BMW 328 Hommage

img
Home / Stiri si noutati auto / BMW 328 Hommage

BMW 328 HommageBMW 328 este considerata masina sport a anilor ’30 care a înregistrat cel mai mare succes si a avut cea mai spectaculoasa înfatisare. Succesul modelului BMW 328 s-a datorat parametrilor sai de design – prin utilizarea sistematica a constructiilor usoare, liniile aerodinamice, motorizarile optime si tehnologia remarcabila a suspensiei au pus bazele unui nou concept de automobil, prin care performantele duceau la succes doar daca erau combinate cu o armonizare perfecta a tuturor parametrilor si cu o eficienta maxima. Prin aceste caracteristici, BMW 328 a fost, chiar si în acea perioada, întruchiparea a tot ceea ce reprezinta marca BMW si în prezent – dinamica, estetica si un nivel ridicat al spiritului inovator.Anul acesta, bijuteria sport aniverseaza 75 de ani. Festivitatile au început în apropierea Lacului Como, la Mille Miglia. Acolo, punctul de atractie a fost fascinatia pe care o creeaza modelul BMW 328 destinat curselor. Pâna în prezent, automobilul BMW 328 Touring Coupé, premiat în nenumarate rânduri, detine recordul pentru cea mai ridicata viteza medie a circuitului Mille Miglia si, în 2010, a fost capabil sa câstige înca o data competitia rezervata masinilor de epoca. O saptamâna mai târziu, în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, estetica functionala a acestui model cu doua locuri a fost în centrul atentiei. Într-o zona în care traditia si modernismul se afla în disputa directa, BMW Group va aduce un omagiu legendarului BMW 328 cu ocazia aniversarii printr-un model special – BMW 328 Hommage. „Prin intermediul BMW 328 Hommage dorim sa aducem un omagiu pasiunii si inventivitatii celor care au creat BMW 328”, a explicat Karl Bäumer, directorul executiv BMW Group Classic. „Ei au creat o emblema, care este considerata un punct de referinta în istoria automobilului.” BMW 328 Hommage transpune principiile si caracterul masinii din acea perioada în vremurile noastre si ofera o posibila interpretare a modului în care designerii din anii ’30, Fritz Fiedler si Rudolf Schleicher, ar fi construit BMW 328 în momentul de fata prin utilizarea tehnologiei actuale.BMW 328 – materialele ultra-usoare ca principiu.BMW 328 a fost un model cu totul special pentru BMW în masura în care principiul constructiei ultra-usoare a fost implementat sistematic în premiera pentru un automobil BMW. Acolo unde a fost posibil, au fost utilizate materialele cele mai usoare si totodata cele mai robuste, astfel ca sarcina la gol a automobilului a fost redusa la numai 780 de kilograme. În dorinta de a transfera ideea constructiei ultra-usoare în vremurile noastre, multe componente din interiorul si din exteriorul BMW 328 Hommage sunt dintr-un aliaj de plastic si fibra de carbon (CFRP). Daca în alte vremui erau favorizate materiale precum aluminiu si magneziu, CFRP ofera acum cel mai bun raport între masa si stabilitate. Tesatura de fibre, foarte rezistenta, este mai usoara decât aluminiu, dar si mai stabila. Indiferent de locul în care materialul a fost utilizat la BMW 328 Hommage, acest lucru este vizibil. Prin aceasta, BMW 328 Hommage reflecta nu numai functionalitatea principiului constructiei usoare, ci o face si într-o maniera extrem de vizibila. BMW Group este lider în productia si utilizarea CFRP în constructia automobilelor si are câtiva ani de experienta în productia de serie a acoperisurilor si componentelor de structura din CFRP pentru BMW M6, dar si a plafoanelor CFRP pentru BMW M3.Nu doar elementele CFRP de la interiorul si exteriorul modelului BMW 328 reprezinta o asertiune exceptionala. Implementarea actualizata a caracterului versiunii originale este evidentiata si în alegerea celorlalte materiale utilizate atât în interior, cât si la exterior. Pielea fina, aluminiul lustruit în negru – mat si lucios -, precum si interiorul CFRP ofera conceptului BMW 328 Hommage caracterul de roadster autentic si functional pe care îl avea masina sport din trecut. În interior exista numeroase detalii derivate din lumea curselor, care ofera un indiciu cu privire la cea mai de succes cariera în motorsport pe care a avut-o BMW 328. De exemplu, premiera automobilului în 1936 nu a avut loc la un salon auto, ci pe un circuit. La prima sa cursa, BMW 328 a întrecut întreaga concurenta, desi aceasta dispunea de motoare mai puternice, dupa care a dominat circuitele europene în anii ce aveau sa urmeze.Dinamica si usurinta la interior.Designul expresiv al exteriorului de la BMW 328 Hommage înfatiseaza interpretarea moderna a unui roadster cu doua locuri extrem de emotional si dinamic – la fel cum a facut BMW 328 în urma cu 75 de ani. „Modelele Hommage au o traditie îndelungata în panoplia BMW Group. Pe baza filosofiei de design «Rooted in history, moving forward in design», ele demonstreaza semnificatia istoriei pentru prezent. Chiar si acum 75 de ani, BMW 328 se remarca prin sportivitate si agilitate datorita constructiei ultra-usoare. Modelul BMW 328 Hommage aduce un omagiu acestui trecut glorios si dezvaluie modul în care BMW va dezvolta materialele ultra-usoare. Carbonul este materialul viitorului.” (Adrian van Hooydonk)În conformitate cu modelul sau anterior, BMW 328 Hommage are un design bine gândit si poate fi recunoscut cu usurinta ca o masina sport. Liniile precise strabat toata suprafata întinsa a caroseriei. În consecinta, un contrast subtil între suprafetele încordate si muchiile ascutite se creeaza în cadrul acestei siluete uniforme si dinamice. Formele proeminent ascutite accelereaza automobilul chiar si atunci când acesta este stationar, cavitatea din spatele scaunelor preia liniile provenite de la capota si le ghideaza, din punct de vedere dinamic, spre partea din spate. Structura covoraselor CFRP ofera masinii senzatia de profunzime, liniile diagonale ale tesaturii CFRP subliniind limbajul de design al acestui roadster.Datorita acestei retele concise, structura de carbon este foarte vizibila, ceea ce accentueaza principiul constructiei usoare din punct de vedere optic. Asemenea primelor BMW 328 de teste, cu care modelul si-a sarbatorit debutul triumfal pe circuite în 1938, dupa care a obtinut numeroase alte succese, BMW 328 Hommage nu are usi. Atunci, ca si acum, nise adânci permiteau accesul în interiorul masinii. Deosebit de lata si de întinsa, partea frontala este compusa din suprafete tridimensionale generoase si din linii exacte, care îi ofera o aparitie puternica. Privita din fata, capota CFRP pare sa cuprinda automobilul de sus. Aceasta cuprinde masina, încadrând partea frontala – usor înclinata – într-o linie curbata spre în jos. Gratie flancurilor aproape verticale, foarte apropiate de sol, ansamblul accentueaza totodata si excelenta stabilitate pe care BMW 328 Hommage o are pe sosea. În consecinta, automobilul pare sa fie mai lat si mai dinamic. Sub capota, alte suprafete urca pentru a încastra partea de sus si cea de jos a grilei caracteristice, în timp ce se pliaza în jurul prizelor de aer adiacente. Fantele si prizele de aer largi creeaza un impact vizual în fata, ambele demonstrând volum de aer de care are nevoie motorul puternic, de 3,0 litri, cu sase cilindri. Zabrelele tridimensionale din interiorul fantelor frontale formeaza o conexiune între faruri si grila radiatorului, structura lor având rolul de accentua aceasta particularitate.Forma caracteristica a grilei.Grila dubla a radiatorului, pozitionata vertical, imita designul subtire, la fel de vertical, al grilei primelor modele BMW. În acele vremuri, BMW 328 a fost unul dintre primele modele BMW care au avut acest detaliu, care avea sa devina o trasatura specifica versiunilor BMW ulterioare. În cazul BMW 328 Hommage, grila montata vertical este încorporata din punct de vedere dinamic în silueta uniforma. Grila este înclinata înapoi de la mijloc, ceea ce da impresia de contopire cu capota si cu silueta dinamica atunci când automobilul este privit din lateral. Pe de alta parte, imaginea frontala da senzatia de verticalitate. Barele grilei sunt curbate mult mai proeminent decât conturul acesteia. Când este privit din lateral, automobilul prezinta trei designuri – rotunde si extrem de atragatoare – ale grilei originale BMW 328. Conturul grilei este si el distinct si tridimensional, dând impresia ca se continua în interiorul masinii. Suprafata frontala este finisata foarte lucios, în timp ce partile laterale au o finisare mata. Acest detaliu ofera grilei o aparitie extrem de stilata si de actuala. În spatele barelor grilei, nervurile orizontale de culoare neagra împiedica vederea în compartimentul motor – asa cum facea si 328 în urma cu trei sferturi de veac.Spate atletic.Partea din spate preia limbajul de design exprimat de zona frontala. La fel ca în cazul partii din fata, sectiunile flancurilor formeaza cadrul pentru elementele de design care par sa iasa din zona spate. Între acestea, localizate mult spre exterior, sunt cele doua stopuri, cu design clar si concis, care au forma literei L, caracteristica pentru BMW. Doua elemente filigranate luminoase reflecta o interpretare puternic curbata a formei L specifica BMW, în timp ce bara concisa de la exteriorul lampii este directionata vertical în jos, separând lampile de exterior. Designul modern si functional al stopurilor subliniaza farmecul tehnic al automobilului.Sculptura puternica a partii spate transmite, si din punct de vedere vizual, usurinta modelului BMW 328 Hommage. Orificiile si fantele largi sunt caracteristice pentru spatele automobilului, oferind o aparitie simpla. Sectiunea distinctiva orizontala de sub stopuri formeaza un contrapunct fata de sculptura intensa, accentuând latimea masinii. Sub aceasta, spatele automobilului este puternic arcuit, o linie precisa împarte suprafetele, ceea ce ofera un sentiment de usurinta. Acest element sculptural adopta forma pe care designul partii frontale îl are de jur împrejurul grilei radiatorului. Elementul de forma unei aripi se ascute în partea superioara si cea inferioara, dezvaluind astfel doua prize de aer largi, cu zabrele.Tevile de esapament de forma circulara sunt localizate în interiorul celor doua fante. Ele ies proeminent dintre zabrele si, combinat cu forma de aripa – distinctiv proiectata – a muchiilor inferioare ale prizelor de aer, subliniaza puterea motorului cu sase cilindri dispusi în linie.Detalii derivate din lumea curselor.Designul interior de la BMW 328 Hommage cuprinde o serie de detalii care sunt reminiscente ale istoriei plina de succes pe care BMW 328 a avut-o în motorsport. De exemplu, parbrizul cu un usor design asimetric are o nisa în mijloc, ceva similar cu designul geamurilor de la primele masini de curse. Simultan, aceasta marcheaza zonele în care stau pilotul si navigatorul. În plus, patru cureluse late de piele trec peste capota, dând impresia ca intra sub suprafetele umerilor laterali, dupa care se continua în lateral. Acest detaliu, care obisnuia sa fie considerat un atribut al sportivitatii maxime, este prezent si la BMW 328 Hommage. Combinat cu butonierele de siguranta, din aluminiu foarte lucios, curelusele de piele ofera o amprenta de eleganta în contrast cu aspectul extrem de tehnic al fibrei de carbon. Clemele moderne, cu sistem de eliberare rapida, pentru prinderea capotei aduc aerul curselor de odinioara în vremurile noastre. Pe concavitatea de pe partea pilotului este imprimat numarul 75, de dimensiuni mari, precum si un logo mic, acestea având rolul de a explica misiunea modelului BMW 328 Hommage. Alaturi de acestea, busonul integrat de alimentare a rezervorului, aflat pe partea dreapta a caroseriei, este un alt detaliu ce atrage atentia. În timp ce iesea proeminent din caroseria modelului BMW 328, BMW 328 Hommage dispune de o versiune integrata ceva mai mult în caroserie.Farurile rotunde de la BMW 328 Hommage, largi si cu un design caracteristic, sunt o reminiscenta a celor pe care le avea BMW 328 si care, în premiera, erau integrate în aripi.Interpretarea tridimensionala a acestor faruri rotunde este împartita în patru elemente cilindrice transparente, luminate din spate de LED-uri. Între acestea, suprafete concave de culoare neagra simbolizeaza benzile tipice în cruce utilizate pe faruri în motorsport. În jurul celor patru reflectoare, un inel luminos accentueaza designul circular al fiecarui far individual.Jantele din aliaj, din doua piese, disponibile la BMW 328 Hommage reprezinta o interpretare speciala a modelului cu orificii pe care îl aveau jantele originale. Jantele cu concavitati pronuntate, finisate într-o nuanta de aluminiu foarte lucios, au capace din fibra de sticla, de culoare gri argintiu, care contrasteaza ca nuanta. Interiorul orificiilor frezate unghiular este finisat foarte lucios si este accentuat distinctiv de un strat mat. O piulita-fluture, de nuanta cromata închis, pe care se afla emblema BMW completeaza versiunea contemporana a rotii.Interiorul – clar si functional.Interiorul modelului BMW 328 Hommage vizualizeaza pasiunea functionala pe care BMW 328 o oferea la vremea sa. Din acest motiv, interiorul este la fel de clar si functional si în prezent. Întreaga structura a interiorului este realizata din CFRP, transferând conceptul constructiei ultra-usoare de la BMW 328 în interior atât din punct de vedere vizual, cât si functional. Datorita aplicarii speciale a materialelor, deschiderile si elementele suspendate, suprafetele si nivelurile diferite creeaza un sentiment complet de usurinta.Prin utilizarea CFRP în interiorul BMW 328, principiul designului „stratificat”, cu care formele iau functii clare, adopta o forma complet noua a expresiei. Datorita caracteristicilor sale exceptionale, CFRP este robust si poate fi modelat în structuri autoportante. De aceea, doar doua suprafete largi – asa-numitele straturi – definesc interiorul de la BMW 328 Hommage. Acestea pornesc de la capota si intra mult în interior. Unul dintre straturi se extinde spre pilot, dezvaluie întregul spatiu de lucru al acestuia si cuprinde volanul, elementele de control si consola centrala, separând astfel zona conducatorului de cea a navigatorului. Aceasta separare spatiala este indicata si de alte materiale: interiorul elegant, cu piele de culoare cafenie, se întinde de la intrare peste toata zona pilotului, pâna la consola, devenind astfel o parte integranta a vocabularului de design al primului strat. În acelasi timp, graficele de contur cuprind materiale si geometrii care creeaza o conexiune cu navigatorul. Pe consola, pe partea pilotului, se afla un logo de culoare argintie, care are încorporat si numarul 75, care ofera un indiciu cu privire la caracterul festiv al modelului BMW 328 Hommage.Cel de-al doilea învelis începe de la consola, curbeaza spre navigator, apoi da impresia ca pluteste în fata acestuia. Aceasta miscare creeaza un sentiment de usoara sportivitate a spatiului, prin deschiderea unei suprafete functionale în fata navigatorului. Între pilot si navigator, o multitudine de nise în panoul de instrumente si consola centrala creeaza o experienta spatiala aerisita si armonioasa, apropiind din nou cei doi ocupanti ai automobilului printr-un gest de oscilare. Liniile tesaturii de fibra de carbon completeaza perfect limbajul de design al interiorului.Vazut de sus, designul usor asimetric al capotei si parbrizului subliniaza constructia orientata spre pilot a modelului BMW 328 Hommage. Parbrizul este mai mare pe partea conducatorului, asa ca liniile „powerdome” sunt de lungimi diferita. În spatele parbrizului, acestea continua în interiorul masinii, asa ca interiorul si exteriorul par sa fie conectate în acest punct.Materiale veritabile.Pe lânga CFRP, piele si aluminiu, interiorul dispune, în mod deliberat, de putine alte materiale. Dar fiecare dintre cele utilizate este vizibil în mod clar. Acest lucru ofera o autenticitate speciala modelului BMW 328. Contrastul între fibra de carbon, cu aspect rece si tehnic, si piele, de calitate si un cafeniu cald, caracterizeaza interiorul. Folosita la tapiterie, pielea foarte moale are o granulatie fina si un finisaj usor învechit. Pe scaune, modelul cusaturilor de calitate sporeste si mai mult impactul pe care îl ofera capitonajul cu piele. Cusaturile de pe zona mediana a sezutului si cele argintii, duble, de la exterior sunt o interpretare moderna a scaunelor sport cu care erau echipate primele modele, oferind scaunelor un caracter si o adâncime aparte. Aluminiul este prezent rareori si, în functie de unde este utilizat, are finisajul fie foarte lucios, fie mat.Instrumente si tripmaster.Instrumentele disponibile la BMW 328 Hommage sunt, în egala masura, sportive si functionale. Panoul de instrumente, unul rarefiat, este dominat de singurul instrument rotund – turometrul cu design proeminent. Asemenea cockpitului de la BMW 328 si specific pentru o masina sport, panoul de instrumente mai indica, pe lânga turatia motorului, doar temperatura si presiunea uleiului si temperatura apei. În dreapta turometrului, lampile de control si indicatorul de schimbare a vitezei completeaza panoul de instrumente. Contururile acestora sunt finisate în nuanta cromata închis si sunt realitate la cele mai înalte standarde.Setul de instrumente, cu un caracter purist, este completat de asa-numitul tripmaster. Panoul de instrumente de la BMW 328 Hommage este echipat cu doua terminale iPhone, amplasate în suporturi speciale, care îndeplinesc functia de afisaj suplimentar pentru pilot si navigator. Terminalele sunt integrate în structura autoportanta a învelisului de pe partea navigatorului si, asemenea panoului de instrumente, sunt gazduite de o carcasa din aluminiu. Forma acesteia imita designul cronometrelor clasice, cele doua functii ale tripmasterului fiind accesibile prin alte doua fante. În primul rând, terminalele iPhone ofera functia de cronometru pentru masurarea timpilor pe tur, iar în al doilea rând ca roadbook GPS. Prin folosirea celor doua iPhone, pilotul si pasagerul din fata/navigatorul pot utiliza ambele functii în acelasi timp. La finalul calatoriei, terminalele iPhone pot fi luate din suporturile lor.Pe lânga instrumente si tripmaster, BMW 328 Hommage dispune si de alte dotari preluate din lumea curselor. Pe lânga faptul ca este echipat numai cu strictul necesar pentru reducerea masei, BMW 328 Hommage dispune de centuri de siguranta moderne, cu patru puncte de prindere, scaune ergonomice si „scheletul”, un fel de întrerupere de urgenta a electronicii automobilului, care este localizat între scaune. Opritoarele centurilor, din aluminiu lustruit si localizate lânga tetiere, asigura ghidarea optima a centurilor. Aceste detalii functionale si de înalta calitate sunt ascunse în spatele tetierelor, contopindu-se armonios în conceptul global.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *