A doua victorie pentru BUTTON cu Pirelli in 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / A doua victorie pentru BUTTON cu Pirelli in 2012

A doua victorie pentru BUTTON cu Pirelli in 2012Jenson Button, pilotul McLaren, a obtinut cea de-a doua victorie din acest sezon in Marele Premiu al Belgiei, dupa ce a optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe. Britanicul si-a gestionat perfect pneurile si a condus cursa de la start la sosire. Pentru Button aceasta a fost a doua victorie din 2012, dupa cea din Australia in luna martie, cu Pirelli si prima din cariera la Spa. Jenson Button este si primul pilot din acest sezon care a condus o cursa de la start la sosire.Button a plecat din pole position cu pneurile P Zero Alb (medium) dupa care, in turul 20, a schimbat pe pneuri P Zero Argintiu (hard) cu care si-a marit incet, incet, avansul fata de urmaritorii sai. Sebastian Vettel (Red Bull Racing) a avut aceeasi strategie – a oprit cu un tur mai tarziu decat Button – si a terminat cursa pe locul secund, dupa ce a plecat de pe pozitia a zecea a grilei. Michael Schumacher, pilotul Mercedes aflat la cursa cu numarul 300 din cariera, a plecat cu aceeasi strategie, dar a schimbat-o cu 9 tururi inainte de final in timp ce se afla in lupta pentru un loc pe podium. Echipele au fost nevoite sa-si ajusteze strategia in urma incidentului din primul viraj, in care patru piloti au iesit din cursa, iar comisarii au decis iesirea pe circuit a masinii de siguranta. Cursa a fost neutralizata timp de patru tururi. Tinand cont ca la inceputul cursei pneurile se uzeaza cel mai repede, datorita faptului ca se pleaca cu rezervorul plin, aceasta neutralizare a facut ca unii piloti sa poata schimba strategia si sa opreasca o singura data la boxe, in timp ce altii au ramas la o strategie cu doua opriri. La start, doar Nico Hulkenberg (Force India) si Nico Rosberg (Mercedes) au ales sa plece cu pneurile de compozitie hard, in timp ce toti ceilalti au plecat cu pneuri de compozitie medium. Hulkenberg a oprit de doua ori la boxe si a terminat pe locul patru, dupa ce a plecat in cursa de pe 11, iar Rosberg, care a plecat in cursa de pe pozitia a 23-a, a terminat in final pe 11, dupa ce a oprit si el de doua ori la boxele echipei sale. Cel mai bine clasat pilot care a oprit de doua ori la boxe a fost Kimi Raikkonen. Finlandezul a terminat pe trei dupa ce a ales sa termine cursa pe pneurile de compozitie hard. Raikkonen a terminat cursa la o diferenta mai mica de o jumatate de minut fata de Button.„Marele Premiu al Belgiei a fost o cursa in care toata lumea a trebuit sa se adapteze din mers. Vineri a plouat torential, iar echipele nu au reusit sa adune suficiente informatii despre comportamentul slick-urilor pe acest circuit. A urmat apoi neutralizarea cursei,  imediat dupa start, ceea ce a facut ca toti parametri sa se schimbe inca o data. Echipele au trebuit sa reactioneze rapid si sa-si adapteze strategiile la realitatea din cursa. Jenson Button si McLaren ne-au oferit o lectie in ceea ce priveste managementul pneurilor. Au avut o singura oprire si tot au reusit sa se distanteze de rivalii lor. Acelasi lucru este valabil si pentru Sebastian Vettel si Red Bull care, cu aceeasi strategie, au reusit sa castige opt locuri fata de pozitia de pe care au plecat in cursa. Chiar daca la  Spa pneurile noastre sunt solicitate mai mult decat pe oricare alta pista din calendar, acestea s-au comportat excelent, atat din punctul de vedere al performantelor, dar si al rezistentei. Button a parcurs 24 de tururi cu pneurile de compozitie medium, ceea ce inseamna aproximativ 160 kilometri in care nu a pierdut nimic din viteza”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport. Dupa Marele Premiu al Belgiei, lupta pentru titlul mondial al pilotilor a devenit si mai stransa. Vettel s-a apropiat la 24 de puncte de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind in continuare lider in clasament.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *