tine la curent cu evolutia lucrurilor în week-end. Speram sa îl revedem cât mai curând la comenzile unui BMW M3 GT.”Augusto Farfus (pilot BMW M3 GT #1): „De-a lungul ultimelor saptamâni, programul nostru a avut un ritm sustinut. Dupa Le Mans am mers în Brazilia, pentru a sta cu sotia si cu noua noastra fiica. Nasterea copilului ma motiveaza si mai mult pentru cursa de la Nürburgring. M-am bucurat foarte mult pentru victoria de anul trecut si repetarea rezultatului ar fi ceva senzational. Vom da totul pentru o asemenea reusita.”Jörg Müller (pilot BMW M3 GT #1): „Oricine stie cât este de dificil sa învingi pe Nordschleife. Dar mereu luam acest aspect în considerare. Daca te uiti cât de mult a lucrat fiecare membru, atunci îti este clar ca obiectivul nostru este repetarea victoriei de anul trecut. Motivatia este fantastica, dar, daca vrem sa îndeplinim ceea ce ne-am propus, totul trebuie sa functioneze perfect. Avem un respect deosebit pentru concurenta.”Uwe Alzen (pilot BMW M3 GT #1): „Cel mai probabil, va fi dificil sa repetam succesul din 2010. Cu siguranta vom încerca. În 2011, concurenta este si mai puternica decât anul trecut. Sunt convins ca avem un pachet foarte bun. Norocul, evident, joaca si el un rol. Nordschleife este locul în care nu strica sa profiti de sanse atunci când cineva ti le ofera.”Pedro Lamy (pilot BMW M3 GT #1/7): „Sunt mândru ca am reusit sa câstig de câteva ori cu BMW pe Nordschleife. La fel de bine stiu ca întrecerea din acest an va fi foarte dificila. Nu ne putem permite erori si trebuie sa ne gasim un ritm bun. Daca ne vom apropia de partea finala fara sa fi avut probleme, atunci avem o sansa buna sa ne impunem. Anul acesta fac parte din ambele echipaje. Cred ca vorbesc în numele tuturor când îi urez lui Andy însanatosire rapida.”Dirk Müller (pilot BMW M3 GT #7): „Cursa de 24 de ore de la Nürburgring este punctul de maxim interes al anului. Personal, consider ca aceasta este mult mai importanta decât cursa de 24 de ore de la Le Mans, pentru ca Nordschleife este locul unde ne putem lupta pentru victoria în clasamentul general. Ador acest circuit, iar entuziasmul fanilor este unic.”Dirk Werner (pilot BMW M3 GT #7): „Anul trecut, am avut potentialul de a fi în disputa pentru un loc fruntas de-a lungul întregii curse de la Nürburgring – asa cum au demonstrat si coechipierii nostri care au câstigat. Sper ca anul acesta sa reusim mai mult. Obiectivul meu este sa termin cursa si sa înregistrez o clasare buna în fruntea clasamentului.”Dirk Adorf (pilot BMW M3 GT #7): „Îmi doresc cu disperare o victorie în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Am concurat de mai multe ori aici si am fost chiar si pe podium. Dar victoria a fost – si ramâne – cea mai mare ambitie a mea. Voi face tot posibilul pentru a-mi îndeplini acest vis. Sperantele cresc cu fiecare zi.”Andy Priaulx: „Nimic nu urasc mai mult decât sa lipsesc de la o cursa, dar trebuia sa fac aceasta operatie si programarea a fost cea mai potrivita acum. Vreau sa multumesc tuturor celor de la BMW Motorsport pentru atentia si insistenta cu care au pus sanatatea mea pe primul plan. A fost solutia cea mai rationala sa am aceasta interventie chirurgicala si apoi sa pot concura la capacitate maxima pentru restul sezonului. Nu sunt un pacient bun pentru ca-mi voi presa doctorii sa-mi dea unda verde pentru o revenire rapida pe circuit.”