Cel mai puternic declin din ultimii 20 de ani pe piata auto in 2009
Cel mai puternic declin din ultimii 20 de ani pe piata auto in 2009
Vânzarile de masini au înregistrat în 2009 cel mai puternic declin din ultimii 20 de ani, dupa o scadere de 55% piata auto revenind la nivelul din 2003, atunci când retelele de dealeri erau abia în curs de formare, scrie Ziarul Financiar
Între 2003 si 2004 importatorii anuntau pierderi de pe urma extinderii retelelor la nivel national, pe o piata auto „dominata” de achizitiile cash, în timp ce leasingul si creditul auto erau la început.
Comparatia fata de 2003 – 2004 si 2009 se poate face doar la nivelul volumelor de masini noi vândute, dar estimarile sunt total diferite. Atunci se miza doar pe crestere, în prezent jucatorii din auto spera la stagnare.
În 2004 Brent Valmar, seful Porsche Romania, cel mai mare importator de pe local, prognoza un volum de 16.000 de unitati la sase ani de la înfiintarea companiei. În 2009, importatorul a obtinut un volum de 22.700 de masini, fata de 54.000 de unitati în 2008.
„La una dintre primele întâlniri ale dealerilor Volkswagen pe care le-am organizat, în parcare erau tot felul de masini vechi, aduse chiar si din Germania. La ultima întâlnire a dealerilor, în parcare erau numai masini scumpe”, spunea în 2004 Brent Valmar.
Anul 2009 e vazut pe piata auto ca „un dezastru”. Scaderile de 40%, 50%, uneori 70% ale vânzarilor au condus la impunerea de noi masuri pentru restructurarea activitatii.
Totodata, importanta service-ului s-a vazut prin cresterea ponderii în cifra de afaceri a dealerilor, de la mai putin de 20% înainte de 2008 la mai mult de 40% în 2009.
În 2009 s-a înregistrat si o premiera la nivel de previziuni pentru industria auto, desi este o premiera negativa.