carvertical VIN

PIRELLI in Marele Premiu al TURCIEI 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI in Marele Premiu al TURCIEI 2011

PIRELLI in Marele Premiu al TURCIEI 2011În acest weekend, anvelopele Pirelli folosite în Formula 1 ajung acasa. Toate pneurile utilizate în acest sezon sunt produse la fabrica din Izmit, Turcia, una dintre cele mai performante unitati de acest gen din lume. Operatiunile de cercetare si dezvoltare se desfasoara la centrul din Milano, unde se folosesc, ca puncte de plecare, modele matematice si diferite analize chimice de laborator. Pneurile prototip sunt produse apoi la Izmit, dupa care intra în procesul de testare. Abia dupa ce au trecut de toate testele si se da aprobarea finala, anvelopele intra în productie.Pentru început, intra pe linia de productie „patul” anvelopei (partea care intra în contact cu janta). O anvelopa de Formula 1 este compusa din aproximativ 100 de ingrediente chimice diferite, împarttie în 18 componente majore. Centura anvelopei este produsa pe o linie de productie separata, unde se defineste forma pneului si rigiditatea structurala generala. Pe cea de-a treia linie de productie se desfasoara cea mai importanta parte a acestui proces. „Patul” si centura sunt modelate împreuna, pentru a se transforma într-o anvelopa. Tot aici se definitiveaza si profilul pneului si se adauga codul de bare (pasaportul fiecarei anvelope).Urmeaza etapa de vulcanizare, în care se „coace” anvelopa. Acest procedeu determina caracteristicile definitive ale compozitiei si structurii. Ultimul pas este cel al controlului calitatii. Anvelopa este masurata si scanata, printr-un procedeu similar cu cel al razelor X, pentru a se verifica integritatea si uniformitatea structurii. În total, anul acesta se vor produce aproximativ 50.000 de pneuri de Formula 1 în fabrica de la Izmit, amplasata la mai putin de o ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.CIRCUITUL Circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este, în mod normal, caracterizat de temperaturi mari ale asfaltului. Însa prognozele meteo din acest an indica ploi pâna sâmbata inclusiv, ceea ce înseamna ca temperaturile se vor pastra destul de scazute si duminica. În aceste conditii, sunt sanse mari ca pneurile intermediare si de ploaie furnizate de Pirelli sa fie folosite aici pentru prima data. Istanbul Park este unul dintre cele mai solicitante circuite pentru pneuri din calendarul Formulei 1.Sunt unele zone cu frânari violente, cum este primul viraj, unde pilotul schimba din treapta a saptea a cutiei de viteze pana in treapta a treia. Acest lucru poate duce la blocarea pneului stânga fata, o problema care poate fi redusa sau chiar eliminata daca aderenta este mai buna, ceea ce se întampla cand se folosesc pneurile de compozitie soft. Urmeaza apoi cea mai tehnica sectiune a circuitului, virajele trei pâna la sase, unde pilotul trebuie sa mentina o viteza cât mai mare pastrând trasa ideala în toate virajele, ceea ce nu este tocmai usor. La jumatatea turului se afla legendarul viraj Opt, care are reputatia de a fi cel mai tehnic din Campionatul Mondial de Formula 1, cu trei apexuri si o viteza de intrare ce ajunge la aproximativ 260 km/h. În acest viraj, care se abordeaza cu viteza foarte mare, monopostul si pneurile trebuie sa suporte forte de pâna la 4,6 G si o încarcatura verticala de aproximativ 950 kilograme. Cu cât este mai mare aderenta pneurilor de compozitie moale, cu atât directia este mai precisa si pilotul poate aborda cu mai multa siguranta acest viraj la viteze mari.Dupa o scurta linie dreapta, se reduce viteza pâna la 150 km/h, pentru o sicana strânsa (virajele 9 si 10), urmata de o alta linie dreapta, unde se va folosi toata puterea motorului. Pe aceasta sectiune, tractiunea masinii joaca un rol foarte important.Virajul 11 se abordeaza la viteza maxima, aproximativ 300 km/h, si, împreuna cu forta de apasare, solicita pneurile foarte mult. Ultimul viraj trebuie abordat precis, iar accelerarea trebuie sa fie progresiva, pentru a evita rotirea rotilor la intrarea pe linia dreapta de start – sosire.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *