Bosch estimeaza o continuare a cresterii vanzarilor in 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch estimeaza o continuare a cresterii vanzarilor in 2012

Bosch estimeaza o continuare a cresterii vânzarilor in 2012Bosch si-a depasit tinta de crestere pentru 2011 iar în 2012 estimeaza o continuare a cresterii vânzarilor Grupul Bosch si-a depasit tinta de crestere propusa pentru 2011. Conform rezultatelor preliminare, compania furnizoare de tehnologie si servicii a obtinut anul trecut un venit din vânzari de 51,4 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 8,8% fata de anul 2010. „Am reusit sa ne dezvoltam puternic în anul nostru aniversar, în ciuda evenimentelor din 2011 precum criza datoriilor suverane si din zona euro si catastrofa naturala din Japonia, care a avut consecinte dramatice,” a declarat Franz Fehrenbach, Presedintele Consiliului de administratie al Grupului Bosch. Compania a reusit sa atinga astfel una din cele mai înalte rate de dezvoltare din 2000 pâna în prezent.  Ca urmare a elementelor exceptionale, profitul înainte de impozitare era de aproximativ 5% din cifra vânzarilor, situându-se sub tinta propusa de 7-8%. „În general, suntem multumiti cu profitul obtinut. Daca nu ar fi existat elementele exceptionale ne-am fi încadrat în tinta propusa,” a declarat Fehrenbach. Printre exemplele de elemente speciale, Fehrenbach a mentionat cresterea costurilor materialelor, investitiile directe considerabile în sectoare de activitate de viitor, precum electromobilitatea si energia regenerabila, precum si reevaluarea în scadere a activelor diviziei de Energie solara.Nu se preconizeaza o recesiune globala – Bosch va continua sa creasca si în 2012În 2012, Bosch estimeaza ca economia mondiala va fi afectata în continuare, însa nu preconizeaza o recesiune globala. Dupa o crestere estimativa de 3,2% în 2011, compania ia în considerare o crestere a economiei globale cu aproximativ 2,5% în 2012. În ceea ce priveste situatia din Europa, Fehrenbach  a declarat: „Daca vom înregistra o stagnare sau chiar o recesiune depinde în mare parte de cât de rapid si riguros vor fi aplicate reformele necesare în zona euro.” În aceste conditii, grupul Bosch se asteapta la o crestere a vânzarilor cu 3-5%. Se estimeaza ca regiunea Asia Pacifica va contribui semnificativ, însa si pe cele doua continente americane se preconizeaza aparitia de ocazii de dezvoltare. De asemenea, se estimeaza ca numarul de angajati va creste la nivel global, iar în Germania va ramâne mai mult sau mai putin constant.Pentru prima oara Bosch are peste 300.000 de angajatiCa urmare a dezvoltarii de succes a sectoarelor de activitate, numarul global al angajatilor a crescut cu aproape 20.000, totalizând peste 303.000 de persoane la 1 ianuarie 2012. Cea mai mare crestere a fost înregistrata în Europa. Aici, numarul angajatilor a crescut cu peste 10.300. Doar în Germania au fost create 5.200 de locuri de munca, în Ungaria 1.700, iar în Turcia 1.600. În regiunea Asia Pacifica s-a înregistrat, de asemenea, o dezvoltare semnificativa, iar Bosch are cu 8.200 de angajati mai mult fata de anul trecut. În America de Nord si de Sud, numarul angajatilor Bosch a crescut în total cu 1.200. Prezenta sporita pe plan international În 2011, vânzarile grupului Bosch au crescut în toate regiunile economice majore din lume: în Europa, Bosch a înregistrat o crestere de 9,5%, totalizând peste 30 de miliarde de euro. Acest fapt s-a datorat în special dezvoltarii excelente în Germania, unde vânzarile au crescut cu 10%, la 12 miliarde de euro. În Asia Pacifica, compania a reusit sa creasca vânzarile cu 9%, la aproximativ 12 miliarde de euro, iar în cele doua Americi a fost înregistrata o crestere de 7%, atingându-se cifra de 9 miliarde de euro. În acelasi timp, anul trecut, Bosch si-a consolidat prezenta pe plan international: spre exemplu, în China, compania a extins productia de sisteme de comanda a frânelor din Suzhou. În Vietnam, Bosch a înfiintat o fabrica de curele de antrenare pentru transmisii continuu variabile si a deschis primul centru de inginerie software din Asia de Sud-Est. Dezvoltare înregistrata în toate sectoarele de activitateToate cele trei sectoare de activitate Bosch au contribuit la cresterea companiei. Tehnologia auto a generat pentru prima data vânzari de peste 30 de miliarde de euro, înregistrând astfel o crestere de aproximativ 8% fata de anul precedent. Cea mai mare crestere de vânzari s-a produs în sectorul tehnologie industriale, care a crescut cu 20%, la 8 miliarde de euro. Sectorul de bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a continuat sa creasca la un nivel constant, înregistrând vânzari mai mari cu 4,3%, totalizând 13 miliarde de euro. Strategia BoschPentru Bosch, aceste directii de evolutie pozitiva, regionala si sectoriala, reprezinta o confirmare clara a strategiei corporatiei. „Nu ne abatem de la strategia stabilita. Având un portofoliu cuprinzator de produse, prezenta globala si putere inovatoare, putem valorifica oportunitatile oferite companiei noastre, care ramân semnificative”, a declarat Fehrenbach. În acest sens, Bosch îsi va extinde activitatile în cadrul regiunilor în crestere, în special în Asia Pacifica. În anul 2012, compania va aloca pentru aceasta zona aproximativ 30 de procente din investitiile sale globale de capital. Partea cea mai mare va fi alocata Chinei si Indiei, în special pentru a sprijini sectorul tehnologiei auto. De asemenea, compania îsi va extinde prezenta în Europa de Est, prin construirea în Serbia a unei noi unitati de productie pentru stergatoare auto.În acelasi timp, Bosch îsi extinde sectoarele de activitate. Un exemplu este domeniul energiei regenerabile. „Obiectivul nostru pe termen lung este sa candidam la pozitia de lider pe piata energiei regenerabile, în ciuda conditiilor actuale dificile ale pietei”, a declarat Fehrenbach. Acesta considera ca orientarea catre noi forme de energie asigura oportunitati importante, dar pentru cuantificarea acestor oportunitati politicienii trebuie sa asigure atât un fundament solid pentru planificare, cât si un concept cuprinzator cu puncte de referinta clare pentru implementarea acestuia. „Orientarea catre noi forme de energie este o sarcina pe termen lung pentru noi toti, care poate fi îndeplinita doar prin colaborarea strânsa între toate partile implicate, din sectorul economic, politic si social.”Este mentinut un nivel înalt al puterii inovatoareÎn anul 2011, Bosch a alocat peste 4 miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare. La data de 1 ianuarie 2012, compania avea aproximativ 39.000 de angajati în domeniul cercetarii si dezvoltarii, ceea ce înseamna cu aproximativ 4.500 mai multi decât în anul precedent. Doar în zona Asia Pacifica s-au alaturat companiei peste 2.500 de angajati noi în domeniul cercetarii si dezvoltarii, iar numarul de patente înregistrate a cunoscut o crestere importanta, de 260, ajungând la un total de peste 4.100, ceea ce corespunde unui numar de 16 patente înregistrate în fiecare zi lucratoare.Grupul Bosch îsi sporeste activitatea în domeniile importante pentru viitorul companiei, cum ar fi electromobilitatea si internetul obiectelor si serviciilor. Compania aloca în fiecare an aproximativ 400 de milioane de euro pentru electromobilitate. Se preconizeaza ca pâna în anul 2013 vor intra în productia de serie un numar de 21 de concepte de autovehicule hibride si sisteme de propulsie integral electrica, la 13 producatori auto. De asemenea, Bosch furnizeaza sisteme de propulsie electrica pentru biciclete, iar în viitor si pentru scutere electrice. Compania a avut un debut de succes pe aceasta piata, cu un nivel al vânzarilor de peste 70.000 de sisteme de propulsie pentru 30 de tipuri de biciclete în anul 2011.Conectivitate ampla prin intermediul internetului obiectelor si serviciilorFehrenbach este convins ca internetul va modifica în mod radical mediul concurential. Desi productia de hardware si software va continua sa fie un factor principal de crestere multi ani de acum înainte, Bosch intentioneaza sa exploateze potentialul tehnic al conectivitatii prin internet si mai mult decât pâna acum. Acesta este motivul pentru care Bosch si-a sporit activitatea în domeniul internetului obiectelor si serviciilor. Dupa achizitionarea firmei ’’inubit AG’’ anul trecut, Bosch are deja 450 de specialisti în acest domeniu.Un exemplu de conectivitate prin internetul obiectelor si serviciilor este platforma de gestionare a energiei la care lucreaza Bosch. Sarcina acesteia este de a monitoriza si controla întregul flux energetic din cadrul unei cladiri. Aceste servicii vor fi oferite în viitor de compania Bosch Energy and Building Solutions GmbH, care a fost înfiintata în 2011. Aceasta este specializata în furnizarea de servicii de asigurare a eficientei energetice pentru clienti comerciali, precum întreprinderile industriale, spitalele sau companiile de exploatare si întretinere a cladirilor.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *