Bosch a prezentat strategia la Salonul IAA dedicat autovehiculelor comerciale

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch a prezentat strategia la Salonul IAA dedicat autovehiculelor comerciale

Bosch si-a prezentat strategia în domeniul auto la Salonul IAA autovehiculelor comercialeÎn ciuda turbulentelor de pe pietele globale, Bosch continua sa descopere oportunitati de dezvoltare a companiei, în special pentru domeniul de activitate axat pe autovehicule comerciale. „Odata cu marirea distantelor cresc si asteptarile legate de eficienta si protectia mediului înconjurator”, a declarat Bernd Bohr, presedintele Grupului Bosch Automotive, la Salonul auto IAA de la Hanovra, desfasurat în luna septembrie. „În calitate de furnizor de tehnologii inovatoare, sisteme complete si servicii, Bosch ocupa o pozitie excelenta pe piata, care-i permite sa beneficieze de aceasta tendinta”. Bohr a declarat ca exista o cerere pentru solutii mai accesibile, care sa scada consumul de carburant si sa sporeasca siguranta autovehiculelor comerciale. „Cu ajutorul multitudinii de inovatii implementate, pâna în anul 2020 dorim sa diminuam cu înca 15% consumul de carburant înregistrat de autovehiculele comerciale”, a declarat Bohr.176.000 de angajati în cadrul sectorului de tehnologie autoÎn cursul anului 2012, vânzarile sectorului de Tehnologie Auto vor creste cu aproape 4%, chiar daca situatia actuala a acestui sector este clar influentata de încetinirea industriei auto. „Reactia noastra la aceasta stare de fapt se concretizeaza în luarea de masuri pentru reducerea costurilor”, a spus Bohr. Vânzarile Grupului Bosch vor creste conform previziunilor emise pâna în prezent. Numarul total al angajatilor Bosch este în prezent de peste 305.000. În sectorul Tehnologie Auto, numarul angajatilor a ramas stabil si, la sfârsitul anului 2012, acesta va ramâne în continuare putin sub 176.000. Atât în acest sector de activitate, cât si la nivelul întregului Grup Bosch, investitiile în cercetare si dezvoltare sunt peste media înregistrata în industrie.În 2012 se estimeaza o cifra de vânzari de 31,5 miliarde de euro în sectorul Tehnologiei AutoEvolutia pietelor de autovehicule comerciale variaza semnificativ de la o regiune la alta. Scaderea pietelor din America de Sud, Europa si China este compensata de cresterea continua a cererii din America de Nord, care pâna acum era foarte slaba. La nivel global, Bosch anticipeaza o usoara scadere a productiei de camioane în acest an. Cu toate acestea, cifra de vânzari în domeniul autovehiculelor comerciale ramâne stabila. Pe un autovehicul pot fi montate sisteme Bosch în valoare de peste 1.500 de euro. Acest lucru înseamna ca sectorul Tehnologiei Auto din cadrul Bosch câstiga un euro din patru din producerea de componente si sisteme destinate autovehiculelor comerciale. În anul 2012, cifra totala de vânzari preconizata pentru sectorul Tehnologiei Auto este de 31,5 miliarde de euro.Tehnologia Bosch reduce anual cheltuielile companiilor de logistica cu 10.000 de euro per camionFiind cel mai mare furnizor al industriei auto, Bosch adopta o abordare inovatoare pentru ca autovehiculele comerciale sa devina si mai eficiente. „Chiar si în prezent, camioanele sunt cu pâna la 15% mai eficiente decât autoturismele. Pentru a le spori în mod semnificativ nivelul de eficienta avem nevoie de solutii noi”, afirma Bohr, explicând provocarea cu care se confrunta producatorii de autovehicule si distribuitorii ca urmare a cererii de a reduce si mai mult consumul de carburant si nivelul emisiilor de CO2. La pretul actual al carburantului si la un kilometraj anual total de 130.000 km, scopul companiilor de logistica este scaderea anuala a cheltuielilor de exploatare cu aproximativ 10.000 de euro pentru fiecare autovehicul. În acest scop, Bosch exploateaza si mai mult potentialul de reducere a consumului de carburant, prezentat de tehnologiile curente, dezvoltând simultan alte inovatii. De exemplu, în cazul sistemelor common-rail, inginerii Bosch lucreaza la cresterea presiunii de injectie la 3.000 de bar. În prezent, consumul de carburant este redus cu 5% datorita efectului combinat al injectiei la înalta presiune si sistemului Denoxtronic. Nivelul de patrundere pe piata al ambelor tehnologii este în crestere. Pentru anul viitor, Bosch estimeaza vânzarea a 2,5 milioane de sisteme common-rail si peste 800.000 de sisteme Denoxtronic în sectorul autovehiculelor comerciale.Inovatii Bosch pentru o eficienta sporitaÎn prezent, aproximativ 60 de ingineri Bosch lucreaza la dezvoltarea de sisteme de propulsie hibrida pentru autovehicule comerciale cu o greutate de peste 12 tone. Compania estimeaza o scadere a consumului de carburant cu 6% datorita sistemelor de propulsie hibrida paralela. La livrarea pe distante lungi, consumul va fi redus si mai mult – cu pâna la 20%. Bosch si-a stabilit ca obiectiv lansarea de sisteme hibride pentru autovehicule comerciale în cea de-a doua jumatate a acestui deceniu. Sistemele sunt proiectate astfel încât companiile de logistica sa poata recupera costurile suplimentare în termen de trei ani. Cresterea gradului de interconectare a sistemelor autovehiculului este o caracteristica a companiei Bosch. Noul sistem „Eco.logic motion” se înscrie în aceasta tendinta. În baza datelor de navigatie, acesta calculeaza o strategie eficienta de conducere pentru gestionarea motorului si controlul transmisiei. Prin accelerarea oportuna înaintea rampelor si evitând schimbarea treptelor de viteza atunci când nu este cazul, consumul mediu de carburant poate fi redus cu pâna la 3%. În viitor, Bosch va utiliza datele topografice de navigatie pentru a pune la punct un sistem electronic de predictie pentru gestionarea perfecta a energiei electrice utilizate de sistemele de propulsie hibrida. De exemplu, energia electrica stocata poate fi utilizata pentru propulsie suplimentara pe portiunile de drum în rampa, iar cantitatea de energie excedentara acumulata ulterior pe portiunile de drum în panta poate fi recuperata pentru a reîncarca acumulatorul. Sistemele de propulsie cu functionare pe gaz natural contribuie la scaderea cheltuielilor si a impactului asupra climei. Pretul gazelor naturale la statia de alimentare este mai mic decât cel al motorinei. În plus, sistemele de propulsie cu functionare pe gaz natural au emisii de dioxid de carbon cu 15 pâna la 20% mai reduse decât motoarele diesel echivalente. Bosch ofera doua tehnologii alternative pentru acest carburant alternativ: sistemele de propulsie monovalente pentru motoarele cu aprindere prin scânteie functioneaza exclusiv pe gaz natural, iar sistemele de propulsie bivalente functioneaza atât cu gaz natural comprimat, cât si cu motorina. Bosch lucreaza în prezent la proiecte destinate clientilor din Brazilia, pentru sisteme de propulsie bivalente. Exista oportunitati excelente si în Statele Unite.Germania: program de scutiri pentru achizitia timpurie a camioanelor ce respecta norma de poluare Euro 6 „Protectia mediului si a climei sunt profitabile pentru administratorii de flote”, a declarat Bohr. De exemplu, Germania ofera scutiri de impozit pentru achizitia timpurie a camioanelor ce respecta norma de poluare Euro 6, care va intra în vigoare în anul 2014. La un kilometraj anual total de 130.000 de kilometri parcursi pe autostrada, taxele de autostrada pentru un astfel de camion vor fi mai mici cu aproximativ 6.500 de euro decât pentru camioanele Euro 3. Bosch sustine producatorii de autovehicule comerciale cu solutii tehnice ce fac posibila functionarea convertizorului catalitic de oxizi de azot cu sau fara recircularea gazelor de esapament. Din ce în ce mai multe camioane vor avea nevoie de sisteme antiderapare si de frânare de urgentaCa si în cazul normelor legale pentru protectia mediului, cele referitoare la prevenirea accidentelor devin din ce în ce mai stricte. Pâna la sfârsitul anului 2014, programul electronic de stabilitate ESP, lansat pentru prima oara de Bosch, va deveni obligatoriu pentru autovehiculele europene noi din aproape toate clasele. Desi sistemele antiderapare sunt deja montate pe circa 70% din autovehiculele noi de pe întreg teritoriul european, procentul furgonetelor echipate cu sistemul ESP este de numai 60%. Bohr întrevede oportunitatea unei cresteri în acest domeniu. Noua generatie de sisteme ESP Bosch poate face fata acestei nevoi si în sectorul autovehiculelor comerciale usoare, cu sisteme de frânare cu presiuni ridicate si componente de dimensiuni mari.  La sfârsitul anului 2014, sistemele de asistenta pentru sofer, precum frânarea automata de urgenta urmeaza sa devina obligatorii în Europa pentru multe camioane cu greutatea de peste 3,5 tone. În acest scop, portofoliul Bosch include un senzor radar proiectat pentru viteze de maxim 150 km/h, adecvat utilizarii la turatii medii ale motorului, în special în cazul camioanelor si furgonetelor. Pe lânga frânarea de urgenta, datorita noului senzor radar devin posibile mai multe functii, precum sistemul adaptiv ACC. Astfel, conducerea devine mai usoara pentru soferii de camioane si nivelul sigurantei la drum creste.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *