carvertical VIN

Comisia de supraveghere Volkswagen aproba realizarea unui concern cu Porsche

img
Home / Stiri si noutati auto / Comisia de supraveghere Volkswagen aproba realizarea unui concern cu Porsche

 
 
 
 
 
•         Acord extins între partile implicate: structura în mai multe etape a tranzactiei, dorindu-se finalizarea procesului pe parcursul anului 2011
•         Se mentin soliditatea financiara a firmei Volkswagen si independenta Porsche
•         Potential ridicat de dezvoltare, profit si sinergii în conditiile unei garantari a locurilor de munca
•         Presedintele consiliului de administratie Winterkorn: Împreuna pe drumul catre primul loc în lume
Bucuresti, 14 august 2009 – Comisia de supraveghere a firmei Volkswagen Aktiengesellschaft a aprobat ieri, în sedinta sa extraordinara acordul de baza pentru a constitui un concern integrat în domeniul automobilelor împreuna cu Porsche, structura care va fi condusa de firma Volkswagen.
A fost negociat un acord corespunzator între Volkswagen AG si Porsche Automobil Holding SE, precum si asociatii reprezentanti ai familiilor Porsche si Piëch si reprezentantii angajatilor din cadrul acestor firme. Si comisia de supraveghere a Porsche Automobil Holding SE a aprobat astazi conceptul pentru cooperarea celor doua firme. Prin acordul de baza este initiata crearea unui concern comun cu zece marci puternice.
Conform conceptului convenit, pâna la finalul anului 2009, Volkswagen va detine pentru început 42 procente la Porsche AG. Se prevede ca familiile de asociati sa vânda activitatea de distributie a Porsche Holding Salzburg catre Volkswagen. Ulterior este planificata o fuziune a Porsche SE cu Volkswagen. Aceasta va avea loc pe parcursul anului 2011 si necesita acordul actionarilor ambelor firme. În acest sens, Porsche va ramâne o firma distincta cu sediul în Zuffenhausen. Pe parcursul saptamânii viitoare vor fi elaborate detaliile pentru transpunerea în practica a conceptului. În paralel continua negocierile cu statul Qatar în sensul achizitionarii de actiuni la concernul Volkswagen, precum si discutiile cu bancile care finanteaza Porsche cu privire la conceptul de ansamblu. O finalizare cu succes a acestor discutii ar reprezenta un pas important pe drumul catre realizarea unui concern integrat. În plus, punerea în practica a acordului necesita, ca de obicei, obtinerea aprobarilor din partea autoritatilor.
Prof. dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al firmei Volkswagen Aktiengesellschaft, a afirmat: „Volkswagen si Porsche au facut astazi pasul decisiv pe drumul catre un viitor comun. În calitate de concern, cu cele zece marci puternice independente, ne vom extinde la nivel mondial pozitia unica. În prezent dispunem mai mult ca niciodata de posibilitatea de a deveni numarul unu în industria de automobile. Prin integrarea Porsche, Volkswagen îsi continua în mod consecvent strategia de succes care include mai multe marci. În cadrul concernului integrat, pentru Porsche se deschid noi posibilitati de dezvoltare. În urma discutiilor constructive, am ajuns la o concluzie în interesul tuturor structurilor implicate. Sunt sigur ca rezultatul acestui proces de integrare va fi reprezentat de cele mai bune autovehicule pentru clientii nostri, de locuri de munca stabile, precum si de crearea de valoare pe termen lung pentru actionarii nostri.“
Concernul integrat: eficient strategic, atractiv financiar, responsabil social
Prin fuziunea dintre Volkswagen si Porsche este realizat un concern integrat în domeniul automobilistic cu vânzari de aproximativ 6,4 milioane autovehicule si peste 400.000 de angajati. Ca urmare a gradului ridicat de profitabilitate si a unei cresteri rapide preconizate a gamei de modele Porsche se va asigura îmbunatatirea continua a indicatorilor financiari ai firmei combinate.
Crearea concernului integrat cu zece marci puternice, condus de firma Volkswagen, are la baza o logica foarte convingatoare din domeniul industrial: Volkswagen va continua sa îsi extinda pozitia de concern care concentreaza mai multe marci, în calitate de lider mondial, prin fuziunea cu Porsche AG si preluarea activitatii de desfacere a concernului Porsche din Salzburg. Concernul integrat va ocupa o pozitie de top la capitolul prezentei pe piata mondiala, al acoperii segmentelor, al tehnologiei si inovatiilor, al fortei de achizitie pe plan mondial si al bazei de productie. Concernul dispune de perspective atractive de dezvoltare pe baza unor sisteme inteligente de componente comune, a soliditatii financiare, a conducerii corespunzatoare si a excelentei angajatilor.
Prin competenta tehnica remarcabila si mitul sau unic, Porsche contribuie la îmbunatatirea valorii marcilor din familia Volkswagen. Gama de produse se completeaza foarte bine; integrarea firmei Porsche permite o extindere semnificativa a pozitiei concernului integrat la clasa premium. Calitatea de lider în domeniul inovatiilor a concernului este îmbunatatita prin dezvoltarea centrului de dezvoltare din Weissach. Prin includerea activitatii rentabile de distributie a Porsche Holding din Salzburg, sunt îmbunatatite semnificativ activitatile din domeniul vânzarilor ale concernului Volkswagen. Firma este prezenta în 13 state din Europa de Est si de Vest, precum si în China si, prin intermediul competentei remarcabile în sectorul de retail, este înca de pe acum un partener important pentru succesul de piata al firmei Volkswagen.
Independenta Porsche este garantata si în concernul integrat. Aceasta strategie corespunde modelului descentralizat de conducere aplicat de firma Volkswagen. Asa cum se întâmpla în prezent cu Audi si cu alte marci de succes, si Porsche îsi va pastra identitatea si va profita în acelasi timp de integrarea în concern. Conform acordului de baza, Porsche va ramâne o societate independenta cu sediul în Zuffenhausen. Se vor mentine structurile independente. Dupa fuziune, reprezentantii angajatilor societatii Porsche AG vor fi implicati la alegerea membrilor comisiei de supraveghere a firmei Volkswagen AG.
Modelul de conducere al firmei Volkswagen, care si-a dovedit utilitatea practica, va permite valorificarea integrala si rapida a potentialelor de sinergie. Aceasta situatie va conduce pe termen lung la o îmbunatatire a rezultatului operational din cadrul concernului cu o valoare totala de aproximativ 700 milioane euro anual.
Prin noile modele vor fi îmbunatatite semnificativ vânzarile de modele Porsche. Presedintele consiliului de administratie, Winterkorn, a declarat: „Intentionam sa scriem un nou capitol în istoria durabila de dezvoltare. Astfel vom garanta locuri de munca de top în Germania si vom crea si noi locuri de munca .“
Structura tranzactiei: evaluare echitabila si finantare solida
Fuziunea dintre Volkswagen si Porsche pentru crearea unui concern integrat cu zece marci si o conducere unitara se va realiza, conform acordului de baza, în mai multe etape si se va finaliza pe parcursul anului 2011. Hans Dieter Pötsch, presedinte al departamentului de finante si control al Volkswagen Aktiengesellschaft, a afirmat cu privire la conceptul de ansamblu convenit: „Este îmbinata siguranta maxima a tranzactiilor cu crearea unei structuri stabile a proprietarilor, o evaluare echitabila si o finantare foarte solida. În mod suplimentar sunt respectate interesele tuturor persoanelor implicate, fiind garantata soliditatea financiara, precum si ratingul de top al firmei Volkswagen.“
Pentru început, Porsche Automobil Holding SE intentioneaza sa vânda cea mai mare parte a drepturilor de optiune asupra actiunilor Volkswagen catre Qatar. O finalizare cu succes a discutiilor care au avansat foarte mult pâna în prezent ar reprezenta o etapa importanta pe drumul catre realizarea unui concern integrat la nivel mondial. Prin exercitarea drepturilor de optiune, Qatar ar deveni cel de-al treilea actionar ca marime al firmei Volkswagen.
În paralel, pentru a asigura în continuare stabilitatea financiara, Porsche va solicita sprijinul bancilor sale de creditare pentru realizarea conceptului de ansamblu convenit si va negocia o noua structura de finantare.
În cazul în care aceste discutii se vor finaliza cu succes si daca Qatar va prelua portofoliul de optiuni, în etapa urmatoare, pâna la finalul anului 2009, Volkswagen va achizitiona 42,0 de procente din actiunile Porsche AG. În urma unui proces atent de evaluare si verificare, pentru întreaga firma a fost identificata o valoare de 12,4 miliarde euro; aceasta include deja sinergiile preconizate. Pe aceasta baza si tinând cont de gradul de îndatorare al firmei Porsche, Volkswagen va plati pentru un pachet de actiuni de 42,0 de procente o suma de pâna la 3,3 miliarde euro.
În scopul refinantarii participatiei la Porsche AG, precum si pentru asigurarea ratingului sau, Volkswagen planifica pentru prima jumatate a anului 2010 o majorare de capital prim emiterea de noi actiuni preferentiale. Comisia de supraveghere se va ocupa fara întârziere de acest aspect si va stabili detaliile necesare. O asemenea majorare de capital necesita acordul actionarilor, care va fi solicitat, conform estimarilor, în cadrul unei adunari generale extraordinare pâna la finalul anului.
Conceptul de ansamblu prevede ca familiile de asociati vor vinde catre Volkswagen activitatea operationala separata a Porsche Holding Salzburg. Pentru cea mai mare societate de comercializare a autovehiculelor din Europa, cu ultima cota de vânzari determinata de 474.000, a fost stabilita o valoare a firmei de 3,55 miliarde euro. Vânzarea structurii de comercializare poate fi realizata începând cu anul 2011. Porsche Holding Salzburg îsi va mentine însa în acest caz, în calitate de entitate organizatorica, structura si atributiile actuale; membrii familiilor vor fi reprezentati în continuare în organele de control ale firmei.
Familiile de asociati vor utiliza cea mai mare parte a veniturilor obtinute din vânzarea structurii de comercializare a Porsche Holding Salzburg pentru realizarea unei majorari de capital la Porsche SE. Aceasta majorare de capital ar urma sa redreseze situatia financiara a Porsche SE si s-ar realiza anterior fuziunii urmarite cu Volkswagen. În paralel cu majorarea capitalului de baza vor fi emise si noi actiuni preferentiale ale Porsche SE.
Ulterior, Porsche SE, cu stabilitate financiara superioara, va fuziona ca Volkswagen – ultima etapa în procesul de asociere a celor doua firme. Pentru fuziune este necesara aprobarea adunarilor generale ale actionarilor ambelor societati. Finalizarea acestei operatiuni este planificata pentru parcursul anului 2011.
Nu au fost stabilite înca structurile exacte de participatie dupa o fuziune. Acestea depind de volumul majorarilor de capital posibile, de cash-flow si de situatia lichiditatilor, respectiv a datoriilor celor doua firme, precum si de raportul valoric dintre Volkswagen si Porsche SE de la data fuziunii. Familiile de asociati Porsche si Piëch vor ramâne însa cei mai importanti actionari ai Volkswagen, landul Saxonia Inferioara va fi în continuare cel de-al doilea actionar ca importanta al concernului Volkswagen.
Conform acordului de baza, pozitia landului Saxonia Inferioara va fi reglementata expres si în statutul firmei Volkswagen. Landul va dispune de dreptul de a desemna doi membri ai comisiei de supraveghere. Va fi abrogata reglementarea existenta cu privire la majoritatea calificata – în prezent, pentru deciziile importante în cadrul concernului Volkswagen, este nevoie de o majoritate de peste 80 de procente din capitalul de baza reprezentant.
Este prevazuta de asemenea o implicare importanta a angajatilor din întreaga lume din concernul integrat de automobile. Participarea angajatilor trebuie asigurata prin intermediul unei fundatii a angajatilor care va fi înfiintata de reprezentantii comitetelor de întreprindere ale Volkswagen AG si ale Porsche AG.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *