Chevrolet are multe de sarbatorit la Geneva 2011
Chevrolet are multe de sarbatorit la Geneva 2011• Versiunea de serie a variantei Cruze hatchback• Noul Aveo dovedeste cât de bine pot arata autovehiculele sedan de mici dimensiuni• Camaro coupe si convertible sunt lansate în Europa• Rezultate record în 2010• 2011 este an aniversarIndiferent daca vorbim de cele trei lansari, de cota de piata record înregistrata în Europa sau de sarbatorirea Centenarului, standul Chevrolet (Sala 1) de la Salonul Auto de la Geneva, din perioada 3-13 martie, va fi foarte activ.Acest fapt dovedeste ca numeroasele stiri privind compania care au aparut în septembrie anul trecut în Paris nu au fost singulare. Vizitatorii Chevrolet vor fi întâmpinati din nou de numeroase produse si stiri noi, pe masura ce dezvoltarea companiei în Europa continua sa sporeasca.Principala stire este premiera mondiala a versiunii produse în serie a sportivului Cruze hatchback, precum si lansarea în Europa a noului si atragatorului Aveo sedan si a legendarului autovehicul Camaro convertible. Autovehiculul electric cu autonomie extinsa al marcii Chevrolet, multipremiatul Volt, nu va fi doar expus. Masina anului în America de Nord va fi disponibila si pentru scurte teste de conducere, ca parte a activitatilor Chevrolet în pavilionul verde (Pavillon Vert) al Salonului, în timpul zilelor destinate presei si publicului.Pe lânga expunerea noilor autovehicule în cadrul standului, Chevrolet a anuntat recent ca în 2010 a obtinut cea mai buna cota de piata din istorie în Europa, în timp ce, anul acesta, compania demareaza un ambitios program de activitati pentru aniversarea a 100 de ani de la fabricarea primului Chevrolet.Cruze hatchbackVersiunea de serie a noului Cruze hatchback va fi prezentata în premiera la Geneva. Lansarea este programata într-un moment perfect pentru Chevrolet, producatorul sarbatorind câstigarea în premiera a Campionatului Mondial de Turisme în decembrie, cu modelul Cruze cu patru usi. Lansarea noii versiuni hatchback ofera clientilor un model de caroserie alternativ la sedanul premiat si reprezinta o alta dovada a intentiei Chevrolet de a îmbunatati raportul calitate-pret oferit de producatorii de top de pe piata europeana. În Europa, segmentul compact reprezinta un sfert din piata totala, iar modelele hatchback joaca un rol foarte important, reprezentând aproximativ 65% din totalul vânzarilor aferente.Cu linia atractiva si impetuoasa a acoperisului, specifica modelelor coupe, si cu consolele scurte în fata si spate, noul Cruze hatchback are acelasi dinamism al posturii ca varianta sedan si poate fi recunoscut instantaneu. Este utilizata structura monococa, pentru a asigura niveluri ridicate de stabilitate si manevrabilitate, adecvate cerintelor clientilor europeni. Într-adevar, a convins deja clientii Chevrolet din toata lumea, lucru dovedit de faptul ca, în 2010, vânzarile pentru modelul Chevrolet notchback au depasit toate estimarile, devenind cel mai bine vândut autoturism al marcii.Volumul de încarcare al variantei Cruze hatchback este de aproape 400 de litri, acesta fiind prevazut cu scaune spate fractionabile 60/40. Vânzarile sunt programate sa înceapa la jumatatea anului 2011.Aveo sedanSporind atractivitatea noului autovehicul Aveo, noua versiune Chevrolet sedan a autovehiculului de mici dimensiuni va fi lansata în Europa, la Salonul Auto de la Geneva.Privite din fata, modelele notchback si hatchback au acelasi aspect curajos datorita farurilor duble proeminente, grilei radiatorului din doua parti si caroseriei compacte si rigide. Linia mediana înaltata a variantei sedan este deosebit de frapanta, conferindu-i noului autovehicul cu 4 usi un profil premium. Pasajele rotilor usor proeminente protejeaza jantele de pâna la 17 inch, accentuând aspectul de calitate sporita al modelului sedan de mici dimensiuni.Chevrolet estimeaza ca designul mai matur al variantei notchback va atrage un alt tip de clienti fata de hatchback, în special cei cu familii. Caracteristicile practice ale variantei sedan sunt evidente datorita spatiului oferit, care este generos pentru un autovehicul de mici dimensiuni. Cu o lungime de 4.389 mm si o latime de 1.735 mm, noul sedan Aveo este atât mai lung, cât si mai lat decât modelul actual, beneficiind astfel de spatiu interior sporit. De asemenea, volumul de încarcare este printre cele mai bune din clasa sa: 502 litri.Interiorul este caracterizat, de asemenea, prin elemente de design moderne, de exemplu, panoul de instrumente inspirat de designul motocicletelor, compus dintr-un tahometru analog, combinat cu un vitezometru digital si lampi de avertizare.Va fi disponibila o gama completa de motoare pe benzina si diesel, variantele pe benzina incluzând doua unitati de 1,2 litri (de 70 CP si 86 CP), una de 1,4 litri (100 CP) si una de 1,6 litri (115 CP). Pentru prima data, Aveo va fi oferit cu doua versiuni ale motorului diesel de 1,3 litri (de 75 CP si 95 CP), prevazute cu tehnologie Start/Stop. Toate motoarele sunt prevazute cu cele mai recente tehnologii, precum sincronizarea variabila a supapelor, fazarea continuu variabila a ambilor arbori cu came si sistemul de injectie common rail la unitatile diesel.Prima transmisie automata cu 6 trepte de viteza folosita de Chevrolet într-un autovehicul de mici dimensiuni va fi disponibila optional pentru Aveo 1.4 si 1.6, pe majoritatea pietelor; transmisiile manuale sunt cu 5 sau 6 trepte de viteza, în functie de motorul ales.Modelele Aveo sedan si hatchback vor fi puse în vânzare în Europa în cursul acestei veri.Camaro coupe si convertibleVariantele Camaro coupe si Camaro convertible vor fi cu siguranta în centrul atentiei la Geneva. Disponibile cu motor V8 când vor fi puse în vânzare la anumiti dealeri Chevrolet în septembrie, autovehiculele Camaro, cu silueta coborâta si partea fata si spate proportionale, ramân fidele conceptului original, având un design care reprezinta un omagiu adus istoriei sale legendare, fara a parea retro.Sub capota, un motor V8 de 6,2 litri care dezvolta 432 CP si genereaza un cuplu de 569 Nm, îi confera noului Camaro un nivel de putere corespunzator aspectului. Daca este combinat cu o transmisie automata cu sase trepte, acest motor dezvolta 405 CP/556 Nm si este prevazut cu sistemul de reducere a consumului de carburant al GM, Active Fuel Management (Gestionarea activa a consumului de carburant), care îi permite sa utilizeze doar patru cilindri atunci când autovehiculul este încarcat usor.Interiorul modelului Camaro este caracterizat prin echilibrul atragator între traditie si modernitate, cu detalii precum comenzile de mari dimensiuni, cu ornamente cromate, suprafetele cu luciu subtil si materialele textile premium. Sasiul autovehiculului Camaro este prevazut cu control electronic al stabilitatii (sistemul StabiliTrak al GM) si sistem de control al tractiunii, oferite amândoua ca echipamente standard, în timp ce un mod „Sport” reglabil este oferit pentru a asigura performante la rulare, de exemplu, pe circuitele de curse. Functia Launch Control asigura porniri de pe loc rapide si sigure, în timp de discurile ventilate de mari dimensiuni (355/365 mm fata/spate), completate cu etriere Brembo din aluminiu cu patru pistoane, asigura performante de frânare impresionante pentru toate modelele Camaro.Camaro ofera o gama completa de functii de siguranta, inclusiv airbaguri frontale cu declansare în doua etape, airbaguri laterale pentru torace montate în scaunele din fata si airbaguri tip cortina pentru zona capului pentru scaunele din fata si din spate.Înrudit cu versiunea coupe, modelul a fost proiectat înca de la început pentru a fi construit atât în forma de coupe, cât si în forma de decapotabila, cu un acoperis care poate fi coborât în doar 20 de secunde. Creat în urma unui parteneriat cu compania care a realizat si acoperisul decapotabil al modelului Corvette, acesta functioneaza într-un mod similar, pliindu-se în forma de „Z” si este blocat cu ajutorul unui singur mâner amplasat la îndemâna în centrul partii superioare a parbrizului. Acesta este fabricat dintr-un material textil gros, este rezistent si este prevazut cu o captuseala ce izoleaza fonic, care asigura o calatorie silentioasa atunci când acoperisul este ridicat. De asemenea, acoperisul este prevazut cu o luneta din sticla si un sistem de dezaburire a lunetei.Inginerii Chevrolet sunt nerabdatori sa dovedeasca faptul ca varianta decapotabila nu este o simpla masina de parada, ci poate fi comparata cu versiunea coupé din punct de vedere al suspensiei si manevrabilitatii, datorita celor patru ranforsari strategice care au sporit rigiditatea structurii deja rezistente a caroseriei; printre acestea se numara un brat montat sub capota ce uneste montantii, o ranforsare pentru sustinerea transmisiei, un suport al tunelului transmisiei montat sub caroserie si suporturi în forma de „V” montate sub caroserie, în fata si în spate.2010: un an cu vânzari recordCâstigarea Campionatului Mondial de Turisme nu a fost singurul motiv de bucurie pentru Chevrolet în 2010. Anul a culminat cu vânzari totale în Europa de 477.194 de autovehicule, reprezentând o crestere cu 12,0 procente fata de 2009 si cel de-al doilea cel mai bun rezultat obtinut vreodata de Chevrolet în Europa.Cota Chevrolet în Europa a crescut pâna la cea mai mare valoare istorica, de 2,5%. Anul s-a terminat cu valori record ale cotei de piata, de 2,7% în al patrulea trimestru si de 3,0% în decembrie. Pe tot parcursul anului, cota de piata a crescut în 21 de tari din Europa.2011: anul centenaruluiRezultatele bune au creat o premiza perfecta pentru 2011, anul sarbatorii centenarului Chevrolet. În noiembrie 1911, renumitul pilot de curse si inginer de origine elvetiana Louis Chevrolet, în colaborare cu omul de afaceri american William Crapo Durant, au înfiintat compania Chevrolet Motor Company în Flint, Michigan, iar primul autovehicul Chevrolet a fost luxosul model cu sase cilindri Classic Six, a carui productie în serie a început curând dupa înfiintarea companiei. Pentru a marca aceasta ocazie istorica, compania dezvolta un ambitios program de activitati.