Noul Polestar 4 intareste rivalitatea cu Tesla
Rezumat:
Prin prezentarea modelului Polestar 4, brandul suedez de inalta clasa tinteste in mod clar modelul Y cu o autonomie mare, pe langa un arsenal frumos de elemente de siguranta.
Desi marca nu este inca disponibila peste tot, Polestar isi continua aventura in alte parti. Marca isi dezvaluie cel de-al patrulea model la Salonul Auto de la Shanghai 2023, denumit pe buna dreptate „4”. Acesta urmeaza SUV-ului de mari dimensiuni „3”, sedanului Polestar 2 si coupe-ului hibrid plug-in „1”.
SUV sau crossover?
Pentru nou-nascutul sau, firma suedeza a ales SUV-ul-coupe. Acest format de caroserie la moda este cel al lui Tesla Model Y, al multor masini chinezesti (Nio EC6, Xpeng G6), sau apreciat de Audi e-tron. Proiectat separat si nu derivat dintr-un SUV existent, Polestar 4 ofera dimensiuni impunatoare: 4,84 m lungime si 2,14 m latime (in partea din spate). In mod surprinzator, ramane jos, cu o inaltime de numai 1,54 m.
Polestar 4
Polestar 4 este un model de performanta de top al gamei, cu doua versiuni. Cea mai puternica este „Long Range Dual Motor”, cu doua motoare in fata si in spate. Acesta livreaza 400 kW si 686 Nm. Cea de-a doua versiune „Long Range Single Motor” se multumeste cu 200 kW si un cuplu de 373 Nm. Acesta este cel regasit pe Zeekr X, un var din cadrul grupului Geely.
Acest SUV electric are o autonomie mult mai mare decat un Tesla Model Y si costa la fel!
Ambele utilizeaza aceeasi baterie de 102 kWh, cu o autonomie WLTP cuprinsa intre 560 si 600 km. Incarcarea atinge un varf de 200 kW, cu un incarcator trifazat de 22 kW. SUV-ul suedez permite incarcarea bidirectionala „V2L”, pentru a alimenta echipamente externe.
Siguranta si durabilitate la bord
La interior, Polestar a trecut ecranul tactil central in format landscape, de la portrait. Sistemul se bazeaza pe Google Android. Acesta se afla in mijlocul unui tablou de bord lipsit de comenzi fizice, soferul avand la dispozitie un mic ecran digital al instrumentelor de bord, un head-up display de 14,7 inci – care se ingalbeneste in conditii de zapada – si o camera de luat vederi interioara. Odata cu prezenta acesteia din urma, Polestar a renuntat complet la luneta din spate.
Polestar 4
Se acorda atentie materialelor, care sunt mai putin numeroase si mai usor de reciclat. Altele, cum ar fi materialul textil sau covorasele, sunt realizate chiar din plastic reciclat, in timp ce vinilul „Microtech” este fabricat din ulei de pin si nu din petrol. Marca scandinava, legata initial de Volvo, a anuntat un pachet de siguranta impresionant: 9 airbag-uri, o camera de control al atentiei soferului, o baterie de 12 camere, 12 senzori si radare pentru a permite o conducere semiautomata de nivel 2. Dar schimbarea automata a benzii de rulare este o optiune.
Polestar 4, mai scump decat un Model Y, dar cu o autonomie mai mare
Pretul de baza pentru versiunea cu un singur motor ar trebui sa porneasca de la 60.000 de euro, potrivit producatorului. Dificil de concurat cu o Tesla.