Top 5 masini diesel pe care sa le cumperi in 2023

Rezumat:
Nu este in atentia sau nu mai este pe placul publicului, dar dieselul, atunci cand este folosit cum trebuie, ramane o arma formidabila pentru cei care conduc mult. In acest scop, iata cinci modele care nu vor dezamagi in 2023.
1 – Peugeot 308 BlueHDi 130 EAT8
BlueHDi de 130 CP, singurul diesel disponibil sub capota lui 308, va fi, fara indoiala, ultimul conceput de constructorul francez. Desi este regretabil faptul ca nu este cel mai discret din istoria Peugeot, cu un zgomot putin prea sonor la accelerare si ca in ambuteiaje dezvaluie o usoara lentoare sub 1.500 rpm, acest 1.5 se descurca destul de bine. BlueHDi, care este disponibil doar cu cutie automata, este foarte puternic atat la acceleratie, cat si la recuperare. Cu o medie de 5,9 l/100 km, ofera posibilitatea de a parcurge aproape 900 km cu un rezervor plin! In ceea ce priveste gazda sa, 308, acesta ofera un compromis foarte bun la volan.
2 Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8
Nu te astepti ca un SUV de familie sa se comporte ca o masina sport. Citroën Aircross da totusi o lectie concurentilor. Iar intre spatiul decent de la bord, cele trei scaune spate culisante si o actualizare inteligenta in 2022, SUV-ul are cu ce sa seduca familiile. Gama mica, dar coerenta de optiuni mecanice il avantajeaza si ea. Sub nava amiral PHEV de 225 CP, benzina PureTech de 130 CP si dieselul BlueHDi de 130 CP ofera performante mai mult decat decente. In opinia noastra, 1.5 BlueHDi este mai recomandabil decat 1.2 turbo benzina, datorita usurintei mai mari la turatii joase si, bineinteles, a frugalitatii mai mari la pompa (6,7 l/100 km, adica – 1,3 l/100 km in medie). Ca si in cazul altor modele PSA, regretam lipsa sa de discretie la accelerare.
3. Renault Clio BluedCi 100
La fel ca Citroën C3, Peugeot 208 sau Opel Corsa, Renault Clio poate fi propulsat tot de un motor diesel. Daca marca Renault inca mai pastreaza in catalogul sau BluedCi 100 CP, acesta se adreseaza in primul rand profesionistilor, care absorb marea majoritate a vanzarilor. Cu toate acestea, ar fi o greseala sa privam soferii „grei” de acest motor, atat de atractiv sub capota lui Clio. Clio diesel este lin in oras si plin de viata pe drumurile principale, chiar si in cazul depasirilor, datorita unei cutii de viteze cu sase trepte inteligent esalonate, si nu necesita in medie mai mult de 5 l/100 km.
4 – Renault Kangoo BluedCi 115 EDC
In timp ce SUV-urile nu vor castiga niciodata premiul pentru farmec, pe partea practica, aceste derivate ale SUV-urilor bat SUV-urile la pas. Ultima generatie a lui Kangoo este o demonstratie inteligenta in acest sens, in primul rand prin portbagajul sau XXL. Furgoneta este, de asemenea, mai inteligenta, cu cele doua usi glisante care faciliteaza incarcarea si descarcarea copiilor la scoala si cu numeroasele sale compartimente mari de depozitare la bord. In sfarsit, cu lungimea sa de 4,49 m, locul de la bord nu duce lipsa de spatiu. Plafonul inalt da impresia ca dispune de si mai mult spatiu. Atunci cand conduci mult, alegerea unui motor diesel pare evidenta. Dar tot trebuie sa alegi motorul potrivit. Motorul dCi 95 este prea mic si ar trebui sa fie eliminat in favoarea motorului dCi 115, care este disponibil si cu placuta cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj EDC.
5.116 Skoda Octavia TDI
Desi masinile Skoda sunt mai putin accesibile decat inainte, ultima generatie a modelului Octavia nu a intors spatele generozitatii care a facut ca marca sa aiba atat de mult succes. Oferind mult spatiu atat la bord, cat si in portbagaj, mai ales in cazul versiunii break, masina cehilor ii va incanta pe pragmaticii care cauta o masina confortabila. In aceasta privinta, Octavia merge chiar mai departe, cu suspensia sa deosebit de supla. Pe de alta parte, motorul diesel de 116 CP este o incantare. Consumul mediu este de 5 l/100 km, si chiar mai putin pe autostrada (4,7 l!), ceea ce este remarcabil pentru o berlina.