Piesele auto care se strica dar se si repara usor

img
Home / Curs mecanica auto / Piesele auto care se strica dar se si repara usor
/
542 Views

Masina este un ansamblu de mii de piese care, in mod normal, se completeaza perfect si ii ofera utilizatorului libertate de miscare. Din pacate, piesele auto nu sunt nemuritoare si ocazional, o parte dintre ele cedeaza.

Unele sunt consumabile, avand un termen destul de mic de functionare, in timp ce altele sunt mai rezistente, insa nu pe termen nelimitat. Daca in cazul consumabilelor fiecare proprietar de automobil stie la ce sa se astepte, in cazul celorlalte piese lucrurile sunt putin neclare. Tocmai de aceea, cei de la reparatii-alternatoare.com au facut o lista cu piesele care se strica adesea, motivele pentru care se strica si care sunt cele mai bune solutii pentru a le repara.

Care piesele auto care se uzeaza cel mai repede?

1. Ambreiajul. Rolul ambreiajului este de a transmite miscarea de rotatie a motorului catre cutia de viteze. Este o componenta destul de complexa a automobilului si cuprinde piese precum volanta, discul de ambreiaj, rulmentul de presiune sau placa de presiune. De cele mai multe ori, ambreiajul se strica din cauza unei utilizari incorecte. Spre exemplu, eliberarea brusca a pedalei, atunci cand maneta de viteze este in viteza, poate duce la uzura discului, a axului planetar sau a altor piese din aceasta zona. De asemenea, mentinerea piciorului pe pedala de ambreiaj timp indelungat duce la uzura rulmentului de presiune.

In mod normal, atunci cand apare uzura, ambreiajul da semne. Marirea prea lenta a vitezei la accelerare, mirosul de garnitura incinsa sau zgomotul nefiresc pot sa trimita orice sofer la un service. De asemenea, daca masina nu intra in viteze la rece sau pedala de ambreiaj are o pozitie anormala, inseamna ca ceva nu este in regula.

Atunci cand ambreiajul se strica, inlocuirea intregului ansamblu sau inlocuirea anumitor piese reprezinta cea mai buna solutie. Nu exista solutii pentru reparatii ieftine si eficiente.

2. Amortizoarele. Amortizoarele sunt alte piese importante in ansamblul automobilului. Multumita acestor piese, anvelopa sta in contact cu carosabilul, ceea ce inseamna ca este uzata mult mai greu. Tot datorita amortizoarelor anvelopele se uzeaza uniform.

In general, uzura accentuata a acestor piese se descopera destul de repede. In primul rand, apar anumite zgomote infundate in zona amortizorului care este uzat. De asemenea, se pierde din aderenta in momentul accelerarii si apare o uzura anormala a cauciucurilor. Cei care aleg sa ruleze cu amortizoarele stricate risca foarte mult, in conditiile in care o astfel de problema creste considerabil distanta la franare.

In general, atunci cand este suspectata o problema se poate merge intr-un service autorizat pentru testarea aderentei. In cazul in care aderenta este foarte scazuta, singura solutie optima este inlocuirea amortizorului defect. Din pacate, nu se poate inlocui un singur amortizor, existand mai multe reguli in acest sens:

  • Amortizoarele trebuie sa se inlocuiasca mereu in perechi;
  • Alaturi de amortizare este bine sa se schimbe si rulmentii de sarcina;

Chiar daca aceste reguli inseamna cheltuieli in plus, riscurile sunt mult mai mici atunci cand sunt respectate. Un amortizor care nu este schimbat la timp duce la o multime de probleme si la uzura mare a placutelor de frana si anvelopelor.

3. Alternatorul. Desi este o piesa adeseori neglijata, alternatorul este extrem de important. Acesta transforma energia mecanica in energie electrica, alimentand absolut toti consumatorii electrici de pe masina: faruri, aer conditionat, radio, geamuri, etc.

Uzura alternatorului este de asemenea, destul de vizibila. In primul rand, automobilele moderne afiseaza in bord indicatii referitoare la un alternator defect. De asemenea, sunetele motorului devin mai deranjante iar becurile nu mai lumineaza asa puternic cum obisnuiau sa o faca. Tot din cauza unui alternator defect poate aparea si miros de incins.

Din fericire, un alternator stricat nu inseamna neaparat o cheltuiala foarte mare. Un service auto reparatii alternatoare poate sa rezolve problema cu pana intr-o suta de lei. Este adevarat ca solutia cea mai buna este inlocuirea piesei, insa aceasta poate sa fie destul de scumpa, asadar, reparatia este o optiune eficienta si de buget.

4. Electromotorul. Denumit si demaror, electromotorul are rolul de a antrena motorul termic. Este, practic, un motoras electric de dimensiuni reduse cu ajutorul caruia porneste orice masina. In momentul in care electromotorul se strica, riscurile sunt uriase, in conditiile in care masina poate sa ramana pe loc. Tocmai de aceea, orice semn al unul electromotor stricat trebuie sa fie tratat cu cea mai mare atentie. In general, semnele sunt urmatoarele:

  • O pornire greoaie a autoturismului;
  • Miros dubios in masina.

Atunci cand este stricata aceasta piesa, solutia cea mai simpla este inlocuirea, insa exista service-uri care pot si repara aceasta piesa. Costul unui electromotor nu este incredibil de mare, asadar, de cele mai multe ori nu merita efortul reparatiei. Exista si variante prin care poate fi reparat, atunci cand bugetul este foarte stramtorat, prin inlocuirea bobinei de cuplare.

5. Pompa de carburant. Pompa de carburant are un rol extrem de important: absoarbe combustibil din rezervor si il trimite catre carburator sau catre bateria de filtre. Exista mai multe tipuri de pompe de benzina, cele moderne fiind electrice. Din pacate, pompele de carburant nu sunt nemuritoare, asadar dupa o anumita perioada reusesc sa se strice.

Cel mai intalnit simptom la o pompa de benzina este faptul ca masina nu vrea sa porneasca tot timpul.

De cele mai multe ori, pompa de combustibil se strica in cazul in care se circula foarte mult cu rezervorul aproape gol. Explicatia este simpla: pompa este electrica, iar racirea sa se face cu carburantul ce circula prin ea. Pentru a evita uzura pompei, este extrem de important ca iarna sa fie rezervorul plin, aproape de fiecare data.

O pompa stricata trebuie sa fie inlocuita.

Pe langa aceste piese exista si altele care se pot uza rapid, dar se si repara sau se inlocuiesc rapid: Sonda Lambda, injectoarele, toba sau planetarele sunt piese ce genereaza o multime de probleme la masinile trecute de o anumita varsta. Este adevarat ca masinile noi reusesc sa avertizeze din timp in cazul aparitiei unei probleme si sunt mai fiabile, insa chiar si acestea pot avea diverse probleme legate de anumite piese.

Sfatul specialistilor este simplu: ori de cate ori apare o problema, este bine sa se ajunga la service. In felul acesta cheltuielile vor fi mult mai mici.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *