Ce cumperi atunci cand nu vrei o Dacia Sandero?

img
Home / Stiri si noutati auto / Ce cumperi atunci cand nu vrei o Dacia Sandero?

Nu incetam sa laudam calitatile Daciei Sandero. Fara nici un prozelitism, intrucat mrca romaneasca ofera obiectiv un raport pret/beneficii/dotare imbatabil. Dar ce facem daca nu ne-o dorim?

Intr-un context industrial, energetic si social in continua schimbare, a devenit dificil de prezis. Dar exista un lucru de care suntem siguri de cativa ani: Dacia Sandero este de departe cea mai vanduta masina persoanelor fizice. Daca intr-adevar anul calendaristic nu s-a incheiat, numaratoarea de la sfarsitul lunii noiembrie 2022 ne reaminteste ca masina de oras romaneasca se vinde aproape de doua ori mai mult decat un Peugeot 208 (29.000 de exemplare). O ultra-dominanta logica dat fiind raportul pret/performanta inca imbatabil oferit de mica Dacia. Totusi, poti sa-ti doresti altceva si acesta este intregul scop al acestui mic ghid.

Masinile citadine mini. Dacia Sandero nu a fost niciodata o masina micro-city si a treia generatie de Sandero este cu atat mai putin. De fapt, exista dimensiuni chiar mai mici decat cea romaneasca si ale caror preturi sunt aproximativ echivalente. Acesta este in special cazul Hyundai i10 si Kia Picanto, care pornesc de la 12.940 EUR si, respectiv, 14.390 EUR. O precizare, insa, pentru i10: acest finisaj entry-level este valabil doar pentru varianta cu 4 locuri, al 5-lea loc schimband automat finisajul pentru a incepe de la 18.050 €.

Cu sabloane intre 3,60 si 3,70 m, verii coreeni ofera evident mai putin spatiu la bord decat Sandero si 4,10 m lungime.. Mai ales ca acesta din urma este si cu 20 cm mai lat! Dar pentru locuitorii orasului care calatoresc in principal pe distante scurte, formatul poate fi totusi luat in considerare. In plus, i10 si Picanto implica si performante modeste cu, la aceste preturi de intrare, aceiasi 3 cilindri atmosferici de 67 CP.

O alta posibila alegere intre masinile micro-city: un Mitsubishi Space Star. Japonezii ofera aproximativ aceleasi beneficii generale. Putin mai mare decat coreenii (3,85 m), Mitsu’ este putin mai incapator si echipamentul sau este, de asemenea, mai bogat: Android Auto sau Apple Car Play de la primul nivel de finisare. In 71 CP, costa 13.890 €.

Printre japonezi, Suzuki Swift si Ignis sunt mai putin cunoscute, dar joaca totusi in aceeasi categorie de masini de oras.
In cadrul grupului Renault insusi, putem lua in considerare si un Twingo. Dar pretul de baza este deja cu mult peste Sandero, deoarece francezii pornesc de la 16.750 de euro cu motorul sau cu 3 cilindri de 65 CP.

Masini de oras standard. Trecand in masinile de oras versatile, gasim servicii rutiere, locuibilitatea si volumul portbagajului demne de Sandero. In aceasta categorie, doua optiuni posibile pentru a ramane intr-un buget rezonabil: Citroen C3 si Opel Corsa. Pentru acesti doi veri, este vorba si de a se multumi cu un 1.2 atmosferic cu 3 cilindri de 83 CP la Citroën si 75 CP la Opel. Din punct de vedere al confortului, fiecare joaca in propriul sau registru, cu mult confort la bordul masinii de oras pentru Citroen, cand Corsa joaca clar cartea dinamismului fara sa se gandeasca la vertebre. Finisajele entry-level sunt suficiente, ceea ce face posibila obtinerea tarifelor la 16.590 si 16.600 €. Acesta este deja semnificativ mai mare decat un Sandero ECO-G 100 Essential la 13.950 EUR, dar diferenta ramane rezonabila.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *