drpciv

Reducerea consumului de carburant – intre mit si realitate

Pe piata de specialitate exista un numar uimitor de produse despre care producatorii sustin ca ar putea reduce consumul de carburant al masinii la jumatate fara efecte adverse si fara a fi nevoie de un mecanic sau apelarea la un service specializat pentru instalare. Cele mai multe dintre aceste produse sunt disponibile online si asa cum si-ar inchipui orice sofer cu ceva cunostinte de mecanica, nu sunt altceva decat niste incercari de a face bani rapizi pacalind soferii mai putin priceputi. Exista totusi si sisteme care functioneaza nu doar in teorie, ci si in practica.

Pretul benzinei incurajeaza aparitia pe piata a acestor tipuri de produse

Pretul benzinei creste constant si exista putine sperante ca se va mai cunoaste un trend descendent in viitorul apropiat sau indepartat. Interesul pentru sisteme de reducere a consumului de carburant la automobile a aparut pentru prima data in perioada crizei de petrol din anii 1960. Sistemele de tipul plug and play care au aparut la momentul acela pe piata nu au disparut niciodata dar raman subiect de controversa, fiind comercializate in principal pe internet sau piata neagra.

Cele mai multe dintre sistemele disponibile chiar si in momentul actual sunt usor de catalogat rapid drept incercari de a face soferii sa scoata bani din buzunare pe mituri si notiuni de mecanica cel putin dubioase. Exista variante de sisteme ce se monteaza pe conductele de carburant, la partea electrica sau pe admisie, iar reclama promite o reducere de consum cu pana la 70%. Atentie insa la capcane!

Tipuri de sisteme disponibile in Romania

Nici in Romania aceste piese care promit mult dar sunt in mare parte bune de aruncat la gunoi nu au intarziat sa faca victime. Incurajati de preturile relativ mici si mergand pe o filozofie de tipul “daca nu functioneaza, am pierdut doar cateva zeci de lei” o mare parte din soferi au fost macar tentati sa incerce aceste sisteme.

Sisteme DIY pentru reducere a carburantului

Sistemele do it yourself pentru reducere a consumului de carburant, adica cele pe care soferul le cumpara si le monteaza singur nu  sunt in momentul actual solutii viabile de reducere a consumului care chiar sa faca o diferenta odata puse in practica.

In Romania sunt disponibile diverse tipuri de astfel de sisteme:

turbonatorTurbonator – un economizor pe admisie in valoare de 50 de lei este o piesa metalica care se monteaza in interiorul furtunului de admisie.

Teoretic aceasta piesa rearanjeaza moleculele de aer care intra in masina pentru o ardere mai eficienta si un amestec aer/benzina ideal ce se traduce printr-un consum mai mic.

Practic, aceasta piesa nu doar ca nu functioneaza, dar poate chiar creste consumul de carburant pentru ca are tendinta de a obtura aerul care ajunge la motor.

magnetiSistemul pe magneti – un economizor pentru conducta de carburant cu preturi ce pornesc de la 35 de lei este un sistem format din magneti puternici care se monteaza direct la motor exact in zona in care conducta de carburant intra in rampa de injectie (sau in carburator).

Teoretic, conform producatorului acesti magneti realiniaza moleculele din benzina, de data aceasta ordonandu-le si facand arderea mai eficienta iar emisiile mai putin poluante.

Practic, un magnet nu poate influenta moleculele de benzina care trec prin conducte la o presiune imensa.

fuel sharkFuel shark – un economizor prin sistem electric in valoare de 29 de lei nu face promisiuni prea mari. Producatorii sustin ca soferii pot economisii intre 10% si 20% pe baza tehnologiei de stabilizare a fluxului de curent in instalatia electrica.

Teoretic, acest gadget poate detecta cand creste tensiunea si poate inmagazina curent pe care il reintroduce in sistem atunci cand tensiunea din instalatie scade, obtinand astfel un flux de curent neoscilabil si o ardere uniforma.

Practic, testele efectuate pe acest sistem au demonstrat prin masuratori cu tensiometrul ca prezenta Fuel Shark nu face nici o diferenta.

Sistemele de reducere a carburantului care functioneaza se instaleaza la service specializat

Exista si sisteme care in mod evident functioneaza, de la masini hibrid, la trecere pe GPL sau sisteme HHO.

Cel mai sigur mod de a obtine o scadere de pana la 30% din consum cu modificari minime este optimizarea electronica. Acest sistem bazat pe CIP Tuning costa intre 1000 si 1500 de lei si cere expertiza mecanicilor de la un service specializat. Calculatorul masini poate fi personalizat pentru stilul de condus si motorul masinii, cu alte cuvinte poate fi optimizat cu un soft nou care imbunatateste arderea si modul in care functioneaza aprinderea si admisia reducand consumul de carburant. Aceasta metoda este extrem de personalizabila putandu-se lucra la numerosi parametrii in functie de cerintele clientului.

Ai folosit vreo astfel de metoda? Ce rezultate ai avut? Comenteaza mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV