top banci online straine

Sfaturi de condus in siguranta in conditii dificile de trafic

img
Home / Sfaturi si lectii de conducere auto / Sfaturi de condus in siguranta in conditii dificile de trafic

Sunt anumite situatii in care pana si soferii experimentati sunt pusi in dificultate de factori neprevazuti aparuti in timpul calatoriilor cu masina. Vremea schimbatoare, conditiile de vizibilitate si conditiile de trafic diferite de la o tara la alta sunt doar cateva dintre pericolele cu care se poate confrunta un sofer atunci cand porneste la drum lung sau dimpotriva, la un drum scurt, prin oras.

O serie de reguli legate de condusul in siguranta la drum lung se aplica indiferent de situatie:

  • respectarea limitei de viteza.
  • semnalizarea corespunzatoare.
  • evitarea schimbarilor bruste de directie la viteza mare.
  • folosirea corecta a benzilor de pe autostrada.

Cele mai periculoase situatii ce supun la test de stres priceperea si atentia soferului tin in principal de vizibilitate: condusul pe timp de noapte, condusul pe ploaie sau ceata sunt exemplele principale din aceasta categorie.

O serie de situatii ce au legatura cu vremea imprevizibila pot afecta conditiile de trafic din mai multe puncte de vedere, pe langa problema vizibilitatii: condusul pe timp de ploaie sau pe gheata si zapada inseamna un control mai prost, aderanta scazuta si o distanta mai mare de franare.

Ca o regula general valabila, la drumurile lungi, pe vreme imprevizibila, autovehiculul trebuie sa aiba intotdeauna plinul facut, bateria telefonului trebuie sa fie incarcata si sa existe un incarcator ce poate fi conectat la masina, iar in portbagaj trebuie sa existe: hrana uscata, lanterne, paturi si cel putin 5-6 litri de apa.

Reguli de condus in conditii dificile

In conditii de vizibilitate scazuta (noapte, ceata, furtuna) se aplica urmatoarele reguli:

  • schimbarea pozitiei oglinzilor astfel incat sa nu reflecte farurile masinilor.
  • folosirea fazei lungi daca in fata nu sunt alte autovehicule la o distanta mai mica de 200 de metri.
  • reducerea vitezei si pastrarea distantei de siguranta.

In conditii de vizibilitate scazuta combinata cu carosabil ud (furtuna, burnita):

  • se recomanda reducerea vitezei astfel incat sa se poata opri in siguranta in caz de pericol iminent.
  • sa se pastreze o distanta de siguranta dubla fata de conditiile normale de trafic.
  • sa se evite depasirile.

In conditii de carosabil alunecos, derapant (zapada, noroi, inghet):

  • reducerea vitezei pana la limita in care masina nu derapeaza.
  • pastrarea distantei de siguranta valabila pe timp de iarna.
  • schimbarea corecta a vitezelor pentru tractiune optima in panta.
  • se evita franarea si accelerarea brusca pentru a nu derapa.
  • echiparea masinii cu cauciucuri potrivite in cazul condusului pe timp de iarna.
  • pe zapada adanca si pe noroi se recomanda rularea pe urmele altor vehicule pentru a evita inzapezirea sau innamolirea.

In conditii de altitudine:

Altitudinea aduce o serie de provocari neasteptate precum drumurile prost semnalizate, prabusirile de teren, conditiile de vant puternic, curbe foarte stranse. Pentru a trece de astfel de zone, soferul trebuie sa ia urmatoarele masuri de precautie:

  • anvelopele trebuie sa fie potrivite pentru condusul pe zapada, vremea fiind mereu imprevizibila la altitudine, iar anvelopa de rezerva nu trebuie niciodata uitata.
  • curbele stranse se trec la o viteza mica.
  • se evita depasirile pe serpentine si drumuri inguste.
  • se claxoneaza in avans inaintea intrarii in curbele inguste sau in conditiile de vizibilitate redusa in situatiile in care curba nu este echipata cu oglinda.

Ai mers vreodata cu masina in conditii grele? Cum te-ai descurcat? Comenteaza mai jos!

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    2 Comments

    1. Da,intr-o noapte fara lumini la masina,in spatele altei masini,care a fost norocul meu pana acasa! A fost o sperietura pe care nu o voi uita ,plus la un drum de oras sa raman fara frane pe un pod in coborare,tare greu a fost avand carner doar de 2 luni.Nu se pot uita niciodata!Dar nu ma las,dupa un an pot spune ca sunt trecatoare,dar de neuitat!

    2. Este foarte dificil sa ramai fara sistemul de franae la masina. In astfel de situatii cred ca singura care te mai salveaza este frana de motor, daca iti permite distanta sa o utilizezi.

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *