O privire de ansamblu asupra rețelei extinse de drumuri în Bulgaria

img
Home / Stiri si noutati auto / O privire de ansamblu asupra rețelei extinse de drumuri în Bulgaria

Bulgaria se mândrește cu o rețea rutieră destul extinsă și dispune de mai multe autostrăzi, multe dintre acestea datând încă din anii 1980. În ultimul timp, Bulgaria a pus și mai mare preț pe extinderea rețelei rutiere, dedicându-se construirii a tot mai multe autostrăzi.

Principalele autostrăzi sunt A1 și A2, care pornesc de la Sofia spre sud-est și, respectiv, spre nord-est. Autostrăzile sunt adesea mai bine cunoscute după numele lor decât după număr. Ele sunt denumite după locații geografice, cum ar fi râurile. De exemplu:

  • Autostrada A1 se numește Trakiya (Tracia), după zona pe care o traversează.
  • A2 se numește Hemus și este denumită după un vechi nume pentru Munții Balcani prin care trece autostrada.
  • A5 se numește Cherno More, care înseamnă Marea Neagră, și trece de-a lungul coastei acestei mări.
  • Autostrada A4 se numește Maritsa, după numele râului cu același nume din sud-estul Bulgariei.
  • A3 se numește Struma, după râul cu același nume din sud-vestul țării, iar A6 se numește Lyulin și este denumită după lanțul muntos prin care trece autostrada.

Există, de asemenea, o șosea de centură de la Sofia care este în curs de modernizare pentru a deveni autostradă. De asemenea, drumul expres de la Sofia până la granița cu Serbia, spre Belgrad urmează să fie modernizat.

Din 2006, au fost finalizate părți din A3 (Struma), o parte din A4 (Maritsa), precum și A6 (Lyulin). Intenția este de a construi o rețea mai mare de autostrăzi, cum ar fi A1 de la Sofia la Burgas, A5 de-a lungul coastei Mării Negre și A3 spre Salonic în Grecia și A2 spre Varna. Pe termen lung, ar trebui să existe o autostradă de la Sofia la Skopje (Macedonia de Nord) și Niš (Serbia).

Proiectele pentru autostrăzile nord-sud prin centrul țării sunt sub formă de drumuri expres. Acestea nu sunt foarte concrete, astfel încât traficul de tranzit dinspre Europa Centrală și de Vest către Turcia rămâne dependent de ruta prin Serbia. Această rută este uneori considerată neatractivă din cauza taxelor de trecere mai mari și a controalelor mai stricte la frontieră.

Gestionarea drumurilor

Rețeaua rutieră bulgară este gestionată de API, Agencya Patna Infrastructura (în chirilic: Агенция Пътна инфраструктура, АПИ).

Avtomagistralic

Bulgaria are o rețea modestă de autostrăzi, care se numesc avtomagistrali. Prima autostradă a fost deschisă în 1978, după care rețeaua s-a extins oarecum în anii 1980, dar a stagnat în anii 1990. Începând cu anul 2000, rețeaua de autostrăzi s-a extins din nou, în special din 2009.

Autostrăzile A1 și A2 formează ruta est-vest de la Sofia la Burgas și, respectiv, Varna. A4 este o ramificație a A1 către Turcia. A5 este o autostradă scurtă în apropiere de Varna, iar A3 și A6 formează o rută nord-sud de la Sofia spre granița cu Grecia. Rețeaua este în continuare în curs de extindere considerabilă.

Viitoarea rețea rutieră din Bulgaria

Accentul este pus pe construcția autostrăzii A2 prin nordul Bulgariei și A3 prin sud-vestul Bulgariei. Construcția autostrăzii până la granița cu Serbia și a autostrăzii de la Burgas la Varna are o prioritate ceva mai mică. SST este în curs de construcție în jurul Sofiei, precum și modernizarea unor porțiuni ale inelului de centură al Sofiei.

Conexiunile nord-sud prin Munții Balcani din centrul Bulgariei sunt probabil construite ca drumuri expres. Se preconizează mai multe conexiuni nord-sud, inclusiv o legătură vitală de la granița cu România la Ruse, prin Veliko Târnovo, până la Stara Zagora, oferind României o conexiune mai directă și de înaltă calitate cu Turcia. Se preconizează dezvoltarea secțiunii dintre Ruse și Veliko Târnovo ca autostradă.

De asemenea, este planificată o autostradă de la A2 la Botevgrad până la Vidin, în nord-vestul extrem al Bulgariei, via Vratsa și Montana. Aceasta se conectează la podul Vidin – Calafat.

Taxă

În Bulgaria, taxa de drum trebuie plătită pe toate drumurile principale și autostrăzile cu un număr de una, două sau trei cifre. Acestea sunt autostrăzile, drumurile E și toate drumurile de clasa întâi, a doua și a treia.

Taxa de drum nu este altceva decât vinieta, care a fost introdusă în 2005. Important de menționat că de la 1 ianuarie 2019, vinieta este electronică. Astfel, acum este disponibil online să fie achiziționată. Trebuie doar furnizate anumite detalii cu privire la vehicul, dată și plată, iar călătoria poate începe imediat.

Pe scurt

Multe dintre drumurile din Bulgaria sunt frumoase din punct de vedere peisagistic, datorită aspectului muntos al sudului și centrului țării. Multe drumuri trec de-a lungul parcurilor naționale.

Calitatea drumurilor variază, astfel că există o serie de autostrăzi cu suprafețe de drum vechi. A2 este un exemplu în acest sens, dar multe drumuri au fost renovate începând cu 2004. Cu toate acestea, se pot întâlni multe lucrări rutiere care se mai întâmplă să nu fie chiar bine delimitate. Cu toate acestea, drumurile noi au o calitate excelentă. Așadar, călătoria nu poate fi decât plăcută!

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *