drpciv

Top 7 greseli comune la proba practica a examenului auto

Nimeni nu se asteapta ca un sofer proaspat iesit de pe bancile scolii de soferi sa fie gata sa se comporte impecabil in orice situatie din trafic, insa politistii de circulatie vor fi cat se poate de exigenti in timpul examenului pentru a se asigura ca odata obtinut permisul, soferii promovati nu vor reprezenta un pericol pentru participantii la trafic.

Cele mai multe greseli facute de soferii incepatori au insa ca motiv fie neatentia, fie emotivitatea, fie graba, toate fiind elemente care pot fi controlate si corectate astfel incat sa poata fi evitate cu usurinta in momentul examenului. Este bine ca cele mai des intalnite greseli sa fie cunoscute si discutate cu instructorul astfel incat sa nu fie repetate in timpul examenului.

greseli la traseu

Topul greselilor comune la traseu

1. Comportamentul corect in intersectie este unul dintre cele mai importante aspecte ce trebuie perfectionate inainte de sustinerea examenului practic. Cursantii trebuie sa lucreze cu instructorii pana in momentul in care reactioneaza instinctiv, incetinind, asigurandu-se, folosind oglinda retrovizoare si semnalizand cand este nevoie.

2. Semnalizarea si asigurarea la schimbarea directiei sunt alte aspecte pe care uneori din cauza emotiilor sau a grabei viitorii soferi le gresesc. Este important ca la schimbarea directiei sa se semnalizeze, sa se reduca viteza si ca soferul sa se asigure ca respecta prioritatea (fie ca este vorba de pietoni sau de alti participanti la trafic).

3. Pozitia corecta a mainilor pe volan nu este in mod necesar o regula, ci mai degraba o necesitate. Aceasta este pozitia ideala pentru cel mai bun control in mentinerea si schimbarea directiei masinii.

4. Atentia la manevrele de parcare este un alt aspect care da dificultati soferilor incepatori. Statistic vorbind, un numar considerabil dintre cursantii care pica examenul de conducere gresesc in acest punct. Secretul pentru o parcare reusita este executarea lenta si precauta, iar perfectionarea poate fi obtinuta doar prin exercitiu. Daca elevul nu se simte sigur pe manevrele de parcare, ii poate cere instructorului sa acorde o atentie speciala acestui aspect.

5. Pornirea de la intersectie este un alt moment care poate rezulta in nepromovarea probei practice. Multi viitori soferi se incurca in acest moment cheie si fie le “moare motorul“, fie pornesc intr-o treapta de viteza gresita, fiind astfel taxati la punctaj. Este foarte important ca schimbarea vitezei in treapta I pentru fiecare plecare de pe loc sa intre in instinct cursantilor. De asemenea, poate fi penalizata si circularea intr-o treapta de viteza prea mica sau prea mare pentru conditiile de drum.

6. Asigurarea folosind oglinzile retrovizoare este una dintre cele mai importante deprinderi ale unui viitor sofer, iar politistul de circulatie se va astepta sa fie convins ca examinatul a inteles acest aspect inainte de a il promova. Oglinda trebuie folosita corect si constant, cu o miscare minimala a capului, astfel incat politistul sa poata observa gestul.

7. Viteza nepotrivita pentru conditiile de trafic, ca si circularea intr-o treapta de viteza prea mica sau prea mare este un alt aspect care afecteaza punctajul. Multi examinati se simt tentati sa circule cat se poate de lent pentru a evita sa comita vreo greseala, insa si acesta aspect poate fi depunctat. Examinatorul are pretentia ca viitorii soferi sa poata tine pasul cu ritmul traficului fara a il incurca.

Tu ce ai gresit cand ai dat traseul? Povesteste-ne mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV