BMW – cel mai bun brand in comunicarea pe Facebook
BMW – cel mai bun brand in comunicarea pe FacebookPrima editie „Prestige 100® Facebook IQ Index” a evaluat performantele a 100 de marcii de top pe platforma online cu cea mai mare crestere din lume.BMW a obtinut locul întâi în prima editie L2 Prestige 100® Facebook IQ, un nou indice care masoara performantele a 100 de marci de top din domeniile auto, beauty, fashion, ceasuri & bijuterii si alcool & sampanie pe platforma cu cea mai rapida crestere din lume – Facebook. BMW detine si întretine 54 de pagini Facebook diferite, care apartin diferitelor regiuni geografice, segmente de business si produse, fiecare dintre acestea fiind evaluata în cadrul studiului.”BMW este versiunea extrema a automobilului social”, a declarat Maureen Mullen, director de cercetare si consiliere în cadrul L2. „Pagina globala a marcii este locul unde se întâlnesc 5,5 milioane de fani si înregistreaza cea mai mare rata de afiliere din întregul clasament. Datorita celor peste 50 de pagini Facebook rezervate pietelor locale si anumitor modele, BMW este lider detasat fata de concurenta.”În total sunt 46 tari care au o pagina locala BMW. Printre cele mai puternice pagini locale de Facebook se numara US (facebook.com/BMWUSA – 375.000 fani, BMW.Italia – 136.000 fani, BMWFrance – 80.000 fani, BMW.Deutschland – 79.000 fani). Dintre paginile cu destinatii speciale, se remarca BMWKarierre – unul din cele mai de succes demersuri de HR din Germania, cu peste 25.000 fani. În final, pagina generala BMW – www.facebook.com/BMW – a ajuns la aproape 6 milioane de fani.Evaluare detaliataCreat de Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea New York si fondator L2, în parteneriat cu Buddy Media, indicele evalueaza si clasifica eforturile pe Facebook ale marcilor de prestigiu pe baza a patru criterii: marime si crestere, afiliere, programare si integrare. Fiecare marca a fost punctata prin prisma a peste 200 de indici calitativi si cantitativi, dupa care a primit un calificativ Facebook IQ – genial, talentat, mediu, discret sau slab.”Noi consideram social media ca o componenta principala a tuturor strategiilor noastre de marketing si comunicare”, a declarat Trudy Hardy, director BMW Marketing Communications and Consumer Events. „De-a lungul ultimilor ani am facut un efort deosebit pentru a ne apropia de clientii si fanii BMW prin intermediul canalelor de social media si suntem încântati sa vedem ca munca noastra este apreciata.”Conform studiului, abilitatile de Facebook vor fi unul dintre resorturile definitorii care vor face diferenta între învingatori si învinsi în ceea ce priveste prestigiul unei marci. Clasamentul doreste sa furnizeze un instrument de ofensiva pe care conducerile companiilor sa îl foloseasca pentru a determina unde vor obtine cel mai mare venit în urma unei investitii pe platforma.