Panouri si semne de circulatie aditionale
1. Arata distanta de la locul respectiv pana la locul indicat de semnul rutier, care poate fi atat de presemnalizare, cat si de informare. Totodata, mai poate arata distanta dintre locul indicatorului si locul in care incepe drumul periculos.
2. Arata distanta dintre locul in care a fost montat indicatorul si locul din care sectorul de drum periculos incepe. De regula, este montat pe drumurile publice sub un indicator rutier care arata ce fel de drum urmeaza, unde are rolul de a informa soferii distanta pana la locul respectiv.
3. Acest indicator arata atat distanta pana intr-un anumit loc (de regula, o localitate), cat si directia in care se afla locul respectiv. Este alternativa la panourile pe care nu este suficient spatiu pentru a arata atat directia, cat si distanta pana la localitatea respectiva. Se intalneste in intersectiile din orase, dar si din afara loc, de regula in apropierea unor noduri rutiere.
4. Loc destinat persoanelor cu handicap motor.
5. Acest indicator clarifica locul intervalul de timp in care indicatiile indicatorului trebuie respectate.
6. Indicatorul in cauza se plaseaza sub un indicator principal; are rolul de a arata soferilor intervalul orar in care indicatorul principal trebuie respectat.
7. Semnificatia acestui indicator este de a completa indicatorul “Alte Pericole” atunci cand se traverseaza la nivel o cale ferata industriala. Se monteaza sub indicatorul “Alte Pericole” numai in cazul trecerilor la nivel de cale ferata industriala.
8. Este un semn complementar, care arata lungimea traseului periculos la care face referire indicatorul principal. Se monteaza sub semnul principal si are caracter indicativ.
9. Acest semn arata locul de unde incepe incidenta unui indicator, cat si distanta pentru care indicatorul este valabil. In principal, este folosit majoritar in orase impreuna cu un dintre semnele “Oprirea interzisa” sau “Stationarea interzisa”;
10. Arata inceputul zonei de actiune la care face referire indicatorul. Panoul are caracter indicativ si complementar, fiind montat intotdeauna sub un semn principal;
11. Acest panou confirma faptul ca zona respectiva este inca in zona de incidenta a unui indicator. De regula, este insotit de un semn principal, care aminteste soferilor o anumita restrictie.
12. Acest panou indica sfarsitul zonei de incidenta, in speta a restrictiilor aratate de indicatorul principal;
13. Este un panou complementar care arata carei categorii de vehicule se adreseaza indicatorul sub care este pozitionat.
14. Acest panou arata care tipuri de vehicule sunt obligate sa respecte regulile stabilite de indicatorul principal, sub care este amplasat. In general, se pozitioneaza impreuna (sub) cu indicatorul “Prioritata pentru circulatia din sens invers” si arata tipurile de vehicule care nu pot circula simultan pe aceeasi strada.
15. Acest panou recomanda folosirea luminilor de intalnire;
16. Acest panou indica faptul ca in zona parcarile sunt doar cu plata;
17. Acest panou indica atat intervalul orar pentru care soferii trebuie sa plateasca pentru a parca in zona respectiva, cat si tariful orar perceput;
18. Acest panou arata care sunt categoriile de autovehicule care nu sunt obligate sa respecte indicatorul caruia ii este alaturat;
19. Indica intervalele orare in care vehiculele care aprovizioneaza magazinele din jur pot sa stationeze in zona;
20. Acest panou indica inceperea unui sector de drum pe care sunt instalate semafoare sincronizate, cat si viteza care ar trebui mentinuta astfel incat soferii sa prinda culoarea verde pe tot parcursul sectiunii de drum cu semafoare sincronizate;
21. Acest panou arata care este directia drumului cu prioritate intr-o anumita intersectie;
22. Acest panou se monteaza sub semafoare si indica sensul de mers pentru care culoarea semaforului este valabila.
23. Acest panou se monteaza in fata oricarei treceri la nivel de cale ferata, care este si semnalizata luminos. Instalatia de semnalizare este autonoma, deci este foarte utila pentru locurile in care vizibilitatea este redusa.
24. Acest panou indica soferilor ca in zona se ridica autovehiculele parcate neregulamentar.
25. Este un panou complementar pentru semnul “Drum alunecos” si indica posibilitatea ca pe drum soferii sa intalneasca polei, gheata si zapada.
26. Acest panou complementar indica instabilitatea conditiilor atmosferice, asfel ca in zona e posibil sa apara ceata, viscol si/sau vant puternic.
27. Acest panou complementar indica faptul ca semnul rutier principal se adreseaza vehiculelor care transporta substante explozive sau foarte inflamabile;
28. Panoul complementar se adreseaza vehiculelor care transporta substante periculoase;
29. Acest panou se adreseaza autovehiculelor care transporta substante de natura sa polueze apele;
30. Acest panou indica distanta pe care soferii o mai au de parcurs pana la semnul “STOP” sau “Oprire”.
Nu sunt multe si sunt usor de inteles. Asa-i? Comenteaza mai jos!