BMW xDrive Live marcheaza 25 de ani de tractiune integrala BMW

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW xDrive Live marcheaza 25 de ani de tractiune integrala BMW

BMW xDrive Live marcheaza 25 de ani de tractiune integrala BMWDupa 25 de ani de la lansarea primului model BMW care beneficia de tractiune integrala, cel mai de succes producator de automobile premium din lume si-a asigurat o pozitie remarcabila pe piata automobilelor cu transmisie integrala. Fiecare al patrulea automobil BMW vândut în lume este echipat cu xDrive, succesul de durata al modelelor BMW X având un rol important în aceasta dezvoltare. În România, unde BMW X5 si BMW X6 domina piata de SUV premium, procentul de automobile echipate cu xDrive urca pâna la 75%.În acelasi timp continua sa creasca si numarul automobilelor din celelalte game de modele care dispun de tractiune integrala. În prezent, BMW ofera xDrive pe 53 de modele –  de la familia BMW X pâna la BMW Seria 3 si BMW Seria 5, precum si la familia de limuzine de lux BMW Seria 7. Începând cu luna martie 2011, numarul de modele a fost extins înca o data cu doua motorizari BMW X3 (xDrive30d si xDrive28i), precum si noi versiuni BMW Seria 5 Sedan si Touring (530d xDrive si 535i xDrive).BMW este o marca strâns legata de placerea de a conduce, de aceea este marca implicata cel mai activ în programe de teste extinse pentru clienti: “Experienta de la volan este cel mai bun argument de vânzare, de aceea în fiecare an avem un program amplu de evenimente în acest sens,” explica Cristi Vlasin, Sales Manager BMW România.În acest an BMW xDrive Live Tour marcheaza 25 de ani de tractiune integrala BMW si ofera clientilor interesati oportunitatea de a experimenta potentialul xDrive în 4 discipline. Este demonstrat astfel raspunsul xDrive în viraje sau abilitatea sistemului de a raspunde într-un timp foarte scurt la rupea aderentei. Pilotul Claudiu David, cu experienta atât în Campionatul Mondial de Raliuri cât si în diferite competitii pe circuit, demonstreaza siguranta si controlul unui automobile echipat cu xDrive în situatii limita, la viteze mari, într-o cursa impresionanta la viteza maxima.La Bucuresti si Sibiu sunt asteptati nu mai putin de 700 de potentiali clienti din întreaga tara pentru a testa modele BMW echipate cu tractiune integrala BMW xDrive. Ultima etapa este programata a se desfasura la Sibiu pe 1 si 2 aprilie în cea mai spectaculoasa locatie a evenimentului de pâna acum – Bulevardul Corneliu Coposu. Istoria BMW xDrive1985 a fost anul în care tractiunea integrala a fost disponibila în premiera la BMW Seria 3. În prezent, BMW utilizeaza transferul puterii catre cele doua punti nu doar pentru a optimiza tractiunea pe suprafete cu aderenta scazuta si în conditii meteo dificile, ci si pentru a îmbunatati performantele dinamice în viraje. Distributia variabila a cuplului cu pâna la 100% pe oricare dintre punti poate sa corecteze orice tendinta sub- sau supra-viratoare aparuta în abordarea unui viraj.Cea mai noua versiune a sistemului BMW xDrive de tractiune integrala îndeplineste aceasta misiune mai bine ca niciodata. Combinarea sistemului de tractiune integrala cu Integrated Chassis Management (ICM / gestiunea integrata a sasiului) înseamna ca orice situatie de pe sosea poate fi recunoscuta si evaluata pentru a permite ca interventiile de control necesare sa fie executate proactiv, înainte ca automobilul sa piarda aderenta. Acestea pot fi exercitate fie doar prin intermediul xDrive, fie prin combinarea sistemului cu Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) sau Performance Control (disponibil optional pentru BMW X1 si BMW X3). Puterea este transmisa rapid si cu mare exactitate acolo unde este necesar, astfel încât conducatorul sa se bucure de comportamentul pe care îl asteapta de la un model BMW – chiar si atunci când abordeaza viraje foarte dinamice.Spre deosebire de alti producatori care folosesc transmisia integrala în special pentru a combate deficitul de aderenta al modelelor cu tractiune fata, BMW regleaza sistemul xDrive astfel încât sa furnizeze agilitatea specifica tractiunii spate.De-a lungul ultimilor 25 de ani, tractiunea integrala BMW s-a dezvoltat de la o optiune, initial limitata doar la anumite modele, la un element care se regaseste aproape pentru întreaga gama. La momentul când a fost lansata, odata cu a doua generatie a gamei BMW Seria 3, tractiunea integrala era oferita exclusiv în combinatie cu motorul pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie (capacitate 2,5 litri), care producea 126 kW/171 CP. Astazi, sistemul xDrive poate fi comandat pentru BMW Seria 3 împreuna cu cinci versiuni de motorizari de 4 si 6 cilindri, diesel sau benzina.Lansat în 1985, modelul BMW 325iX dispunea de tractiune integrala permanenta si transfera puterea motorului catre puntea fata si cea spate într-un raport fix de 37:63. Cu începere din 1988, clientii puteau comanda si o varianta Touring a modelului BMW 325iX. În total, pâna în 1993,  au fost vândute peste 30 000 unitati echipate cu acest sistem.Trei ani mai târziu s-a consemnat introducerea tractiunii integrale si în gama BMW Seria 5, alaturi de lansarea sistemelor electronice de control care gestionau distributia puterii. Sistemul nou dezvoltat dispunea de ambreiaje multidisc, care puteau fi controlate automat si în mod continuu pentru a varia distributia cuplului între cele doua punti. În conditii ideale acest raport era de 36:64 între puntea fata si cea spate. Initial, un ambreiaj multidisc controlat hidraulic a fost folosit la puntea spate, dar acesta a fost înlocuit ulterior de sistemul de frânare cu control electronic. Atunci când analiza situatia de condus, unitatea de control a sistemului de tractiune integrala lua în calcul semnalele transmise de ABS cu privire la viteza rotilor, turatia motorului si starea frânelor.Înca de la început, sistemul de tractiune integrala ce echipa BMW 525ix – model ce dispunea de un motor pe benzina, cu sase cilindri în linie care atingea 141 kW/192 CP – a dovedit ca este un concept superior celor existente la concurenta. Sistemul controlat electronic a permis reactii foarte rapide si precise care au dus la un comportament neutru si sigur în conditii dificile pe drumuri ude sau acoperite de zapada. Prima gama BMW Seria 5 cu tractiune integrala a fost disponibila în variantele Sedan si Touring si a fost vânduta în aproximativ 10 000 de exemplare.Crearea segmentului Sports Activity Vehicle (SAV) a deschis noi dimensiuni pentru transmisia integrala. BMW a înregistrat un succes uimitor la lansarea în 1999 a acestui concept inovator de automobile.BMW X5 a atras atentia clientilor printr-un nivel de performante dinamice care nu mai fusese atins de vreun alt automobil din segmentul off-road. Caracteristicile sistemului de tractiune integrala BMW îndeplineau si aceste prioritati. Puterea motorului era distribuita într-un raport fix de 38:62 între puntea fata si cea spate prin intermediul unui angrenaj planetar, în timp sistemele Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii), Automatic Differential Brake (ADB-X) si Hill Descent Control (HDC / Controlul Coborârii în Panta) – aflate în dotarea standard – echipau BMW X5 atât pentru un condus sportiv, cât si pentru provocarile în regim off-road.Din momentul în care au fost puse bazele segmentului SAV prin succesul înregistrat de BMW X5, BMW începea sa îsi construiasca o pozitie de lider si în acest domeniu. Tractiunea integrala a devenit disponibila înca o data, cu începere din anul 2000, pentru BMW Seria 3 – de aceasta data în combinatie cu doua motoare pe benzina si o versiune diesel.În 2004, BMW a introdus conceptul Sport Activity Vehicle într-un alt segment de piata. Cu dimensiuni mult mai compacte decât modelul BMW X5 si cu un comportament mult mai agil, BMW X3 s-a dovedit cu adevarat inovator si a ramas singurul automobil premium din clasa lui timp de mai multi ani.Noua dezvoltare a sistemului xDrive de tractiune integrala, care debuta pe BMW X3 si, odata cu acesta si pe BMW X5, dispunea de un diferential central cu ambreiaj multidisc controlat electronic, conectat cu sistemul de control al stabilitatii DSC. Acesta îi permitea sa furnizeze o platforma de neegalat pentru distributia puterii care putea fi ajustata continuu în functie de necesitati. În premiera, situatia de condus putea fi analizata pe baza vitezei rotilor, dar si prin utilizarea datelor oferite de sistemul DSC (sistemul de control al stabilitatii care masoara parametrii precum acceleratia, unghiul directiei sau acceleratiile laterale). xDrive devenea singurul sistem de tractiune integrala inteligent, controlat electronic.Spre deosebire de sistemele conventionale de transmisie integrala, care mai degraba reactioneaza la roti ce patineaza deja, xDrive poate identifica, înca din faza incipienta, orice tendinta de comportament sub-virator sau supra-virator si sa contracareze prin reglarea automata a distributiei transmisiei.De-a lungul anilor care au urmat, nu doar cele doua modele din gama BMW X au beneficiat de pe urma acestui concept de distributie rapida si exacta a puterii, ci si modelele BMW Seria 5 Sedan si Touring sau BMW Seria 3. Cu începere din 2005, variante de tractiune integrala au fost introduse atât pe cea de-a cincea generatie a gamei BMW Seria 3, cât si pe cea de-a cincea generatie a gamei BMW Seria 5, lansata cu putin timp înainte.Peste 600.000 de unitati din prima generatie a modelului BMW X3 au fost vândute în lumea întreaga, înainte de a se preda stafeta noului model în 2010. Cu putin timp înainte, BMW X5, ajuns deja la a doua generatie (ce debuta în 2006), a trecut de pragul de un milion de unitati.Potentialul extraordinar al ambelor concepte de modele BMW X si tehnologia xDrive s-au extins de atunci sub forma unui nou val de inovatii. Noi segmente au fost înca o data deschise cu BMW X6 si BMW X1.La BMW X1 si noua generatie BMW X3, xDrive poate fi comandat în combinatie cu Performance Control, sistem care îmbunatateste suplimentar agilitatea automobilului. Pentru a asigura o virare rapida si precisa, impulsuri de frânare bine calculate sunt trimise rotii spate de pe interiorul curbei, exercitiu combinat cu o crestere simultana a puterii motorului. BMW X6 este echipat standard cu Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performantelor), sistem care ofera o posibilitate si mai mare de ajustare a distributiei cuplului.Sistemul se combina cu xDrive pentru a oferi cea mai captivanta expresie a placerii de a conduce un automobile din acest segment. Dynamic Performance Control utilizeaza distributia variabila a cuplului pe puntea spate pentru a permite agilitate si stabilitate la parametri exceptionali în viraje, chiar si în cazul unor modificari bruste de sarcina sau la frâna de motor. Sistemul beneficiaza la maxim de flexibilitatea xDrive care poate transfera pâna la 100% din cuplu pe puntea spate. Astfel, în situatii limita, multumita Dynamic Performance Control, tot cuplul poate fi transferat pe roata spate, din exteriorul virajului, pentru un comportament dinamic fara egal.Interactiunea dintre xDrive si Dynamic Performance Control poate fi experimentata deosebit de intens cu ajutorul modelelor BMW X5 M si BMW X6 M. Primele automobile sport superperformante cu tractiune integrala produse de BMW M GmbH sunt propulsate de un motor cu opt cilindri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvolta 408 kW/555 CP.Pe lânga progresul impresionant al familiei BMW X, lista de modele cu tractiune integrala s-a extins considerabil pentru întreaga gama. Acum, sistemul xDrive este disponibil pentru versiunile Sedan, Touring si Coupe de la BMW Seria 3, pentru un total de 15 variante de motorizari. Toate modelele BMW Seria 5 Gran Turismo pot fi comandate cu sistemul xDrive, în timp ce trei versiuni BMW Seria 7 sunt disponibile cu tractiune integrala: BMW 750i xDrive, BMW 750Li xDrive si BMW 740d xDrive. Sistemul se regaseste si la BMW Seria 5 Sedan si Touring, de asemenea pentru trei variante de motorizari: 530d xDrive, 535i xDrive (disponibil numai pentru Sedan) si 550i xDrive.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *