drpciv

Top 15 sfaturi esentiale pentru soferii incepatori

Cei mai multi soferi incepatori se lovesc de socul primei experiente la volan dupa promovarea examenului. Chiar si pentru cei care au luat si examenul teoretic si examenul practic din prima incercare, se trezesc rapid la realitatea faptului ca situatiile imprevizibile din trafic sunt mult mai greu de gestionat atunci cand se afla singuri in masina. Din acest motiv, exista o perioada de tranzitie, cea de la sofer incepator la sofer in adevaratul sens al cuvantului, in care recomandarea expertilor este rabdarea la volan si urmarea unor sfaturi gandite pentru a proteja nu doar proaspetii soferi, ci si ceilalti participanti la trafic.

Top 15 sfaturi utile de urmat

1. Soferii incepatori trebuie sa evite condusul fara insotitor. Chiar daca in timpul scolii de soferi parea ca prezenta instructorului in masina nu este deloc necesara, soferii incepatori care se trezesc singuri la volan realizeaza ca siguranta unei perechi in plus de ochi era extrem de importanta pentru performanta si increderea in sine. Pentru o tranzitie mai usoara catre adevarata lume a sofatului, este de preferat ca soferii incepatori sa evite condusul singuri la primele cateva iesiri dupa obtinerea permisului. Persoana aleasa ca insotitor trebuie sa fie insa o persoana apropiata, calma si care sa nu frustreze soferul incepator cu critici constante.

2. Nu este nici o rusine in a apela la ore suplimentare cu instructorul. Faptul ca un sofer a trecut examenele si a obtinut permisul nu inseamna in mod automat ca este pregatit pentru orice situatie din trafic. Promovarea examenului practic tine de o serie de factori care pot influenta rezultatul, inclusiv norocul. Daca exista totusi aspecte pe care soferul incepator nu este inca sigur, cea mai buna solutie este apelarea la cateva ore in plus cu instructorul care cunoaste deja punctele slabe la care s-ar mai putea lucra.

top 15 sfaturi soferi3. Experienta vine cu exercitiul. Aproape orice sofer incepator se confrunta mai devreme sau mai tarziu cu o situatie neplacuta la volan, este foarte important ca aceste experiente sa nu afecteze motivarea de a conduce cat mai des cu putinta. Cu fiecare ora de condus in plus si cu fiecare drum facut in plus, chiar si pana la magazin, soferii incepatori vor descoperi ca se descurca din ce in ce mai bine si sunt din ce in ce mai relaxati la volan.

4. Mai bine mai incet decat prea repede. Exista intotdeauna acea presiune pusa pe soferii incepatori vesnic criticati pentru faptul ca ruleaza prea incet, dar sincer vorbind, cine si-ar dori un sofer incepator care conduce cu 100 km/h prin oras? Din pacate exista si aceasta categorie, iar acest tip de soferi teribilisti care sunt mai preocupati de impresionarea prietenilor decat de siguranta proprie si a celorlalti participanti la trafic, sunt adesea vinovatii in accidente tragice.

5. Prezenta prietenilor in masina nu este intotdeauna cea mai buna idee. Asa cum s-a mentionat deja de multe ori, influenta prietenilor duce la luarea unor decizii proaste pentru soferii incepatori, precum condusul la viteze cu mult peste viteza de confort. Daca prietenii au tendinta sa critice si sa glumeasca pe seama soferilor incepatori, este mai bine ca drumurile impreuna sa fie pastrate pentru momentul cand soferul incepator este deja stapan pe situatie. Chiar daca prietenii sunt intelegatori si rabdatori cu incepatorii, este foarte important ca acestia sa nu distraga atentia cat soferul incepator se afla la volan.

6. Semnele de incepator sunt obligatorii pentru un motiv. Cei mai multi soferi se simt stanjeniti de semnele galbene de incepator amplasate pe parbriz si luneta masinii, in mod special ca multi soferi cu experienta tind sa trateze orice masina echipata astfel cu o atitudine de superioritate. Aceste semne sunt acolo pentru a le spune celorlalti participanti la trafic ca este posibil ca soferul sa faca greseli, sa franeze la momentul nepotrivit sau sa plece prea lent de la stop, iar ceilalti participanti la trafic ar trebui sa stie ca trebuie sa le ofere spatiul necesar.

7. Este nevoie de timp pentru ca soferul incepator sa se obisnuiasca cu alta masina decat cea pe care a invatat sa conduca. Soferii invata sa conduca pe masina scolii sau instructorului auto si nu pe masina proprie. Adesea, examenul pentru obtinerea permisului de conducere se sustine tot la volanul masinii pe care viitorul sofer a invatat sa conduca. In momentul in care acesta se trezeste la volanul masinii proprii, este posibil sa descopere ca franele tin diferit, directia se comporta altfel sau ca pedala de acceleratie este mai sensibila. Din acest motiv este extrem de important ca soferul incepator sa isi acorde timp, alegand sa conduca la inceput cu insotitor si pe drumuri scurte, pentru a se obisnui cu masina.

8. Verificarile dinainte de pornirea la drum nu trebuie ignorate odata ce examenul a fost promovat si permisul obtinut. Orice viitor sofer stie cat de important este ca in fata politistului de examinare sa urmeze intocmai ritualul de punere a centurii, verificare a oglinzilor sau reglare a scaunului, insa multi aleg sa il dea uitarii imediat cum se vad singuri in masina proprie. Este foarte important ca aceste aspecte sa devina o obisnuinta pentru ca toate au legatura cu confortul in timpul condusului si mai important, siguranta in trafic.

9. Proaspatul sofer nu trebuie sa se opreasca din studiu. Este foarte posibil ca examenul teoretic sa nu fi cuprins intrebari legate de semnele pe care soferul nu a reusit inca sa le retina si este la fel de posibil ca acestea sa nu fi fost intalnite nici in cadrul examenului practic, dar acest lucru nu inseamna ca nu sunt importante. Semnele de circulatie trebuie recunoscute instinctiv, fara ca soferul sa trebuiasca sa se gandeasca, iar la acest punct se poate ajunge doar pe baza studiului prin intermediul chestionarelor auto si verificarilor repetate.

10. Semnalizarea trebuie sa intre in instinctul soferilor incepatori. Bineinteles ca drumurile din Romania sunt pline de soferi care par sa fi uitat ca au optiunea de a semnaliza, insa soferii incepatori nu trebuie sa se numere sub nici o forma printre acestia, in mod special cand sunt nesiguri la volan si pot provoca accidente sau situatii neprevazute atunci cand schimba banda sau vireaza. Soferii care se invata sa semnalizeze de fiecare data, vor continua sa o faca involuntar pe masura ce capata experienta.

11. Mersul pe linia de tramvai trebuie pe cat posibil evitat. De multe ori tentatia de a depasi pe linia de tramvai este destul de mare in special atunci cand multi participanti la trafic par sa faca din acest obicei o obisnuita atunci cand coloana la semafor i-ar forta sa piarda timp pretios. Inainte de a decide sa le urmeze exemplul, soferii incepatori trebuie sa tina cont de faptul ca liniile de tramvai nu sunt cea mai buna suprafata pentru a rula cu masina, lipsa de aderenta poate cauza pierderea controlului si poate crea dificultati la franare.

12. Soferii incepatori sunt sfatuiti sa evite masinile prea puternice. Evident exista tentatia de a cumpara masini cat mai puternice si cat mai impresionante din bugetul disponibil, insa un sofer incepator trebuie sa tina cont de faptul ca o masina cu mai multi cai putere este o masina mai greu de stapanit, pentru care este nevoie de mai multa experienta ce poate fi capatata doar dupa ani in spatele volanului.

13. Taximetristii sunt un pericol constant. Aceasta regula nu se aplica tuturor taximetristilor, exista bineinteles si exceptii, insa incepatorii sunt sfatuiti sa fie intotdeauna atenti la taximetristi si sa conduca cat se poate de prudent atunci cand impart spatiul carosabil cu acestia, pentru ca au obiceiul de a executa manevre riscante, in mare viteza, fara a semnaliza. Pastrand distanta recomandata de siguranta intre participantii la trafic, soferii incepatori se asigura ca au destul timp sa reactioneze corespunzator in astfel de situatii.

14. Atentie la biciclisti si motociclisti. Spatiul carosabil nu este impartit doar intre autoturisme, biciclistii si motociclistii participanti in trafic trebuie tratati cu egal respect si cu mare grija. Acestia pot fi greu de reperat atunci cand se apropie din lateral pentru ca circula intre benzi, de aceea este important ca oglinzile laterale sa fie verificate periodic.

15. Responsabilitatea si prudenta la volan sunt cele mai importante calitati ale unui bun participant la trafic. Soferii incepatori trebuie sa inteleaga ca sunt responsabili nu doar pentru siguranta proprie, ci si cea a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic.

Crezi ca mai ai vreun sfat ce merita mentionat? Comenteaza mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV