Ram 1500 Revolution- cinci lucruri pe care trebuie sa le stii
Rezumat:
In cursa pentru electrificarea camionetelor de dimensiuni mari, Ford a fost primul care a intrat in cursa cu modelul F-150 Lightning. Apoi, General Motors a intrat in cursa cu GMC Hummer EV, Chevrolet Silverado EV si GMC Sierra EV.
La inceputul anului 2023, a venit randul Ram sa prezinte viitorul sau model electric, sub forma unui concept. In cadrul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, Stellantis a prezentat viziunea sa asupra camionetei electrificate cu Ram 1500 Revolution. Iata cinci lucruri pe care trebuie sa le stii despre el.
Nu este inca modelul final
Vehiculul la care te uiti nu este Ram 1500 electric pe care il vei putea cumpara, ci este inca un concept. Modelul de serie va fi introdus mai tarziu in acest an si este asteptat sa fie disponibil in 2024. Daca iti place designul camionului, Ram a declarat ca versiunea de productie ar trebui sa pastreze o mare parte din liniile vehiculului concept.
O versiune cu motor pe benzina
La cateva zile dupa prezentarea vehiculului, Ram a declarat ca modelul de serie va fi disponibil cu un range extender. Motorul cu combustie ar reincarca bateria, dar nu ar face rotile sa mearga, la fel ca si defunctul BMW i3, care oferea aceasta posibilitate.
Prin comercializarea unei solutii tehnice diferite fata de Ford si General Motors, care folosesc doar baterii, Ram ar putea atrage cumparatori care sunt ingrijorati de autonomia redusa pe timp de iarna sau atunci cand transporta incarcaturi grele.
Design interior inovator
Ram a prevazut glisiere in cabina pentru scaune si consola centrala, care pot fi aranjate in functie de nevoile ocupantilor. Exista, de asemenea, glisiere identice pe toata lungimea patului, ceea ce il face mai practic.
Exista, de asemenea, un perete despartitor retractabil intre cutie si cabina. Acest aranjament face posibila incarcarea unor obiecte cu o lungime de pana la 18 picioare! Aceasta este mult mai lunga decat orice camion cu cutie lunga de pe piata actuala. Un alt avantaj al acestei faimoase pereti despartitori este faptul ca de ea sunt atasate scaune pliabile, permitand un al treilea rand de scaune. Acestea din urma sunt detasabile, pentru a maximiza spatiul interior cu doar doua randuri de scaune.
Sa speram ca toate aceste elemente vor fi incluse in modelul de serie…
Un portbagaj in fata si celebrele RamBox-uri
La fel ca multe vehicule electrice, Ram 1500 Revolution poate depozita lucruri in portbagajul din fata. Capacitatea nu a fost dezvaluita, dar in fotografii pare mai mica decat cea a lui Ford F-150 Lightning. De asemenea, sunt prezente spatii de stocare RamBox. Acestea sunt controlate electric si sunt, de asemenea, mai late decat in cazul modelelor Ram actuale cu motor pe benzina.
De asemenea, din punct de vedere practic, usile de imperechere ofera suficient spatiu pentru a urca in cabina. Cu toate acestea, este posibil ca aceasta dispozitie sa dispara in vehiculul final. Cu astfel de usi este mai dificil sa se mentina o rigiditate suficienta la testele de impact.
Cateva cifre
Producatorul american nu a dezvaluit toate datele tehnice ale viitorului sau camion electric. Deocamdata, stim ca Ram 1500 Revolution va avea tractiune integrala datorita a doua motoare (unul in fata si unul in spate), dar nu stim cata putere va avea. Autocamionul va avea, de asemenea, directie pe patru roti, cu roti spate care se pot roti pana la 15 grade.
Capacitatea bateriei si autonomia totala nu au fost inca dezvaluite. Stellantis a spus insa ca Ram Revolution va fi alimentat cu 800 de volti si ca incarcarea la o statie de incarcare rapida de 350 kW va oferi o autonomie de 160 km in 10 minute.
In cele din urma, Ram a prezentat, de asemenea, o statie de incarcare la domiciliu cu un nume sugestiv, Ram Charger, care usureaza viata proprietarilor, in special datorita tehnologiei de incarcare prin inductie.